Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Senatul adopta un proiect de lege pentru doua noi autostrazi

Autostrada Unirii Principatelor Romane si Autostrada Basarabia fac obiectul unui proiect de lege pe care Senatul l-a adoptat.

"Din punct de vedere istoric Romania are in componenta patru mari regiuni (...) care au fost legate prin mari drumuri de comunicatie in lungul carora s-au dezvoltat comunitati umae dar si centre de dezvoltare economica. (...) Contributia modesta la PIB ale celor doua regiuni de dezvoltare Sud-Est, respectiv Nord-Est este de 10,6%, respectiv 10%, ceea ce le situeaza in jumatatea inferioara a clasamentului national si sub jumatatea regiunii Bucuresti-Ilfov de 27,3%. Acest fapt impune realizarea unor autostrazi care sa contribuie la dezvoltarea echilibrata a celor doua regiuni de dezvoltare din Moldova dar si la reducerea decalajelor economice", arata unicul initiator al proiectului de lege pentru doua autostrazi in expunerea de motive.

Senatorul PMP mai arata ca "Guvernele Romaniei care s-au succedat dupa anul 2014 au stabilit prioritati care au condus la schimbarea prevederilor din Master Planul General de Transport - domeniul rutier, astfel fiind necesara stabilirea prin lege a strategiei privind programul de construire a autostrazilor, asa cum a fost necesar in cazul Lgii 291/2018 privind aprobarea obiectivului de investitii Autostrada Iasi - Tg. Mures. In astfel de conditii, se impune aprobarea prin lege a obiectivelor de investitii a autostrazilor <> si <>".

Proiectul legislativ care a trecut de Senat, dupa implinirea termenului de adoptare tacita prevazut la art. 75 din Constitutia Romaniei, este unul destul de simplu. Practic, prin aceasta initiativa parlamentarii ar obliga Ministerul Transporturilor sa isi indeplineasca atributiile cu privire la Master Planul General de Transport.

lege autostrada siret ploiesti autostrada basarabia

Art. 1 Prezenta lege aproba executarea obiectivelor de investitii, astfel:
a) Autostrada Ploiesti - Buzau - Focsani - Bacau - Pascani - Siret, care incepe de la Autostrada A3 Bucuresti-Bors in apropierea Municipiului Ploiesti pana la Vama Siret, judetul Suceava de la frontiera de Nord a Romaniei cu Ucraina, denumita in continuare Autostrada Unirii Principatelor Romane.

autostrada unirii principatelor roman siret ploiesti

b) Autostrada Focsani - Albita, care incepe de la Autostrada Unirii Principatelor Romane in apropierea Municipiului Focsani pana la Vama Albita, judetul Vaslui de la frontiera de Est a Romaniei cu Republica Moldova, denumita in continuare Autostrada Basarabia.

autostrada basarabia focsani albita

Art. 2 Obiectivele de investitii definite la art. 1 se finanteaza de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, din credite externe si fonduri europene nerambursabile si/sau prin parteneriat public-privat. In fiecare lege bugetara anuala, pe durata implementarii proiectului, se vor aloca acestor obiective credite bugetare conform necesarului comunicat de Ministerul Transporturilor. 

Art. 3 Ministerul Transporturilor este ministerul responsabil pentru coordonarea realizarii obiectivelor de investitii.

Art. 4 Ministerul Transporturilor va incepe, in termen de 90 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei legi, procedurile necesare pentru realizarea obiectivelor de investitii. 

Consiliul Economic si Social a oferit doua puncte de vedere diferite asupra acestui proiect de lege, dupa cum urmeaza:

  • reprezentatii asociatiilor si fundatiilor neguvernamentale ale societatii civile au votat pentru avizarea favorabila a proiectului de act normativ;
  • reprezentantii partii patronale si sindicale au votat pentru avizarea nefavorabile a proiectului de lege.

 

Sindicatele si patronatele argumenteaza ca "propunerea legislativa nu se justifica in contextul in care rolul legiuitorului este acela de autoritate legislativa suprema (...) ori prin aceasta propunere isi exercita acte de reglementare si administrare executive, acte specifice care intra in competenta altor autoritati, nefiind, de asemenea, in acord cu practica Curtii Constitutionale a Romaniei in domeniu."

Intr-adevar, CCR a aratat prin mai multe decizii ca Parlamentul trebuie sa legifereze fara individualizarea actului legislativ. Prin Decizia nr. 777/2017, Curtea arata ca "legea, ca act juridic al Parlamentului, reglementeaza relatii sociale generale, fiind, prin esenta si finalitatea ei constitutionala, un act cu aplicabilitate generala. Prin definitie, legea, ca act juridic de putere, are caracter unilateral, dand expresie exclusiv vointei legiuitorului, ale carei continut si forma sunt determinate de nevoia de reglementare a unui anumit domeniu de relatii sociale si de specificul acestuia".

Este foarte posibil, asadar, ca initiativele legislative pentru autostrazi sa fie neconstitutionale. Putem presupune, insa, ca este doar o incercare de a momi electoratul din regiunea Moldovei.

Va reamintim ca in ultimul timp parlamentarii au tot avut idei cu privire la autostrazi, dintre care mentionam:

 

Guvernul Romaniei nu a oferit inca un punct de vedere pentru acest proiect deja adoptat de Senat.

Camera Deputatilor va avea votul decizional asupra acestui act normativ, desi Legea nr. 203/2003 prevede ca planurile si programele nationale pentru realizarea, dezvoltarea si modernizarea retelei, in special cu privire la proiectele prioritare, se aproba de Guvern, la propunerea Ministerului Transporturilor. 

de

Data aparitiei: 04 Iunie 2019
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Senatul adopta un proiect de lege pentru doua noi autostrazi":
Rating:

Nota: 4 din 5 din 5 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
©2019 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016