Actele de identitate a sute de mii de romani nu mai sunt valabile incepand de astazi, 7 iunie 2022. Ministerul Afacerilor Interne informeaza ca documentele care, potrivit legii, au expirat pe timpul starii de urgenta si starii de alerta, insa au ramas valabile pentru o perioada de 90 de zile de la incetarea acestei stari, isi pierd valabilitatea din 7 iunie.
Potrivit unui comunicat MAI, peste 260.000 de documente de identitate sunt in acest moment expirate, din cauza ca nu a fost solicitata preschimbarea lor.
”Incepand cu data de 7 iunie 2022, actele de identitate care, potrivit legii, au expirat pe timpul starii de urgenta si starii de alerta, insa au ramas valabile pentru o perioada de 90 de zile de la incetarea acestei starii, isi pierd valabilitatea. Precizam ca, in data de 7 martie 2022, la nivel national, erau inregistrate un numar de aproximativ 387.000 documente de identitate expirate in perioada 01.03.2020 – 07.03.2022, iar pana la data de 28.05.2022 pentru aproximativ 267.000 nu a fost solicitata preschimbarea”, conform MAI.
Ministerul Afacerilor Interne invita cetatenii romani sa se prezinte la serviciile publice comunitare locale de evidenta a persoanelor, pe raza carora isi au domiciliul, pentru schimbarea cartii de identitate, avand in vedere ca aceste documente isi pierd valabilitatea la 7 iunie.
”Pentru evitarea prezentarii, in acelasi timp, a unui numar mare de persoane la sediul acestor servicii publice, recomandam cetatenilor sa acceseze platformele de programare on-line si/sau telefonic existente la nivelul serviciilor publice comunitare locale de evidenta a persoanelor. Astfel, recomandam consultarea programului de activitate al serviciului public comunitar de evidenta a persoanelor de la locul de domiciliu, inclusiv prin accesarea website-urilor primariilor in subordinea carora acestea functioneaza”, transmite ministerul.
Va recomandam
Teste rezolvate de matematica pentru clasele V-VIII
Culegerea 'Teste rezolvate de matematica pentru clasele V-VIII' este instrumentul de lucru pentru eficientizarea actiunilor de evaluare in diverse etape ale procesului de invatamant. Lucrarea va duce 60 de teste in perfecta concordanta cu cerintele programei aprobate de M.E. Lucrarea de fata este o lucrare UNICAT in peisajul...
In conformitate cu prevederile O.U.G. nr.97/2005 privind evidenta, domiciliul, resedinta si actele de identitate ale cetatenilor romani, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, termenul de solutionare a cererilor pentru eliberarea actului de identitate este de pana la 30 de zile, acesta putand fi prelungit cu cel mult 15 zile de catre seful serviciului public comunitar de evidenta a persoanelor.
Pentru situatii de exceptie, printre care putem enumera: necesitatea deplasarii urgente in alt stat membru UE pentru studii, tratamente medicale, raporturi juridice de munca, in scopul eliberarii cartii de identitate intr-un termen mai scurt decat 30 de zile, se poate formula o cerere adresata sefului serviciului public comunitar de evidenta a persoanelor din judetul de domiciliu.