Inalta Curte de Casatie si Justiei a publicat luni, 28 aprilie 2014, un comunicat referitor la intalnirea de lucru a presedintilor si vicepresedintilor curtilor de apel, precum si a managerilor economici. Intalnirea a fost organizata de Curtea de Apel Iasi, in zilele de 24 si 25 aprilie.
In cadrul discutiilor au participat judecator dr. Livia Doina Stanciu, presedinte ICCJ, judecator Cristina Iulia Tarcea si judecator Mihai Ionut Matei, vicepresedintii instantei supreme, judecator Adrian Bordea si procuror Gheorghe Muscalu, presedinte si vicepresedinte ai CSM, Marius Robert Cazanciuc, ministrul justitiei, alaturi de alti CSM si ai Ministerului Justitiei.
In cadrul dezbaterilor au fost discutate teme ce vizeaza evaluarea actiunilor concrete pentru implementarea noului Cod penal si a noului Cod de procedura penala, continuarea masurilor pentru implementarea dispozitiilor noului Cod civil si noului Cod de procedura civila, precum si consecintele in planul reorganizarii instantelor a intrarii in vigoare a acestor coduri.
Mai mult, au fost analizate si dezbatute si urmatoarele teme:
1. Provocarile noilor Coduri in materie penala. Realitati si perspective.
2. Simplificarea si accelerarea procedurilor judiciare. Rezultate concrete.
4. Consolidarea capacitatii administrative a instantelor. Dificultati intampinate si masuri adoptate.
5. Strategiile Consiliului Superior al Magistraturii si Ministerului Justitiei in privinta optimizarii schemelor de personal. Suplimentarea etapizata a schemelor de personal. Criterii de distribuire a posturilor de judecator si grefier. Stadiul suplimentarii posturilor de judecator.
6. Rationalizarea instantelor. Redesenarea hartii administrativ judiciare, prin rearondare si desfiintare de instante. Viziunea Consiliului Superior al Magistraturii si Ministerului Justitiei, strategii comune si stadiul implementarii masurilor.
7. Institutia fondului de rezerva. Abordari si viziuni asupra mecanismului de ocupare a posturilor temporar vacante de judecator.
8. Sistemul electronic de management al cauzelor (ECRIS). Bune practici. Nevoi de dezvoltare.
9. Prioritati legislative ale perioadei urmatoare in ceea ce priveste buna functionare a sistemului judiciar.
10. Statutul personalului auxiliar de specialitate. Prezent si perspective.
11. Accesul la informatiile de interes public.
12. Protectia informatiilor clasificate. Necesitatea adoptarii unor norme interne proprii si comune instantelor judecatoresti.
sursa: www.scj.ro
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - salvamar
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Va rog sa-mi spuneti daca este specificat undeva cite zile libere se acorda la casatoria unui salariat. Suntem intreprindere mica si nu avem contract colectiv de munca doar regulament unde am prevazut 2 zile libere pentru casatorie. Este alta reglementare in afara de Codul muncii unde spune ca se acorda zile libere pentru casatorie conform contrat colectiv de munca sau regulament? Societatea a fost infiintata in anul 2020.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Daca dorim sa angajam un candidat cu experienta si certificari in domeniul achizitiilor publice, dar cu diploma de Inginer diplomat, Profilul Inginerie economica, Specializarea Inginerie si manangement in alimetatie publica si agroturism, Facultatea de Management, inginerie economica in agricultura si dezvoltare rurala Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara, o putem face pe postul de Economist cu atributii specifice achizitiilor publice pana la introducerea in Nomenclatorul...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<