Inalta Curte de Casatie si Justiei a publicat luni, 28 aprilie 2014, un comunicat referitor la intalnirea de lucru a presedintilor si vicepresedintilor curtilor de apel, precum si a managerilor economici. Intalnirea a fost organizata de Curtea de Apel Iasi, in zilele de 24 si 25 aprilie.
In cadrul discutiilor au participat judecator dr. Livia Doina Stanciu, presedinte ICCJ, judecator Cristina Iulia Tarcea si judecator Mihai Ionut Matei, vicepresedintii instantei supreme, judecator Adrian Bordea si procuror Gheorghe Muscalu, presedinte si vicepresedinte ai CSM, Marius Robert Cazanciuc, ministrul justitiei, alaturi de alti CSM si ai Ministerului Justitiei.
In cadrul dezbaterilor au fost discutate teme ce vizeaza evaluarea actiunilor concrete pentru implementarea noului Cod penal si a noului Cod de procedura penala, continuarea masurilor pentru implementarea dispozitiilor noului Cod civil si noului Cod de procedura civila, precum si consecintele in planul reorganizarii instantelor a intrarii in vigoare a acestor coduri.
Mai mult, au fost analizate si dezbatute si urmatoarele teme:
1. Provocarile noilor Coduri in materie penala. Realitati si perspective.
2. Simplificarea si accelerarea procedurilor judiciare. Rezultate concrete.
4. Consolidarea capacitatii administrative a instantelor. Dificultati intampinate si masuri adoptate.
5. Strategiile Consiliului Superior al Magistraturii si Ministerului Justitiei in privinta optimizarii schemelor de personal. Suplimentarea etapizata a schemelor de personal. Criterii de distribuire a posturilor de judecator si grefier. Stadiul suplimentarii posturilor de judecator.
6. Rationalizarea instantelor. Redesenarea hartii administrativ judiciare, prin rearondare si desfiintare de instante. Viziunea Consiliului Superior al Magistraturii si Ministerului Justitiei, strategii comune si stadiul implementarii masurilor.
7. Institutia fondului de rezerva. Abordari si viziuni asupra mecanismului de ocupare a posturilor temporar vacante de judecator.
8. Sistemul electronic de management al cauzelor (ECRIS). Bune practici. Nevoi de dezvoltare.
9. Prioritati legislative ale perioadei urmatoare in ceea ce priveste buna functionare a sistemului judiciar.
10. Statutul personalului auxiliar de specialitate. Prezent si perspective.
11. Accesul la informatiile de interes public.
12. Protectia informatiilor clasificate. Necesitatea adoptarii unor norme interne proprii si comune instantelor judecatoresti.
sursa: www.scj.ro
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Un salariat este sanctionat disciplinar cu reducerea salariului pe 3 luni insa refuza sa primeasca personal decizia, se trimite acasa prin curier cu confirmare de primire art. 252 Codul muncii insa refuza sa primeasca plicul. Decizia respectiva se va pune in aplicare daca salariatul NU o primeste. Cum se procedeaza in acest caz? Daca se pune in aplicare cu ce data - cu data revenirii plicului in societate? Cand se transmite in Revisal ?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Va rog sa ma ajutati in urmatoarea situatie: speta ar fi: salariata cu norma intreaga peste 26 ani, Salar brut 6000 lei la fel si ultimele 6 luni anterioare concediului medical, fara pers. in intretinere, fara tichete, sporuri., are stagiu de cotizare. Are 17 zile de concediu prenatal si 4 zile lucrate. La calculul salariului aferent timpului lucrat avem 1143 Ron la care trebuie sa ii aplicam deducerea de baza. Intrebarea ar fi, cat este deducerea personala de baza in aceasta situatie? 4050*20%...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<