Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2024 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Hotararea Guvernului nr. 730 pentru prelungirea starii de alerta din 12 iulie 2021

Hotararea Guvernului nr. 730 pentru prelungirea starii de alerta din 12 iulie 2021
HG nr. 730/2021 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 682/2021. Aceasta poate fi consultata mai jos integral impreuna cu cele trei Anexe care contin masurile specifice valabile pentru 30 de zile.

Mai jos regasiti HOTARARE nr. 730 din 8 iulie 2021 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 12 iulie 2021, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.

HG nr. 730/2021 pentru prelungirea starii de alerta

Tinand cont de prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 11/2020 privind stocurile de urgenta medicala, precum si unele masuri aferente instituirii carantinei, aprobata cu completari prin Legea nr. 20/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si de prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 70/2020 privind reglementarea unor masuri, incepand cu data de 15 mai 2020, in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educatiei nationale nr. 1/2011, precum si a altor acte normative, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 179/2020, cu modificarile si completarile ulterioare,
avand in vedere prevederile Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Legii nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca, cu modificarile si completarile ulterioare,
luand in considerare prevederile art. 16 alin. (1) si (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul National de Management al Situatiilor de Urgenta, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 15/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 557/2016 privind managementul tipurilor de risc,
avand in vedere faptul ca evaluarea realizata in baza factorilor de risc prevazuti la art. 3 alin. (4) din Legea nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare, indica necesitatea mentinerii unui raspuns amplificat la situatia de urgenta determinata de raspandirea noului coronavirus, aspecte materializate in cuprinsul documentului intitulat „Analiza factorilor de risc privind managementul situatiei de urgenta generate de virusul SARS-CoV-2 pe teritoriul Romaniei la data de 5.07.2021“, intocmit la nivelul Centrului National de Coordonare si Conducere a Interventiei,
tinand seama de propunerile cuprinse in Hotararea Comitetului National pentru Situatii de Urgenta nr. 44/2021 privind propunerea prelungirii starii de alerta si a masurilor necesar a fi aplicate pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19,
in temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 3, 4, 6 si art. 71 alin. (1) din Legea nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare,

Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
ART. 1
Incepand cu data de 12 iulie 2021 se prelungeste cu 30 de zile starea de alerta pe intreg teritoriul tarii, instituita prin Hotararea Guvernului nr. 394/2020 privind declararea starii de alerta si masurile care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, aprobata cu modificari si completari prin Hotararea Parlamentului Romaniei nr. 5/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, prelungita prin Hotararea Guvernului nr. 476/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei si masurile care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare, prin Hotararea Guvernului nr. 553/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 17 iulie 2020, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare, prin Hotararea Guvernului nr. 668/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 16 august 2020, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare, prin Hotararea Guvernului nr. 782/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 15 septembrie 2020, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare, prin Hotararea Guvernului nr. 856/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 15 octombrie 2020, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare, prin Hotararea Guvernului nr. 967/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 14 noiembrie 2020, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare, prin Hotararea Guvernului nr. 1.065/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 14 decembrie 2020, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, prin Hotararea Guvernului nr. 3/2021 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 13 ianuarie 2021, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, prin Hotararea Guvernului nr. 35/2021 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 12 februarie 2021, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, prin Hotararea Guvernului nr. 293/2021 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 14 martie 2021, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare, prin Hotararea Guvernului nr. 432/2021 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 13 aprilie 2021, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, prin Hotararea Guvernului nr. 531/2021 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 13 mai 2021, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare, si prin Hotararea Guvernului nr. 636/2021 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 12 iunie 2021, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile ulterioare.

ART. 2
Pe durata prevazuta la art. 1 masurile de prevenire si control ale infectiilor cu coronavirusul SARS-CoV-2, conditiile concrete de aplicare si destinatarii acestor masuri, precum si institutiile si autoritatile publice care pun in aplicare sau urmaresc respectarea aplicarii masurilor pe durata starii de alerta sunt prevazute in:
a) anexa nr. 1 - „Masuri pentru cresterea capacitatii de raspuns“;
b) anexa nr. 2 - „Masuri pentru asigurarea rezilientei comunitatilor“;
c) anexa nr. 3 - „Masuri pentru diminuarea impactului tipului de risc“.

ART. 3
In aplicarea dispozitiilor art. 7^1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 11/2020 privind stocurile de urgenta medicala, precum si unele masuri aferente instituirii carantinei, aprobata cu completari prin Legea nr. 20/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Hotararii Guvernului nr. 557/2016 privind managementul tipurilor de risc, secretarul de stat, sef al Departamentului pentru Situatii de Urgenta din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, dispune, in colaborare cu Ministerul Sanatatii, prin ordin al comandantului actiunii, masurile necesare prevenirii si combaterii infectiilor cu coronavirusul SARS-CoV-2, in cadrul actiunilor de raspuns la nivel national.

