Obligatiile francizorului
a) sa puna la dispozitia beneficiarului, in mod gratuit, design-ul, instructiunile necesare privitoare la mobilier si decorare pentru spatiile de fabricatie/desfacere/servicii, spatii pe care, in prealabil le-a avizat;
b) sa confere beneficiarului dreptul de exploatare a produselor, marca de fabrica, de comert sau de serviciu, al caror titular este;
c) sa asigure beneficiarului produsele in regim de continuitate, in contingentele cantitative/valorice prevazute in anexa, conform Regulilor „INCOTERMS“ in vigoare;
d) sa acorde, in mod gratuit, asistenta tehnica in domeniile managementului si instruirii profesionale a personalului, pe toata durata contractului;
e) sa transmita beneficiarului pana la data de X planul de marketing, licenta si know-how-ul procesului de fabricatie si distributie deja existent;
f) sa fie titularul drepturilor de proprietate industriala asupra marcii inregistrate, pe o durata mai mare decat durata prevazuta de prezentul contract;
g) sa nu foloseasca nici o alta marca sau nume pentru produsele respective, altele decat cele care au fost cesionate de francizor beneficiarului;
h) sa actioneze pentru promovarea marcii de fabrica, de comert sau de serviciu folosind toate mijloacele umane, materiale si financiare in cercetare, in vederea asigurarii viabilitatii si dezvoltarii produselor;
i) sa controleze respectarea know-how-ului, a elementelor constitutive ale imaginii marcilor de fabrica, de comert sau de serviciu, a modului cum se efectueaza publicitatea, a functionarii punctelor de fabricatie si/sau de desfacere ori servicii deschise de beneficiar;
j) sa nu numeasca, pe intreaga durata a contractului, un alt beneficiar sau distribuitor pentru produsele si/sau serviciile care fac obiectul prezentului contract;
k) sa garanteze produsele si/sau serviciile care fac obiectul prezentului contract conform termenelor inscrise in anexa;
l) sa notifice, in scris, beneficiarului orice incalcare a obligatiilor contractuale si sa-i acorde termene rezonabile de remediere;
m) in decursul fiecarui an, sa instruiasca, pe cheltuiala sa/beneficiarului, in tehnologii de fabricatie/tehnici si metode de distributie a produselor/serviciilor, la sediul sau, pe perioadele stabilite de parti.
Scapati de litigii costisitoare cu partenerii dvs. de afaceri folosind lucrarea Contractele comerciale internationale - TOP 11 modele editabile! ...click pentru detalii si comenzi<<<
Obligatiile francizatului
a) sa fabrice si sa comercializeze produsele sau sa presteze serviciile care fac obiectul prezentului contract, cu respectarea stricta a licentelor francizorului, a tehnologiei, procedeelor si metodelor tehnice ale acestuia;
b) sa vanda produsele/serviciile numai in zona determinata de prezentul contract;
c) sa efectueze investitii pentru a pune in aplicare formula de productie a francizorului, sa doteze si sa decoreze punctele de desfacere sau de servicii, conform designului si instructiunilor francizorului;
d) sa lanseze comenzi cu X zile inainte de deschiderea fiecarui punct de desfacere, pentru cantitatile de produse necesare desfacerii si constituirii stocului care sa-i permita o activitate continua;
e) sa comercializeze produsele/serviciile care fac obiectul prezentului contract la preturile maximale prevazute in anexa;
f) sa utilizeze know-how-ul, marcile de fabrica, de comert sau de serviciu, emblemele si informatiile ce-i sunt furnizate de francizor conform clauzelor prezentului contract si numai pentru produsele/serviciile respective, fiindu-i interzis sa le foloseasca si/sau sa le instraineze, in folos propriu, catre terte persoane fizice sau juridice;
g) sa supravegheze modul cum se pregateste personalul la cursurile de instruire organizate de francizor si sa plateasca sumele care reprezinta cheltuielile facute in acest scop;
h) sa desfasoare intreaga activitate sub numele comercial/marca francizorului si sa faca cunoscut consumatorilor si altor terte persoane fizice si juridice faptul ca este beneficiarul francizorului;
i) sa-l informeze permanent pe francizor privitor la modificarile legislative, administrative si de afaceri, precum si la performantele, la situatia reala fianciara si de gestiune in legatura cu franciza;
j) sa realizeze o publicitate adecvata produselor si serviciilor care fac obiectul prezentului contract, precum si numelui francizorului, marcilor de fabrica, de comert si de servicii, emblemei sale etc.;
k) sa achite francizorului, la termenele si in conditiile prevazute de prezentul contract, taxa de intrare, redeventa, contravaloarea produselor ce i se furnizeaza, cheltuielile efectuate cu instruirea personalului s.a.;
l) sa pastreze confidentialitatea know-how-ului atat pe toata durata prezentului contract, cat si ulterior.
Comanda lucrarea cu cele 11 modele PERFECTE de contracte comerciale internationale!
...click AICI pentru formularul de comanda<<<
Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.