Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

De ce dureaza mult solutionarea unor dosare?

Prin Hotararea nr. 787/18.10.2011 a Sectiei pentru judecatori a CSM, a fost aprobata o serie de masuri in vederea asigurarii solutionarii eficiente, in termene rezonabile, a dosarelor mai vechi de un an fond si apel, drept care a fost dispusa efectuarea unor verificari directe de catre inspectorii Serviciului de inspectie judiciara pentru judecatori din cadrul Inspectiei Judiciare de pe langa Plenul CSM.

Verificarile au vizat modul in care sunt respectate dispozitiile legale cu privire la solutionarea cu celeritate a cauzelor mai vechi de un an la judecatoriile Brasov, Constanta, Oradea si Zarnesti.

Controlul s-a desfasurat in perioada 24 – 28 octombrie 2011 iar rezultatele verificarilor au facut obiectul unui Raport de control, inaintat spre analiza Sectiei pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii, care, prin Hotararea nr. 104/07 februarie 2012, si-a insusit, cu unele obiectiuni, continutul acestuia, precum si o parte din msurile propuse de inspectorii judiciari. Atat in materie penala, cat si civila, concluziile verificarilor au consemnat faptul ca prelungirea duratei de solutionare a cauzelor s-a produs, deopotriva, din motive imputabile si alte motive neimputabile judecatoriilor supuse controlului.

Principalele motive imputabile ale instantelor judiciare, identificate de catre judecatorii-inspectori, au constat in:
- nesanctionarea atitudinii culpabile a participantilor la procedurile judiciare;
- neaplicarea regulilor care guverneaza desfasurarea procesului civil referitoare la termenele pana la care partile pot formula cereri;
- insuficienta studiere a dosarelor si a unor dispozitii legale;
- acordarea unor termene nejustificat de lungi in raport cu obiectul cauzelor si cu motivele pentru care s-a dispus amanarea judecatii etc.

Intre principalele motive  neimputabile instantelor de judecata, identificate in urma verificarilor, care au determinat prelungirea duratei procedurilor s-au numarat:
- complexitatea probatoriului care se impune a fi administrat in vederea lamuririi cauzelor, sub toate aspectele;
- comportamentul participantilor la procedurile judiciare, care isi exercita drepturile procedurale contrar scopului pentru care au fost instituite de lege;
- efectuarea cu mare intarziere a lucrarilor dispuse de instanta si calitatea necorespunzatoare a acestora, in special a expertizelor tehnice judiciare;
- numarul redus de judecatori si fluctuatiile de personal etc.

In temeiul rezultatelor verificarilor, Sectia pentru judecatori a dispus masuri cu caracter organizatoric menite sa elimine, la instantele respective, motivele care au grevat asupra obligatiilor de solutionare cu celeritate a cauzelor.

Masurile vizeaza, intre altele:
- organizarea la nivel descentralizat, de catre curtile de apel Constanta, Brasov si Oradea, in cadrul programului de formare profesionala continua descentralizata, precum si in cadrul intalnirilor trimestriale a unor forme de pregatire privind cooperarea judiciara internationala in materie penala Oradea si modul de aplicare a dispozitiilor procedurale cu privire la: respectarea principiului contradictorialitatii, incuviintarea si administrarea probelor, indeosebi a expertizei topografice, modificarea, precizarea si completarea cererilor, precum si a celorlalte dispozitii legale in a caror aplicare s-au constat deficiente care au determinat temporizarea procedurii la instantele verificate;

- sesizarea ministrului Justitiei pentru efectuarea demersurilor necesare in vederea suplimentarii numarului expertilor din cadrul INEC si al Laboratoarelor interjudetene de expertiza criminalistica;

- instituirea masurilor necesare pentru imbunatatirea managementului de caz de catre fiecare judecator prin organizarea eficienta a timpului alocat studiului dosarelor;

De asemenea, Sectia pentru judecatori si-a insusit propunerea efectuarii de catre Inspectia Judiciara a unui control la Judecatoria Oradea referitor la verificarea eficientei manageriale si a modului de indeplinire a atributiilor ce decurg din legi si regulamente de catre judecatorii cu functii de conducere din cadrul Judecatoriei Oradea.   

Totodata, avand in vedere concluziile controlului, in legatura cu nerespectarea obligatiilor referitoare la solutionarea cu celeritate a cauzelor, Inspectia Judiciara de pe langa Plenul CSM s-a sesizat din oficiu in vederea efectuarii verificarilor prealabile sub aspectul savarsirii abaterilor prevazute de art. 99 lit. e si h din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, republicata cu modificarile si completarile ulterioare, in cazul a 6 judecatori din cadrul instantelor controlate 3 judecatori de la Judecatoria Oradea si 3 judecatori de la Judecatoria Brasov.
Data aparitiei: 09 Februarie 2012
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "De ce dureaza mult solutionarea unor dosare?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Poate sunteti interesat si de:

©2019 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016