eNews Portal INVATAMANT
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2025 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Zbor intarziat? Afla cum poti primi despagubire conform legii

Zbor intarziat? Afla cum poti primi despagubire conform legii
Intarzierile zborurilor sunt o realitate frecventa in calatoriile cu avionul, care genereaza stres, pierderi de timp si inconveniente majore pentru pasageri. Din fericire, legislatia europeana a pasagerilor aerieni ofera mecanisme clare pentru protejarea drepturilor acestora si pentru obtinerea de despagubiri financiare si asistenta in caz de intarzieri, anulari sau refuz de imbarcare. Scopul acestor reglementari este dublu: nu doar compensarea prejudiciului suportat de pasager, ci si stimularea companiilor aeriene sa respecte programul de zbor.

Ce spune legea

Copiaza Link-ul catre aceasta sectiune: Ce spune legea
Regulamentul (CE) nr. 261/2004 reprezinta baza juridica pentru despagubirea pasagerilor in Uniunea Europeana. Acesta prevede ca:
pasagerii au dreptul la compensare financiara atunci cand zborul intarzie mai mult de trei ore la destinatie, cu exceptia situatiei in care intarzierea a fost cauzata de circumstante extraordinare".

Circumstantele extraordinare sunt definite ca situatii care nu pot fi evitate chiar daca s-au luat toate masurile rezonabile, incluzand fenomene meteorologice extreme, greve ale controlorilor de trafic aerian, defectiuni tehnice grave sau alte evenimente exceptionale.

Legislatia subliniaza ca acest drept este independent de motivele comerciale sau de politica interna a companiei aeriene: chiar daca zborul a fost achizitionat printr-o agentie sau ca parte a unui pachet turistic, pasagerul poate solicita despagubire direct de la operatorul aerian. Aceasta compensatie se adauga asistentei obligatorii, cum ar fi mese, bauturi, cazare sau transport intre aeroport si hotel.

Proceduri pentru obtinerea drepturilor

Copiaza Link-ul catre aceasta sectiune: Proceduri pentru obtinerea drepturilor

Eligibilitatea din punct de vedere teritorial

Regulamentul CE 261/2004 se aplica tuturor zborurilor care au ca punct de plecare sau destinatie un stat membru al Uniunii Europene. Astfel, chiar daca destinatia finala se afla intr-un stat tert sau daca zborul face legaturi multiple, regulamentul se aplica atata timp cat plecarea initiala este dintr-un stat membru sau daca zborul provine dintr-o tara terta catre un aeroport din UE si operatorul aerian are sediul in Uniune.

Va recomandam
Fise distractive pentru gradinita


Sa invatam distrandu-ne! Lucrarea contine 100 de fise distractive si educationale, toate din cele mai variate domenii, dedicate copiilor cu varsta intre 3-6/7 ani. Regasiti aici Fise educationale de invatat numerele, Fise logice si distractive, Fise pentru recunoscut litere samd. Tot ce il atrage pe copilul dvs. este pus sub o forma distractiva...



Pentru zborurile cu conexiuni, distanta zborului se calculeaza in functie de destinatia finala la care pasagerul ajunge cu intarziere, indiferent in care segment al calatoriei apare incidentul – fie ca este vorba de intarziere, anulare sau refuz de imbarcare.

Eligibilitatea in functie de incidentul de zbor

Conform regulamentului, dreptul la compensatie apare in situatiile de anulare, intarziere prelungita sau refuz de imbarcare, cu conditia ca aceste incidente sa nu fie cauzate de circumstante exceptionale. Circumstantele exceptionale sunt evenimente care nu puteau fi evitate, chiar daca operatorul a luat toate masurile necesare, si includ de exemplu fenomene meteorologice extreme, probleme de securitate legate de zbor sau stari nationale de urgenta care afecteaza operarea zborurilor, cum a fost cazul zborurilor anulate in timpul pandemiei COVID.

In practica, pasagerii care intampina intarzieri sau anulari ar trebui sa solicite la aeroport informatii privind motivul incidentului, pentru a determina daca pot solicita compensatie conform drepturilor prevazute de regulament.

Drepturile pasagerilor

Copiaza Link-ul catre aceasta sectiune: Drepturile pasagerilor
Pasagerii afectati de intarzieri au drepturi clar definite: pe langa compensatia financiara, acestia beneficiaza de asistenta care include, in functie de durata intarzierii, mese si bauturi adecvate, cazare in hotel daca se impune si transport intre aeroport si locul de cazare.

