Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Proiect MAI privind plata pentru orele suplimentare ale politistilor

Plata orelor suplimentare realizate de catre politisti si alte categorii de personal din aceasta arie a reprezentat o tema tot mai aprinsa de discutie in ultimii ani. MAI, insa, vine cu o solutie printr-un nou proiect de lege. 

Initiativa, daca va fi adoptata, promulgata de Presedintele Romaniei si publicata in Monitorul Oficial, va oferi posibilitatea recompensarii banesti a politistilor.

In momentul de fata legea este aflata in dezbatere publica la Ministerul Afacerilor Interne sub forma unui proiect de norme. Prevederile proiectului stabilesc ca banii se vor da pentru orele suplimentare doar daca nu se pot da ore libere platite, doar daca a fost emis un ordin scris de catre superior si daca angajatul in cauza nu este recompensat in alt mod pentru orele respective. Suma in plus la salariu pentru orele suplimentare realizate nu se va acorda insa in aceeasi luna.

In 2017 s-a stabilit pentru sectorul public ca incepand cu 2018 orele suplimentare nu pot fi recompensate decat cu timp liber corespunzator, nu prin acordarea de bani in plus la salariu. Chiar si asa, politistii si alte cateva categorii de personal din domeniul ordinii si sigurantei publice beneficiaza de la 1 Aprilie 2018 de tratament preferential prin legea nr. 79/2018 privind aprobarea OUG nr. 91/2017.

Legea adoptata de Parlament stabileste ca de la 1 aprilie 2018 se va acorda o majorare de 75% din salariul de functie, proportional cu timpul efectiv lucrat in aceste conditii.

Conform textului legii, beneficiarii principali sunt compusi din: "personalul cu statut special care are atributii pentru desfasurarea activitatilor deosebite cu caracter operativ sau neprevazut in domeniul ordinii si sigurantei publice, in respectarea regimului frontierei de stat a Romaniei, in situatii de urgenta, in personalizarea, emiterea si evidenta generala a documentelor de identitate si a pasapoartelor simple, in emiterea si evidenta permiselor de conducere si a certificatelor de inmatriculare a vehiculelor rutiere, precum si de catre functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, care nu se poate compensa cu timp liber corespunzator."

MAI a pus in dezbatere setul de reguli dupa care se vor acorda acesti bani in plus la salariu prin proiectul de Ordin MAI privind conditiile de stabilire a majorarii salariale pentru munca suplimentara prestata de personalul cu statut special, precum si activitatile deosebite cu caracter operativ sau neprevazut. 

O prevedere importanta de stiut pentru cei interesati este ca nu se permite depasirea a 180 de ore suplimentare. Doar in unele cazuri exceptionale se va putea ajunge la 360 de ore suplimentare platite anual.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Telemunca Avantaje Dezavantaje Optimizare cost


Nou A aparut Legea 81 2018 privind TELEMUNCA  Sunteti pasibil de amenzi intre 2 000 si 10 000 de lei V-am pregatit un material de exceptie care va explica in detaliu ce obligatii aveti ca angajator care sunt capcanele fiecarui articol din noua lege cum puteti evita din start amenzi dure In mod sigur si dvs veti fi afectat de...

Oferta Speciala
valabila 48h

Politistii vor incasa banii suplimentari la salariu abia dupa aproximativ 60 de zile, intrucat banii se vor acorda doar daca in urmatoarele 60 de zile de la prestarea acelor ore suplimentare nu s-a putut acorda ore libere platite.

In momentul de fata proiectul nu a fost aprobat de seful MAI. Pentru ca acesta sa intre in vigoare este nevoie confirmarea ministrului MAI si de publicarea in Monitorul Oficial. 

de

Data aparitiei: 12 Iunie 2018
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Proiect MAI privind plata pentru orele suplimentare ale politistilor":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 4 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Poate sunteti interesat si de:

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Concurenta neloiala

Intrebare: În prezent primăria oraşului Avrig se află în procedură de achiziţie lucrări pentru investiţia „Înfiinţarea unei subunitaţi de intervenţie a Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Sibiu, în oraşul Avrig”. La această procedură s-au depus mai multe oferte dintre care atenţia ne-a fost reţinută de operatorul economic S.C. X S.R.L. şi operatorul economic S.C. Y S.R.L., care au depus oferte independente. Directorul tehnic de la firma S.C. X S.R.L. d-l A.A., persoană împuternicită să întocmească şi să depună oferta în numele firmei S.C. X S.R.L. este şi pe lista personalului responsabil pentru îndeplinirea contractului al firmei S.C. Y S.R.L firmă pentru care semnează o declaraţie de disponibilitate din care cităm: „sunt de acord să particip în mod exclusiv cu ofertantul ... la procedura de atribuire” totodată mai declară: „ am luat la cunoştinţă de prevederile art 292 « Falsul în Declaraţii » din Codulul Penal referitor la « Declararea necorespunzătoare a adevărului, făcută unui organ sau instituţii de stat ori unei alte unităţi dintre cele la care se referă art. 145, în vederea producerii unei consecinţe juridice, pentru sine sau pentru altul, atunci când, potrivit legii ori împrejurãrilor, declaraţia făcută serveşte pentru producerea acelei consecinţe, se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amenda »”. De asemenea mai facem menţiunea că fiecare operator economic semnează în nume propriu câte un certificat de participare la licitaţie/procedură cu ofertă independentă în care declară: „1. am citit şi am înţeles conţinutul prezentului certificat; 2. consimt/consimţim descalificarea noastră de la procedura de achiziţie publică în condiţiile în care cele declarate se dovedesc a fi neadevarate şi/sau incomplete în orice privinţă; 3. fiecare semnatură prezentă pe acest document reprezintă persoana desemnată să înainteze oferta de participare, inclusiv în privinţa termenilor conţinuţi de ofertă; 4. în sensul prezentului certificat, prin concurent se înţelege oricare persoană fizică sau juridică, alta decât ofertantul în numele căruia formulăm prezentul certificat, care ofertează în cadrul aceleiaşi proceduri de achiziţie publică sau ar putea oferta, întrunind condiţiile de participare; 5. oferta prezentată a fost concepută şi formulată în mod independent faţă de oricare concurent, fără a exista consultări, comunicări, înţelegeri sau aranjamente cu aceştia; 6. oferta prezentată nu conţine elemente care derivă din înţelegeri între concurenţi în ceea ce priveşte preţurile/tarifele, metodele/formulele de calcul al acestora, intenţia de a oferta sau nu la respectiva procedură sau intenţia de a include în respectiva ofertă elemente care, prin natura lor, nu au legatură cu obiectul respectivei proceduri; 7. oferta prezentată nu conţine elemente care derivă din înţelegeri între concurenţi în ceea ce priveşte calitatea, cantitatea, specificaţii particulare ale produselor sau serviciilor oferite; 8. detaliile prezentate în ofertă nu au fost comunicate, direct sau indirect, nici unui concurent înainte de momentul oficial al deschiderii publice, anunţată de contractor.” Întrebare: Este corect ca în urma evaluării, comisia desemnată pentru aceasta să excludă cei doi ofertanţi din procedură şi să considere că cele două firme au practicat concurenţă neloială, conform art. 2, Lg. 11/1991, şi au săvârşit o contravenţie cf. Art. 4, alin a şi alin. b, Lg. 11/1991? De asemenea se poate considera o denaturare a concurenţei faptele prezentate mai sus? Cu stima, Dana Morariu

Raspuns: Nu cred ca directorul in cauza facea concurenta neloiala firmei x lucrand la firma y, mai degraba in... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016