Inalta Curte de Casatie si Justiei a publicat luni, 28 aprilie 2014, un comunicat referitor la intalnirea de lucru a presedintilor si vicepresedintilor curtilor de apel, precum si a managerilor economici. Intalnirea a fost organizata de Curtea de Apel Iasi, in zilele de 24 si 25 aprilie.
In cadrul discutiilor au participat judecator dr. Livia Doina Stanciu, presedinte ICCJ, judecator Cristina Iulia Tarcea si judecator Mihai Ionut Matei, vicepresedintii instantei supreme, judecator Adrian Bordea si procuror Gheorghe Muscalu, presedinte si vicepresedinte ai CSM, Marius Robert Cazanciuc, ministrul justitiei, alaturi de alti CSM si ai Ministerului Justitiei.
In cadrul dezbaterilor au fost discutate teme ce vizeaza evaluarea actiunilor concrete pentru implementarea noului Cod penal si a noului Cod de procedura penala, continuarea masurilor pentru implementarea dispozitiilor noului Cod civil si noului Cod de procedura civila, precum si consecintele in planul reorganizarii instantelor a intrarii in vigoare a acestor coduri.
Mai mult, au fost analizate si dezbatute si urmatoarele teme:
1. Provocarile noilor Coduri in materie penala. Realitati si perspective.
2. Simplificarea si accelerarea procedurilor judiciare. Rezultate concrete.
4. Consolidarea capacitatii administrative a instantelor. Dificultati intampinate si masuri adoptate.
5. Strategiile Consiliului Superior al Magistraturii si Ministerului Justitiei in privinta optimizarii schemelor de personal. Suplimentarea etapizata a schemelor de personal. Criterii de distribuire a posturilor de judecator si grefier. Stadiul suplimentarii posturilor de judecator.
6. Rationalizarea instantelor. Redesenarea hartii administrativ judiciare, prin rearondare si desfiintare de instante. Viziunea Consiliului Superior al Magistraturii si Ministerului Justitiei, strategii comune si stadiul implementarii masurilor.
7. Institutia fondului de rezerva. Abordari si viziuni asupra mecanismului de ocupare a posturilor temporar vacante de judecator.
8. Sistemul electronic de management al cauzelor (ECRIS). Bune practici. Nevoi de dezvoltare.
9. Prioritati legislative ale perioadei urmatoare in ceea ce priveste buna functionare a sistemului judiciar.
10. Statutul personalului auxiliar de specialitate. Prezent si perspective.
11. Accesul la informatiile de interes public.
12. Protectia informatiilor clasificate. Necesitatea adoptarii unor norme interne proprii si comune instantelor judecatoresti.
sursa: www.scj.ro
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: O societate de contabilitate doreste sa incheie o conventie cadru privind efectuarea stagiului de practica in cadrul programelor de studii universitare. Va rugam sa ne ajutati cu raspuns la urmatoarele intrebari: 1. care este legislatia aplicabila? 2. exista vreo prevedere in legislatie privind perioada maxima pentru incheierea unei conventii de practica? 3. in cazul unui cotnrol ITM ce documente se solicita? care este abordarea organelor de control vis s vis de acest tip de contract? 4. orice...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: As dori sa stiu mai multe detalii cu privire la o speta. Firma are 39 de salariati, si undeva, in perioada urmatoare va trimite in afara tarii, intr-o tara UE sau NON UE inca nu este sigur, care, o echipa formata din 3 salariati care va efectua o lucrare pe o perioada de 2 sau 3 saptamani. Firma noastra ii va plati. Va rog sa imi spuneti daca salariatii vor trebui suspendati in Revisal, daca se face vreo modificare, daca trebuie declarat ceva, la ITM, daca trebuie intocmit vreun act aditional...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<