Soferi, daca nu aveti cauciucuri de iarna sau lanturi, nu veti mai avea voie sa circulati pe drumurile publice. Noile prevederi au fost introduse in proiectul legislativ de catre parlamentarii din Comisia de Industrii si Servicii din Camera Deputatilor.
"Va fi interzisa circulatia pe drumurile publice cu masini neechipate corespunzator pentru sezonul rece. Sunt avute in vedere cauciucurile de iarna, dar si lanturile sau materialele antiderapante. Masura este foarte buna, pentru ca vor fi evitate foarte multe accidente rutiere provocate de lipsa echiparii adecvate dar si blocajele de drumuri create de astfel de evenimente. Noile prevederi au fost introduse in proiectul legislativ de catre parlamentarii din Comisia de Industrii si Servicii din Camera Deputatilor", a declarat, pentru "Gandul", comisarul sef Lucian Dinita, seful Directiei de Politie Rutiera din IGP.
Un proiect al ministerului Transporturilor prevede care si masinile de mare tonaj sa aiba obligatoriu cauciucuri de iarna si lanturi. In caz contrar, cei care blocheaza drumul sau alte masini din lipsa dotarilor necesare vor fi aspru amendati. Prevederile legate de marii transportatori vor intra in vigoare de la 1 noiembrie.
Taxe si penalitati usturatoare, pentru blocarea traficului
Iarna trecuta, peste 1.800 de accidente au avut loc pe soselele din tara. In urma acestora, peste 500 de persoane au murit si alte 1.700 au fost grav ranite. Politistii spun ca o treime dintre aceste evenimente rutiere au avut loc pe fondul vitezei neadaptate la conditiile de drum, ceea ce de multe ori a insemnat si lipsa dotarii corespunzatoare a masinilor implicate in accidente.
Potrivit initiativei Ministerului Transporturilor, soferii masinilor mari vor fi pusi sa plateasca taxe usturatoare pentru tractarea de urgenta si penalitati pentru timpul in care i-au blocat si pe altii. Proiectul este pe masa ministrului Transporturilor Anca Boagiu si ar urma sa intre in vigoare de la 1 noiembrie.
Intr-o prima faza, proiectul se refera doar la transportatorii de marfa si de persoane, dar ar putea fi extins si la autoturismele personale. Echiparea completa a unui camion mare cu anvelope de iarna se apropie de 30.000 de lei.
Portal Codul Muncii
Modele de texte pentru nota 10 la Evaluarea Nationala clasa a VIII-a
Teste rezolvate de matematica pentru clasele V-VIII
"Transportatorii de marfa si de persoane vor fi obligati sa aiba anvelope de iarna. In caz contrar, vor plati tractarea si amenda in cazul in care vor ramane inzapeziti", a declarat Andrei Cristian - director siguranta rutiera CNADNR.
Potrivit specialistilor, anvelopele de vara nu fac fata in sezonul rece. Diferentele nu sunt doar cele legate de aderenta, ci mai ales de consistenta materialului. Cauciucul din anvelopele de vara, spre exemplu, se contracta puternic la frig, pe cand cel special pentru sezonul rece ramane suficient de moale pentru a nu derapa, mai ales pe carosabilul rece.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri