Autoritatile au anuntat ca vor prelungi orele de lucru la serviciile de eliberare a pasapoartelor.
Programul prelungit va fi valabil in perioada 23 iulie – 31 august a.c., cand experienta ultimilor ani a aratat ca numarul cetatenilor care solicita pasapoarte este mai ridicat comparativ cu restul anului.
In cadrul masurilor de eficientizare a activitatii de eliberare a pasapoartelor, la nivelul MAI s-a dispus suplimentarea personalului de la ghisee si mutarea structurilor de pasapoarte in sedii noi, care ofera conditii decente si spatii de asteptare pentru cetateni.
Pentru regiunea Bucuresti-Ilfov, structurile de pasapoarte functioneaza in doua centre comerciale Plaza Romania si ParkLake, numarul total de ghisee fiind de 42. Timpul mediu de procesare al unei cereri este de sapte minute la oricare dintre sedii.
Recomandam cetatenilor sa isi faca programare online pe site-ul www.epasapoarte.ro, in acest caz, timpul de asteptare la ghiseu fiind zero.
Reamintim ca incepand cu data de 20 iulie 2018 au intrat in vigoare modificarile aduse Legii nr. 248/ 2005 privind regimul liberei circulatii a cetatenilor romani in strainatate la initiativa Ministerului Afacerilor Interne si a Ministerului Afacerilor Externe in contextul masurilor luate pentru reducerea aglomeratiei de la structurile de eliberare a pasapoartelor din tara si din strainatate.
Principala noutate este cresterea valabilitatii pasaportului simplu electronic pentru persoanele de peste 18 ani, de la 5 la 10 ani.
Va recomandam
Pachet Teste REZOLVATE pentru reusita la examenul de titularizare in invatamantul primar - INVATATORI (2 culegeri)
Solutii practice, 100% eficiente, pentru nota maxima la examenul de TITULARIZARE INVATATORI Subiecte REZOLVATE in conformitate cu programa M.E. in vigoare! Va prezentam Pachetul de Teste pentru reusita la examenul de titularizare in invatamantul primar format din doua culegeri: 1. Culegerea de Teste rezolvate pentru reusita la examenul...
De asemenea, se schimba conditiile de eliberare a pasaportului simplu temporar. Acesta se va elibera doar in situatii obiective, in baza unor documente care justifica urgenta deplasarii, din motive familiale, de sanatate sau profesionale, care nu permit asteptarea timpului necesar pentru eliberarea unui pasaport electronic. In astfel de cazuri, termenul de solutionare a cererii de eliberare a documentului de calatorie temporar este de cel mult 3 zile lucratoare.
Cetatenii care nu doresc un pasaport simplu electronic sau nu pot prezenta documentele care sa justifice urgenta deplasarii, vor primi pasaport temporar in termenul de eliberare a documentului electronic: maxim 30 de zile lucratoare, in cazul cererilor depuse in tara, si cel mult 90 de zile lucratoare pentru cererile depuse in strainatate.
Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
NOUTATI si MODIFICARI aparute in LEGISLATIE
Noutati importante in Codul Fiscal aparute in 2025 - legislatia a fost modificata. Puteti vedea totul despre Impozitul pe Venit si Contributiile sociale + Codul Fiscal actualizat (format PDF) in 2025. Detalii despre noile Taxe, Accize dar si despre Impozitul suplimentar.
Vezi AICI lista completa a modificarilor <<ARTICOLE SIMILARE