Senatorii vor sa avem o noua autostrada de la Suceava pana in Satu Mare cu finalizare in Vama Petea.
ACTUALIZARE - Autostrada Nordului a fost adoptata de Senat! Au fost 72 de voturi "pentru", 0 "impotriva" si 1 "abtinere".
Forma adoptata de Senat poate fi consultata AICI!
Acum sunt asteptate voturile deputatilor.
INFORMATIILE INITIALE
Mai multi senatori si deputati PMP, PSD, PNL ALDE, USR, independenti si de la minoritati au semnat o initiativa legislativa prin care se aproba un nou plan de investitii in infrastructura. De data aceasta este vorba despre Autostrada Suceava - Satu Mare sau Autostrada Nordului.
In expunerea de motive alesii arata ca planurile pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere nu au fost luate in serios, asadar este nevoie de "realizarea unei infrastructuri de comunicatii rutiere moderna, rapida si sigura care sa lege Bistrita de Moldova si de Ungaria." Tot in acest document se arata ca Autostrada Nordului va conduce la dezvoltarea rapida a judetelor prin care trece din mai multe puncte de vedere, trasportul produselor finite s-ar face mai rapid, activitatile turistice vor fi incurajate, mobilitatea elevilor si a studentilor va creste, iar forta de munca care va migra temporar spre centrele urbane mai dezvoltate va castiga bani care "vor fi investiti in majoritate in zonele de origine, dezvoltandu-le si pe acelea, ceea ce va conduce, in timp, la o dezvoltare armonioasa a tuturor zonelor."
Initiatorii arata ca Autostrada Nordului va fi realizata din bani de la bugetul de stat, credite externe si fonduri europene. Aceasta ar urma sa fie gata in patru ani.
LEGE pentru aprobarea obiectivului de investitii "Autostrada Nordului"
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Modele de texte pentru nota 10 la Evaluarea Nationala clasa a VIII-a
Compuneri perfecte pentru clasele III-IV
Art. 1 - Prezenta lege aproba executarea obiectivului de investitii Autostrada Vama Petea - Satu Mare - Baia Mare - Dej - Bistrita - Vatra Dornei - Suceava, denumita in continuare "Autostrada Nordului".
Art. 2 - Obiectivul de investitii Autostrada Nordului se finanteaza de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, din credite externe si fonduri europene.
Art. 3 - Ministerul Transporturilor este ministerul responsabil pentru coordonarea realizarii obiectivului de investitii Autostrada Nordului.
Art. 4 - Termenul de executie a obiectivului de investitii Autostrada Nordului este de patru ani de la data intrarii in vigoare a prezentei legi.
Art. 5 - Prevederile prezentei legi intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2019.
La o prima vedere pare ca exista un consens in Senat in privinta acestui proiect de investitii, intrucat numarul mare al semnatarilor este si variat politic. Cu toate astea, sansele sunt extrem de slabe ca acest proiect sa fie adoptat pana la 1 ianuarie 2019, avand in vedere ca de-abia a fost inregistrat pentru dezbateri si nici macar nu se afla in procedura de urgenta. Un asemenea caz am inregistrat si in cazul Autostrazii Estului.
E-Juridic va urmari evolutia acestui proiect legislativ si-l vom actualiza cand vor aparea noutati.
Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri