In ciuda faptului ca in data de 27.08.2013 Ministerul Finantelor Publice (MFP) a transmis un comunicat de presa in care a a precizat faptul ca declaratia de patrimoniu si venituri NU trebuie depusa de toti romanii, o parte din mass-media continua sa dezinformeze opinia publica sustinand ca toti romanii vor trebui sa depuna declaratii de avere incepand cu 2014, ca urmare a unui proiect de ordin de ministru publicat pe site-ul MFP, in data de 26.08.2013.
Avand in vedere faptul ca rolul mass-media este acela de a informa corect opinia publica, MFP revine si face urmatoarele precizari:
- declaratia de patrimoniu si venituri vizeaza DOAR acele persoane fizice care in urma unor verificari documentare prealabile amanuntite a tuturor informatiilor detinute si obtinute de ANAF referitoare la veniturile declarate de acestea comparativ cu acumularile lor patrimoniale urmeaza sa fie supuse unei verificari fiscale efective pentru ca prezinta un risc semnificativ de nedeclarare a veniturilor realizate, fiind suspectate de evaziune fiscala;
- depunerea acestei declaratii de patrimoniu si venituri nu se va face de catre toate persoanele fizice si nici macar de catre toate persoanele fizice independente supuse inspectiei fiscale obisnuite ci numai de catre acele persoane fizice care, in urma verificarilor prealabile prezinta discrepante majore intre acumularile de avere si veniturile declarate si intra in procedura de verificare fiscala
De asemenea, atragem atentia asupra faptului ca depunerea declaratiei se face numai la cererea organului fiscal, potrivit art.109^1, alin. (5^1):
(5^1) Persoana supusa verificarii are obligatia de a depune o declaratie de patrimoniu si venituri la solicitarea organului fiscal.
Subliniem faptul ca reglementarea verificarii fiscale a persoanelor fizice, bazata pe metodele indirecte de control, s-a realizat inca din 2010, prin OUG nr.117.
Totodata, atragem atentia asupra faptului ca procedura de aplicare a metodelor indirecte de control si a selectarii persoanelor supuse controlului pe baza analizei de risc, a fost aprobata in 2011 prin HG nr.248 si,respectiv, HG nr.773
Proiectul de ordin la care se face referire nu face decat sa defineasca continutul si modelul propriu zis al declaratiei de patrimoniu, conform art.109^1, alin.5^2 deja existent in Codul de Procedura Fiscala:
(5^2) Elementele de patrimoniu si de venituri ce trebuie declarate de persoana supusa verificarii, precum si modelul declaratiei se stabilesc prin ordin al ministrului finantelor publice.
Aprobarea modelului si continutului declaratiei de patrimoniu este o masura care completeaza ansamblul de actiuni pe care Ministerul de Finante le desfasoara in prezent in vederea combaterii si diminuarii evaziunii fiscale.
Sursa Ministerul Finantelor Publice
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Suntem o societate comerciala cu peste 2000 de angajati, cu program de lucru de 8 ore, in 3 schimburi. Salariatii beneficiaza de pauza de masa de 30 minute, platita de angajator. In situatia in care, pe timpul pauzei unii angajati parasesc societatea fara documente justificative aprobate de sefii ierarhici, doar inregistrati cu cartela de acces, fara afectarea pontajului, ce raspundere revine din punct de vedere juridic angajatorului, in cazul unui incident/accident petrecut in afara societatii,...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O societate a incheiat un contract de asigurare voluntara de sanatate pentru salariati, in limita a 400 eur/an de fiecare salariat. Suplimentar a negociat si cuprins in polita, si asigurarea voluntara de sanatate pentru copilul minor al unuia din angajati intrucat oferta in cadrul acestui pachet era mult mai avantajoasa decat cea individuala. Salariatul urmeaza sa suporte pentru copilul minor contravaloarea asigurarii acestuia. Intrebarea este: 1.Asigurarea de voluntara de sanatate a copilului...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul are mai multe societati cu acelasi obiect de activitate -servicii stomatologice- in acelasi oras si doreste sa delege un asistent generalist de la societatea A la societatea B. Dupa primele 60 zile calendaristice de delegare, de cate ori se poate prelungi delegarea in cursul unui an? angajatul fiind de acord poate fi delegat 12 luni daca este de acord angajatul? Daca partile convin ca nu se va deconta transportul cazare nu este cazul si ca valoarea indemnizatiei de delegare este...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<