ART. 4
Regimul contraventional aplicabil pentru nerespectarea masurilor prevazute in anexele nr. 1-3 este cel stabilit la art. 64-70 din Legea nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare.

ART. 5
Actele emise pentru punerea in executare a Hotararii Guvernului nr. 394/2020, aprobata cu modificari si completari prin Hotararea Parlamentului Romaniei nr. 5/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, a Hotararii Guvernului nr. 476/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, a Hotararii Guvernului nr. 553/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, a Hotararii Guvernului nr. 668/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, a Hotararii Guvernului nr. 782/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, a Hotararii Guvernului nr. 856/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, a Hotararii Guvernului nr. 967/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, a Hotararii Guvernului nr. 1.065/2020, a Hotararii Guvernului nr. 3/2021, a Hotararii Guvernului nr. 35/2021, a Hotararii Guvernului nr. 293/2021, cu modificarile si completarile ulterioare, a Hotararii Guvernului nr. 432/2021, a Hotararii Guvernului nr. 531/2021, cu modificarile si completarile ulterioare, si a Hotararii Guvernului nr. 636/2021, cu modificarile ulterioare, isi mentin aplicabilitatea in masura in care dispozitiile acestora nu contravin masurilor stabilite in anexele nr. 1-3 la prezenta hotarare.

ART. 6
Anexele nr. 1-3 fac parte integranta din prezenta hotarare.

PRIM-MINISTRU
FLORIN-VASILE CITU

Contrasemneaza:
Ministrul afacerilor interne, Lucian Nicolae Bode
Ministrul sanatatii, Ioana Mihaila
Ministrul transporturilor si infrastructurii, Catalin Drula
Ministrul muncii si protectiei sociale, Raluca Turcan
Ministrul economiei, antreprenoriatului si turismului, Claudiu-Iulius-Gavril Nasui
p. Ministrul energiei, Dan-Dragos Dragan, secretar de stat
p. Ministrul dezvoltarii, lucrarilor publice si administratiei, Marin Tole, secretar de stat
Ministrul mediului, apelor si padurilor, Tánczos Barna
Ministrul tineretului si sportului, Carol-Eduard Novák
Ministrul culturii, Bogdan Gheorghiu
Ministrul educatiei, Sorin-Mihai Cimpeanu
p. Ministrul afacerilor externe, Cornel Feruta, secretar de stat
Ministrul agriculturii si dezvoltarii rurale, Nechita-Adrian Oros
Ministrul finantelor, Alexandru Nazare
p. Directorul Serviciului de Telecomunicatii Speciale, Angelica Lamasanu
Secretariatul de Stat pentru Culte, Victor Opaschi, secretar de stat

Bucuresti, 8 iulie 2021.
Nr. 730.

