Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2024 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Dosarul de mediere a fortei de munca: ce acte trebuie sa contina si care sunt pasii de urmat

Dosarul de mediere a fortei de munca: ce acte trebuie sa contina si care sunt pasii de urmat
Medierea muncii este activitatea prin care se realizeaza punerea in legatura a angajatorilor cu persoanele aflate in cautarea unui loc de munca, in vederea stabilirii de raporturi de munca sau de serviciu.

De regula, serviciile de mediere pentru persoanele in cautarea unui loc de munca se acorda gratuit de catre agentiile pentru ocuparea fortei de munca, care intocmesc si un plan individual de mediere pentru aceste persoane. Insa medierea muncii se poate realiza si contra cost de catre furnizori de servicii specializate, din sectorul public sau privat, acreditati de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca.

Iata ce trebuie sa contina un dosar de mediere a fortei de munca pe teritoriul Romaniei si care sunt pasi care trebuie urmati in intocmirea dosarului de mediere a fortei de munca:

Medierea muncii este un domeniu reglementat in Romania si se desfasoara in conformitate cu prevederile Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare (art. 59 – 62), ale Hotararii Guvernului nr. 377/2002 pentru aprobarea Procedurilor privind accesul la masurile pentru stimularea ocuparii fortei de munca, modalitatile de finantare si instructiunile de implementare a acestora, cu modificarile si completarile ulterioare si ale Hotararii Guvernului nr. 277/2002 privind aprobarea Criteriilor de acreditare a furnizorilor de servicii specializate pentru stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare.

La art. 59 din Legea nr. 76/2002 se prevede ca ”Serviciile de mediere pentru persoanele in cautarea unui loc de munca se acorda gratuit de catre agentiile pentru ocuparea fortei de munca si constau in:
a) informatii privind locurile de munca vacante si conditiile de ocupare a acestora prin publicarea, afisarea, organizarea de burse ale locurilor de munca;
b) mediere electronica avand ca scop punerea automata in corespondenta a cererilor si ofertelor de locuri de munca prin intermediul tehnicii de calcul;
c) preselectia candidatilor corespunzator cerintelor locurilor de munca oferite si in concordanta cu pregatirea, aptitudinile, experienta si cu interesele acestora”.

La art. 62 din aceeasi lege se prevede ca ”Medierea muncii se poate realiza si contra cost de catre furnizori de servicii specializate, din sectorul public sau privat, acreditati de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca”.

In actele normative mentionate nu este reglementat ce trebuie sa contina un dosar de mediere a unei persoane aflate in cautarea unui loc de munca.

La art. 15 din Procedurile aprobate prin HG nr. 377/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se prevede ca Serviciile de mediere a muncii constau in:
a) informatii privind locurile de munca vacante si conditiile de ocupare a acestora, prin publicarea, afisarea, organizarea de burse ale locurilor de munca;
b) mediere electronica avand ca scop punerea automata in corespondenta a cererilor si ofertelor de locuri de munca prin intermediul tehnicii de calcul;
c) preselectia candidatilor corespunzator cerintelor locurilor de munca oferite si in concordanta cu pregatirea, aptitudinile, experienta si cu interesele acestora.

De asemenea, la art. 19 din aceleasi proceduri se prevede ca ”La prima prezentare la mediere se intocmeste planul individual de mediere conform procedurii aprobate prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca”.

Ordinul la care se face referire in proceduri este Ordinul Presedintelui ANOFM nr. 86/2002 privind Procedura de elaborare, continutul si monitorizarea planului individual de mediere. Acest ordin nu este publicat in Monitorul oficial al Romaniei si, prin urmare, textul sau poate fi obtinut eventual de la agentiile judetene pentru ocuparea fortei de munca. Acest ordin poate constitui un punct de plecare in identificarea elementelor medierii muncii, insa acesta este aplicabil doar la nivelul ANOFM/AJOFM.

Insa, pornind de la scopul medierii, acela de a gasi locuri de munca pentru persoanele care le cauta, prin punerea in legatura a solicitantilor de locuri de munca cu angajatorii care ofera locuri de munca, apreciem ca in dosarul de mediere trebuie sa se regaseasca:

1. Documente privind persoana aflata in cautarea unui loc de munca: acte de identitate, acte de studii si/sau de calificare/perfectionare/specializare, CV;

2. Documente privind oferta de locuri de munca lansata de potentialii angajatori: date de identificare angajatori si domeniul de activitate, posturile vacante ofertate (cod din Clasificarea ocupatiilor din Romania), conditii de ocupare a posturilor.

3. Furnizorii de servicii de mediere trebuie sa detina si informatii cu privire la raporturile stabilite de catre persoanele pentru care au prestat servicii de mediere a muncii cu angajatorii sau entitatile asimilate acestora (art. 8 lit. e) din Criteriile de acreditare a furnizorilor de servicii specializate pentru stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin HG nr. 277/2002, cu modificarile si completarile ulterioare);

4. Furnizorii de servicii de mediere trebuie sa detina o baza de date privind persoanele in cautarea unui loc de munca si cererea de forta de munca din partea angajatorilor, iar in situatia prestarii serviciilor de informare si consiliere profesionala, informatii privind programele de formare profesionala pentru care exista furnizori de formare profesionala autorizati (art. 8 lit. h) din Criteriile de acreditare a furnizorilor de servicii specializate pentru stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin HG nr. 277/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.

Explicatii oferite in luna octombrie 2023 de catre specialistii site-ului PortalCodulMuncii.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Muncii + consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.
 

Redactia E-juridic
de Redactia E-juridic

Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Dosarul de mediere a fortei de munca: ce acte trebuie sa contina si care sunt pasii de urmat":
Rating:

Nota: 3.75 din 5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Poate sunteti interesat si de:

©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016