Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

APIA sustine programul "Rabla pentru taxi", dar vrea introducerea diesel

Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) sustine programul "Rabla pentru taxi" prin care se acorda vouchere pentru cei care sunt interesati sa-si schimbe masinile, dar arata ca si masinile cu motorizari diesel ar trebui considerate la capitolul subventionare achizitie.

Rabla Taxi a fost aprobat pe 17 septembrie. Prin acest program de finantare al Primariei Municipiului Bucuresti (PMB) taximetristii pot obtine 15.000 lei pentru a-si schimba automobilul curent cu unul care are motorizare Euro 6 sau este hibrid/electric.

"Apreciem initiativa ca fiind extrem de binevenita si oportuna in piesajul auto burestean in care regasim un mare numar de autoturisme taxi vechi si foarte vechi (cca.38% cf comunicarii PMB) care, prin numarul mare de kilometrii parcursi zilnic contribuie semnificativ la nivelul de poluare ridicat din Bucuresti si agravarea problemelor de sanatate ale locuitorilor Capitalei. 

Totusi, chiar daca initiativa este una foarte buna, elementele sale de detaliu ne fac sa remarcam o inconsistenta a acestora in raport cu maximizarea efectelor urmarite. Enumeram in cele ce urmeaza aspectele care in acceptiunea noastra, ar fi putut fi propuse maximizand, astfel, efortul autoritatii (evident, daca ar fi fost si o dezbatere publica in acest sens): 
1. Ar fi fost o ocazie excelenta pentru Municipiul Bucuresti de a se asigura ca un anumit numar (procent, de ex : 30%) din aceste noi autoturisme ce vor fi achizitionate pentru a utilizate in regim de taxi sunt electrice (integral sau plug-in) sau hybride. Acest fapt ar fi constituit un raspuns aplicat al initiatorilor proiectului in raport cu prevederile Legii nr 37/2018 (art.3) privind promovarea transportului ecologic .
2. Pentru a putea fi puse pe piata, autoturismele noi nu pot avea astazi decat motoare care corespund standardelor de poluare Euro6. Prin urmare, este inutila precizarea din proiect referitoare la aceasta norma de poluare. Se poate insa face precizarea ca acestea sa fie Euro6d sau Euro6d-TEMP EVAP-ISC, fapt ce le va exclude pe cele 6d-TEMP, care nu mai pot fi puse pe piata dupa 1 sept 2019 decat daca sunt incluse in procedura de sfarsit de serie.


3. Textul Proiectului exclude, din nou, fara motiv temeinic o anumita tehnlogie, respectiv cea diesel, desi autoturismele noi echipate cu motoare diesel au emisii poluante aproape la acelasi nivel cu cele pe benzina, avand insa emisii de CO2 mai scazute (cu cca. 15-20%). Pe de alta parte, aceasta excludere vine in contradictie cu faptul ca sunt insa eligibile autoturismele diesel hibrid (desi si acestea corespund normei de poluare Euro6 pentru care dieselul este totusi neeligibil). Si ar mai fi un detaliu de clarificat: cele plug-in sunt eligibile? (nu este precizat). Ca urmare, daca prin acest program s-ar reusi ca un numar cat mai mare de taxi-uri noi din parcul companiilor ce activeaza in acest domeniu sa aiba emisii de CO2 cat mai scazute (electrice, hibride, plug-in, diesel) contributia lor la reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera (deci eficenta programului), ar fi una importanta prin prisma numarului mare de km parcursi de catre acestea.

Sunt exemple de orase in Romania in care autoritatile locale au adoptat deja hotarari curajoase care impun obiective extrem de ambitioase operatorilor din domeniu (Suceava : din februarie 2019, 50% din licentele de taxi care vor fi acordate vor fi pentru autoturisme cu propulsie electrica, Resita : pana in dec. 2020, 25% dintre taximetre vor fi electrice, iar pana in 2025, 50%), exemple, care ne dorim sa fie urmate si de catre alte orase importante ale Romaniei", sustin cei de la APIA.

de
Data aparitiei: 04 Octombrie 2019
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "APIA sustine programul "Rabla pentru taxi", dar vrea introducerea diesel":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
©2019 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016