Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect legislativ: un nou impozit auto

 

Deputatul PSD Robert Negoita a depus, marti, la Camera Deputatilor, o initiativa legislativa de modificare a Codului Fiscal, care prevede un nou sistem de calcul al impozitului anual pentru autoturisme, anunta Agerpres. Scopul initiativei legislative este acela de a incuraja proprietarii de autoturisme ieftine (de productie autohtona), cu capacitate cilindrica mica si un grad de poluare redus, spune deputatul PSD.

''Daca ne referim la impozitarea anuala pe mijloc de transport observam ca, spre exemplu, un Bentley este apropiat de nivelul de impozitare al unui Aro. Consideram ca aceasta formula aplicata in prezent creeaza un mod injust de impozitare, mai mult, este complet ilogic sa impozitezi un autoturism Aro cu 2.320 lei, din iulie 2010 aceasta suma aproape s-a dublat, (...)sau valoarea unei Dacii Logan sa fie aproape identica cu a unui Mercedes Clasa C, respectiv 64 de lei'', a declarat Robert Negoita, initiatorul proiectului.

Potrivit acestuia, proiectul de lege prevede trei modalitati de calculare a impozitului: pretul autoturismului - acesta fiind punctul de plecare, la care se adauga un coeficient in functie de capacitatea cilindrica, plus coeficientul de poluare: ''Ministerul Finantelor trebuie sa intocmeasca un catalog de preturi in care sa evalueze toate tipurile de autoturisme inmatriculate in Romania si care trebuie impozitate la valoarea lor de piata. Aceasta taxa va fi de 0,75% din valoarea masinii''.

Coeficientul pentru capacitatea cilindrica rezulta din taxa pe valoarea masinii inmultita cu 1 pentru masinile pana la 1650 cm cubi (cc), crescand progresiv pana la de zece ori taxa pe valoarea masinii in cazul autoturismelor de peste 5001 cm cubi, valoare nou-introdusa, a explicat Robert Negoita.

Suma rezultata de la cele doua componente va fi inmultita cu coeficientul gradului de poluare - cu 3 pentru masinile non-euro, ajungand pana la 1 pentru autoturismele cu euro 5.

Deputatul a explicat ca, potrivit legislatiei in vigoare, posesorul unui autoturism Dacia Logan 1600 cc plateste in prezent 63,92 lei, urmand ca dupa aprobarea acestei initiative legislative sa plateasca 60,9 lei. De asemenea, pentru un autoturism Mercedes Clasa C 1600 cc in prezent se plateste 63,84 lei, urmand sa plateasca 281 lei, pentru Aro 244 de 3100 cc se plateste 2.320 lei, dupa noul proiect urmand sa se plateasca 180 lei.

Diferenta mare la calculul impozitului se va regasi la autoturismele de lux cu capacitate cilindrica mare, astfel ca un posesor de Mercedes-Benz S 600 cu 6000 de cc, care platea 4.350 lei, va achita 11.250 de lei, iar cei care detin Bentley Arnage de 6700 cc si care plateau impozit de 4.857 lei, ar urma sa achite la Administratia Fiscala 25,125 de lei, in cazul in care proiectul de lege va trece de Parlament.


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 06 Octombrie 2010
Votati articolul "Proiect legislativ: un nou impozit auto":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!

Modificarile din

Contractele Civile si Actele Comerciale

se aplica deja!

Descarcati GRATUIT Raportul Special

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016