Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Timbru de mediu 2013. Lege ilicita sau nu

In ultima vreme avem un nou scandal in Romania si anume: timbre de mediu 2013.

Romanii nu stiu ce sa mai faca. Daca anul trecut in Campania electorala Guvernul preciza ca vor elimina taxa de mediu acum situatia este un pic schimbata- taxa ramane, se schimba denumirea si principiile ramana aceleasi.

La data de 09.01.2013 s-a amanat publicarea formei finale a legii privind timbrele de mediu 2013. Pana atunci romanii vor plati exact ca anul trecut si chiar mai mult pentru autoturismele inmatriculate inainte de 2007.

Tendiinta in Europa-vezi, Franta, Belgia etc de a mentine taxa si chiar de a o mari-de exemplu Franta de la 01.01.2013 de 3 ori.
Romania care are aproape 95% din sistemul francez de drept si drept urmare nu poate avea o alta pozitie.

Dispozitii legale: Statul francez a decis modificarea baremului
Bonus/Malus privind taxele pentru vehiculele noi, in functie de emisiile de carbon. Cea mai semnificativa crestere se va inregistra la vehiculele care emit peste 191 grame de CO2 pe kilometru.
Astfel, pentru cele care se situeaza intre 191-200 grame CO2 pe kilometru, taxa creste de la 2300 euro la 5000 euro, iar pentru cele care emit peste 201 grame CO2 pe kilometru, taxe creste de la 3600 la 6000 de euro. Bonusurile primite de cei care opteaza pentru masini nepoluante se mentin la baremurile din 2012 (7000 de euro pentru masinile full-electrice si 4000 de euro pentru masinile hibrid care emit sub 110 grame CO2 pe kilometru).
Conform noului barem, procentual vorbind cel mai afectat model va fi Lada Niva 1.7 i - motorul acesteia emite 224 grame de CO2/km si dinaceasta cauza la pretul ei de 11.990 euro se vaadauga taxa de 6000 de euro,ajungand la 17.990 euro!

Si modelul 4x4 de la Dacia va fiafectat: pentru Duster 1.6 L taxa de mediu va ajunge la 1500 euro.
Conform unui studiu realizat de Euroglasstax, taxa de 5000 de euro vaafecta 410 de modele din gamele producatorilorauto prezenti pe piata din  Franta. Procentual,  taxa se situeaza intre 4% din valoarea masinii (in cazul unui BMW seria 7 - 750Li Exclusive Individual, care costa 127.500 euro) si 18% (Mercedes Vito). Pentru mai mult de jumatate dintre versiunile afectate, penalizarea reprezinta mai mult de 10% din valoarea
masinii. Printre modelele puternicafectate se numara Nissan Qashqai 2.0i 140 CP, Ford Transit Kombi, Volkswagen Caravelle 2.0 TDI, Mercedes-Benz Vito 110 CDI BlueEfficiency, Honda CR-V (generatia precedenta), Mazda5, Skoda Superb Combi 1.8 TSI.
Conform Eurotaxglass insa, putine modele frantuzesti suntafectate deaceasta noua versiunea legii Bonus/Malus. Astfel, modele precum Citroen Jumper Combi, Peugeot Boxer Combi, Peugeot Expert si Renault Master Combi suntafectate deaceasta taxa, penalizarea reprezentand pana la 15% din valoarea deachizitieaacestor modele.
Se pune intrebarea este legal sau nu acest timbru de mediu?
Daca luam declaratiile guvernului si anume: poluatorul plateste daca are  masina veche si capacitate cilindrica mare am spune ca nu vor schimba nimic fata de legea 9/2012,decat denumirea. Principiile raman si  caracterul ilicit al acesteia ramane.
Ar fi de acord cu varianta Germaniei: nu exista taxa de mediu, dar exista impozit mai mare. Daca timbrele de mediu care vor fi calculate in functie de cantitatea de noxe emisa de autoturism si va fi platita de absolut toata lumea care are masina, anual, impreuna cu impozitul pe vehicul ar fi rezonabil. Ideal ar fi sa fie eliminate, dar Romania nu isi va permite niciodata sa scoata aceasta taxa.

Se mai poate ataca pentru evitare sau recuperare timbrul de mediu?
Raspunsul nu poate fi decat unul :DA

Se mizeaza pe faptul ca romanii nu vor ataca aceste decizii ca si in 2012 intr-un numar mare, ca dureaza si asa statul va fi invingator.
Procedura de recuperare a asa numitului timbru de mediu:
Temeiul ramane acelasi: Potrivit art. 90 alin. 1 din Tratatul Comunitatii Europene (T.C.E.), nici un stat nu poate aplica, direct sau indirect, produsele altor state membre impozite interne de orice natura mai mari decat cele ce seaplica direct sau indirect, produselor nationale.
Aceste dispozitii din T.C.E. au rolul de a asigura libera circulatiea marfurilor in spatiul comunitar prin interzicerea oricaror taxe interne discriminatorii fata de produsele similare din alte state comunitare.
În contextul aderarii Romaniei la Uniunea Europeana acesteia ii revenea obligatia confirmarii dispozitiilor art. 90 din T.C.E. Cu toate acestea taxa de prima inmatriculare prevazuta prin art. 214 alin. 1-214 alin. 3 Cod Fiscal si aplicabila autoturismelor si autovehiculelor comerciale second-hand la prima inmatricularea acestora in Romania constituie o masura discriminatorie a Statului Roman fata de autoturismele second-hand din alte state comunitare in raport cu cele similare din Romania carora nu le este impusa oastfel de taxa. În consecinta taxa de prima inmatriculare impusa autoturismelor si autovehiculelor second-hand constituie o incalcarea dispozitiilor art. 90 din T.C.E.

Asteptam cu nerabdare o formaa legii care se anunta ilegala de acum.


Casa  deavocatura Coltuc
www.coltuc.ro
av.COLTUC MARIUS
0745150894

Partener
www.licitatiijuridice.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Timbru de mediu 2013. Lege ilicita sau nu":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Poate sunteti interesat si de:

©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!

Modificarile din

Contractele Civile si Actele Comerciale

se aplica deja!

Descarcati GRATUIT Raportul Special

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016