De asemenea, pasagerul poate solicita rambursarea biletului daca intarzierea depaseste un anumit prag sau redirectionarea catre destinatia finala cat mai rapid posibil. Aceste masuri sunt menite sa reduca impactul intarzierii si sa asigure continuitatea calatoriei, chiar in situatii exceptionale.

Criterii de despagubire

Copiaza Link-ul catre aceasta sectiune: Criterii de despagubire
Despagubirea financiara depinde de distanta zborului si de durata intarzierii la destinatie. Regulamentul stabileste urmatoarele sume standard:
  • pentru zboruri de pana la 1500 km, compensatia este de 250 euro;
  • pentru zboruri intre 1500 si 3500 km, 400 euro;
  • iar pentru zboruri de peste 3500 km, 600 euro.
Este important de retinut ca aceste sume se aplica doar daca intarzierea la destinatie depaseste trei ore si nu exista circumstante extraordinare care sa excluda responsabilitatea companiei.

Un aspect esential este faptul ca durata intarzierii se calculeaza la destinatie, nu la plecare sau pe parcursul escalei. Astfel, daca un zbor cu escala intarzie la destinatia finala mai mult de trei ore, pasagerul este indreptatit sa solicite despagubirea, chiar daca intarzierea pe segmentul initial a fost mai scurta.

Procedura de despagubire

Copiaza Link-ul catre aceasta sectiune: Procedura de despagubire
Pentru a obtine compensatia financiara, pasagerul trebuie sa depuna o cerere oficiala catre compania aeriana, incluzand datele zborului, durata intarzierii si documente justificative, cum ar fi cartea de imbarcare sau confirmarea rezervarii. Compania aeriana este obligata sa raspunda intr-un termen rezonabil si poate fie sa accepte plata compensatiei, fie sa ofere justificari legale pentru refuz.

In cazul in care cererea este ignorata sau refuzata, pasagerul poate sesiza autoritatea nationala de protectie a drepturilor pasagerilor aerieni sau poate initia proceduri judiciare. Este recomandat ca toate comunicarile sa fie pastrate in scris, deoarece acestea reprezinta probe in cazul contestatiilor sau litigiilor.

Cat poti fi despagubit

Copiaza Link-ul catre aceasta sectiune: Cat poti fi despagubit
Compensatia maxima prevazuta de Regulamentul 261/2004 este de 600 euro per pasager, in functie de categoria zborului si de distanta parcursa. Aceasta suma este cumulativa cu dreptul la asistenta, inclusiv la mese, bauturi, cazare si transport intre aeroport si hotel. Astfel, pasagerul poate primi atat despagubirea financiara, cat si suport logistic pentru perioada intarzierii.

Legea asigura astfel un cadru complet de protectie, care nu doar compenseaza prejudiciul material, ci si sprijina pasagerul pe parcursul calatoriei afectate de intarziere. Pentru a verifica daca ai dreptul la compensatie sau pentru a depune cererea, exista platforme si ghiduri specializate care detaliaza fiecare pas al procedurii, oferind informatii actualizate si instrumente de calcul precise pentru valoarea despagubirii.

Daca vrei sa verifici rapid daca zborul tau este eligibil pentru compensatie, poti folosi platforme specializate precum intarziere.ro, care faciliteaza depunerea cererii si estimeaza automat suma despagubirii, punand la dispozitie si ghiduri juridice pentru pasagerii afectati.

de Iulia Mocanca

Experienta din televiziune a ajutat-o pe Iulia Mocanca sa identifice subiectele de importanta majora din domeniul juridic si sa le explice cititorilor intr-o maniera atractiva, pe intelesul tuturor. Tot ce este nou este livrat rapid, informat si detaliat. 

Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala

eNews Portal INVATAMANT

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

NOUTATI si MODIFICARI aparute in LEGISLATIE

Noutati aparute in 2025 - legislatia a fost modificata. Puteti vedea noile Modele si Documente Utile + Statutul si Regulamentul condominiilor actualizat in 2025. Detalii despre Veniturile si Cheltuielile Asociatiilor de Proprietari.

Vezi AICI lista completa a modificarilor <<
Data aparitiei: 14 Octombrie 2025
Votati articolul "Zbor intarziat? Afla cum poti primi despagubire conform legii":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

eNews Portal INVATAMANT

Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala

"Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

©2025 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
eNews Portal INVATAMANT

Iti oferim Gratuit Raportul Special


"Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala"

Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016