Acest drept este reglementat prin art. 1473 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal de la alin. (1) la alin. (10) coroborat cu prevederile art. 85 alin. (2) din O.G. nr. 92 din 24 decembrie 2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata.
Daca inregistreaza suma negativa de TVA, orice persoana impozabila are posibilitatea sa opteze pentru selectarea uneia din urmatoarele situatii in perioada fiscala de raportare (luna, trimestru, semestru, an):
* sa solicite suma respectiva la rambursare prin bifarea casutei speciale din cadrul decontului de TVA completat pentru perioada curenta de raportare:
Solicitati rambursarea soldului sumei negative de TVA?.
Raspuns: DA. Daca se opteaza pentru DA, decontul astfel bifat tine loc de cerere de rambursare.
* sa reporteze suma respectiva daca nu a bifat casuta: Solicitati rambursarea soldului sumei negative de TVA?.
Raspuns: NU. In aceasta situatie, prin decontul pe rioadei fiscale urmatoare, persoana impozabila trebuie sa efectueze ur ma toarele regularizari, in functie de noua situatie existenta:
– sa cumuleze suma negativa a taxei din perioada fiscala precedenta cu suma negativa rezultata din perioada curenta;
– sa scada din suma negativa a taxei din perioada fiscala precedenta suma taxei de plata rezultata din perioada curenta.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu cateva informatii despre procesul de declarare a posturilor vacante vacantate si nou create in platforma ANOFM. Cumva cu posturile nou create, mi-e mai simplu de inteles. Completez aici oferta, recrutam, inchid oferta - la speta asta am o singura intrebare: nu pot face operatia de incadrare daca data oferta a expirat desi logic pot avea o oferta deschisa pana pe 31.03 si angajarea propriu-zisa sa fie ulterioara acestei date. Trebuie cumva sa trec un termen pentru oferta...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<