Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2022 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

APIA sustine programul "Rabla pentru taxi", dar vrea introducerea diesel

Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) sustine programul "Rabla pentru taxi" prin care se acorda vouchere pentru cei care sunt interesati sa-si schimbe masinile, dar arata ca si masinile cu motorizari diesel ar trebui considerate la capitolul subventionare achizitie.

Rabla Taxi a fost aprobat pe 17 septembrie. Prin acest program de finantare al Primariei Municipiului Bucuresti (PMB) taximetristii pot obtine 15.000 lei pentru a-si schimba automobilul curent cu unul care are motorizare Euro 6 sau este hibrid/electric.

"Apreciem initiativa ca fiind extrem de binevenita si oportuna in piesajul auto burestean in care regasim un mare numar de autoturisme taxi vechi si foarte vechi (cca.38% cf comunicarii PMB) care, prin numarul mare de kilometrii parcursi zilnic contribuie semnificativ la nivelul de poluare ridicat din Bucuresti si agravarea problemelor de sanatate ale locuitorilor Capitalei. 

Totusi, chiar daca initiativa este una foarte buna, elementele sale de detaliu ne fac sa remarcam o inconsistenta a acestora in raport cu maximizarea efectelor urmarite. Enumeram in cele ce urmeaza aspectele care in acceptiunea noastra, ar fi putut fi propuse maximizand, astfel, efortul autoritatii (evident, daca ar fi fost si o dezbatere publica in acest sens): 
1. Ar fi fost o ocazie excelenta pentru Municipiul Bucuresti de a se asigura ca un anumit numar (procent, de ex : 30%) din aceste noi autoturisme ce vor fi achizitionate pentru a utilizate in regim de taxi sunt electrice (integral sau plug-in) sau hybride. Acest fapt ar fi constituit un raspuns aplicat al initiatorilor proiectului in raport cu prevederile Legii nr 37/2018 (art.3) privind promovarea transportului ecologic .
2. Pentru a putea fi puse pe piata, autoturismele noi nu pot avea astazi decat motoare care corespund standardelor de poluare Euro6. Prin urmare, este inutila precizarea din proiect referitoare la aceasta norma de poluare. Se poate insa face precizarea ca acestea sa fie Euro6d sau Euro6d-TEMP EVAP-ISC, fapt ce le va exclude pe cele 6d-TEMP, care nu mai pot fi puse pe piata dupa 1 sept 2019 decat daca sunt incluse in procedura de sfarsit de serie.


3. Textul Proiectului exclude, din nou, fara motiv temeinic o anumita tehnlogie, respectiv cea diesel, desi autoturismele noi echipate cu motoare diesel au emisii poluante aproape la acelasi nivel cu cele pe benzina, avand insa emisii de CO2 mai scazute (cu cca. 15-20%). Pe de alta parte, aceasta excludere vine in contradictie cu faptul ca sunt insa eligibile autoturismele diesel hibrid (desi si acestea corespund normei de poluare Euro6 pentru care dieselul este totusi neeligibil). Si ar mai fi un detaliu de clarificat: cele plug-in sunt eligibile? (nu este precizat). Ca urmare, daca prin acest program s-ar reusi ca un numar cat mai mare de taxi-uri noi din parcul companiilor ce activeaza in acest domeniu sa aiba emisii de CO2 cat mai scazute (electrice, hibride, plug-in, diesel) contributia lor la reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera (deci eficenta programului), ar fi una importanta prin prisma numarului mare de km parcursi de catre acestea.

Sunt exemple de orase in Romania in care autoritatile locale au adoptat deja hotarari curajoase care impun obiective extrem de ambitioase operatorilor din domeniu (Suceava : din februarie 2019, 50% din licentele de taxi care vor fi acordate vor fi pentru autoturisme cu propulsie electrica, Resita : pana in dec. 2020, 25% dintre taximetre vor fi electrice, iar pana in 2025, 50%), exemple, care ne dorim sa fie urmate si de catre alte orase importante ale Romaniei", sustin cei de la APIA.


Redactia E-juridic
de Redactia E-juridic

Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News
Votati articolul "APIA sustine programul "Rabla pentru taxi", dar vrea introducerea diesel":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


Poate sunteti interesat si de:

©2022 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2022

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016