MASURI din 8 iulie 2021 pentru diminuarea impactului tipului de risc

ART. 1
    In conditiile art. 5 alin. (3) lit. a) din Legea nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare, se stabilesc urmatoarele masuri:
    1. pentru prevenirea raspandirii infectiilor cu virusul SARSCoV-2 sunt interzise organizarea si desfasurarea de mitinguri, demonstratii, procesiuni, concerte sau alte tipuri de intruniri in spatii deschise, precum si a intrunirilor de natura activitatilor culturale, stiintifice, artistice, sportive sau de divertisment in spatii inchise, cu exceptia celor organizate si desfasurate potrivit pct. 2-27;
    2. activitatile de pregatire fizica in cadrul structurilor si bazelor sportive, definite conform Legii educatiei fizice si sportului nr. 69/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, constand in cantonamente, antrenamente si competitii sportive organizate pe teritoriul Romaniei, pot fi desfasurate numai in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului si sportului si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 43 si al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare;
    3. in spatiile deschise, competitiile sportive se pot desfasura pe teritoriul Romaniei cu participarea spectatorilor pana la 50% din capacitatea maxima a spatiului. Participarea este permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 24 de ore, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2, in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului si sportului si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 43 si al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare;
    4. in spatiile inchise, competitiile sportive se pot desfasura pe teritoriul Romaniei cu participarea spectatorilor pana la 50% din capacitatea maxima a spatiului. Participarea este permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 24 de ore, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2, in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului si sportului si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 43 si al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare;
    5. competitiile sportive se pot desfasura pe teritoriul Romaniei cu participarea spectatorilor peste 50% din capacitatea maxima a spatiului si pana la capacitatea maxima a spatiului. Participarea este permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului si sportului si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 43 si al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare;
    6. in conditiile pct. 2 se permite desfasurarea de catre sportivii profesionisti, legitimati si/sau de performanta a activitatilor de pregatire fizica in bazine acoperite sau aflate in aer liber, iar activitatile de pregatire fizica in spatii inchise sunt permise in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului si sportului si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 43 si al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare;
    7. activitatile institutiilor muzeale, bibliotecilor, librariilor, cinematografelor, studiourilor de productie de film si audiovizuala, institutiilor de spectacole si/sau concerte, scolilor populare, de arta si de meserii, precum si evenimentele culturale in aer liber se pot desfasura numai in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 44 si al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare;
    8. in conditiile pct. 7, organizarea si desfasurarea activitatii in cadrul cinematografelor, institutiilor de spectacole si/sau concerte sunt permise cu participarea publicului pana la 70% din capacitatea maxima a spatiului si cu purtarea mastii de protectie, daca incidenta cumulata la 14 zile in judet/localitate este mai mica sau egala cu 3/1.000 de locuitori, si sunt interzise la depasirea incidentei de 3/1.000 de locuitori;
    9. in conditiile pct. 7, organizarea si desfasurarea activitatii institutiilor publice sau private de cultura care administreaza spatii special destinate activitatilor cultural artistice in aer liber se pot realiza cu participarea a cel mult 1.000 de persoane pe scaune, cu asigurarea unei suprafete minime de 4 mp pentru fiecare persoana si cu respectarea normelor de protectie sanitara;
    10. in conditiile pct. 7, la nivelul judetelor/localitatilor unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mica sau egala cu 3/1.000 de locuitori, organizarea si desfasurarea spectacolelor de tipul drive-in sunt permise numai daca ocupantii unui autovehicul sunt membrii aceleiasi familii sau reprezinta grupuri de pana la 4 persoane, iar organizarea si desfasurarea in aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice si private sau a altor evenimente culturale sunt permise numai cu participarea a cel mult 2.500 de spectatori, cu asigurarea unei suprafete de 2 mp pentru fiecare persoana, precum si cu purtarea mastii de protectie. Participarea este permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 24 de ore, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2, in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 44 si al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare. Activitatile sunt interzise la nivelul judetelor/localitatilor unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mare de 3/1.000 de locuitori;
    11. in conditiile pct. 7, la nivelul judetelor/localitatilor unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mica sau egala cu 3/1.000 de locuitori, organizarea si desfasurarea in aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice si private sau a altor evenimente culturale sunt permise cu participarea unui numar mai mare de 2.500 de spectatori, cu asigurarea unei suprafete de 1 mp pentru fiecare persoana, precum si cu purtarea mastii de protectie. Participarea este permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 44 si al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare. Activitatile sunt interzise la nivelul judetelor/localitatilor unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mare de 3/1.000 de locuitori;
    12. activitatea cultelor religioase, inclusiv slujbele si rugaciunile colective, se desfasoara in interiorul si/sau in afara lacasurilor de cult, cu respectarea regulilor de protectie sanitara, stabilite prin ordinul comun al ministrului sanatatii si al ministrului afacerilor interne, emis in temeiul art. 45 si al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare;
    13. in conditiile pct. 12, pentru prevenirea raspandirii infectiilor cu virusul SARS-CoV-2, organizarea de procesiuni si/sau pelerinaje religioase este permisa numai cu respectarea regulilor de protectie sanitara, stabilite prin ordinul comun al ministrului sanatatii si al Secretariatului de Stat pentru Culte;
    14. se interzic activitatile recreative si sportive desfasurate in aer liber, cu exceptia celor care se desfasoara cu participarea a cel mult 30 de persoane care nu locuiesc impreuna, stabilite prin ordin comun al ministrului sanatatii, dupa caz, cu ministrul tineretului si sportului, ministrul mediului, apelor si padurilor sau ministrul agriculturii si dezvoltarii rurale;
    15. se permite organizarea de evenimente private (nunti, botezuri, mese festive etc.), cum ar fi, fara a se limita la acestea, in saloane, camine culturale, restaurante, baruri, cafenele, sali/corturi de evenimente, cu un numar de participanti de maximum 150 de persoane in exterior sau de maximum 100 de persoane in interior in judetele/localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mica sau egala cu 3/1.000 de locuitori si este interzisa la depasirea incidentei de 3/1.000 de locuitori. La stabilirea numarului de persoane in exterior si/sau in interior nu sunt luate in calcul persoanele care au varsta mai mica de 16 ani;
    16. in conditiile pct. 15 se permite organizarea de evenimente private (nunti, botezuri), cum ar fi, fara a se limita la acestea, in saloane, camine culturale, restaurante, baruri, cafenele, sali/corturi de evenimente, cu un numar de participanti de maximum 300 de persoane in interior si cu asigurarea unei suprafete de 2 mp pentru fiecare persoana in judetele/localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mica sau egala cu 3/1.000 de locuitori. Participarea este permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARSCoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 24 de ore, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2;
    17. in conditiile pct. 15 se permite organizarea de evenimente private (nunti, botezuri) pana la capacitatea maxima a spatiului in exterior in judetele/localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mica sau egala cu 3/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafete de minimum 2 mp pentru fiecare persoana, daca toate persoanele sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 24 de ore sau se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2;
    18. in conditiile pct. 15 se permite organizarea de evenimente private (nunti, botezuri), cum ar fi, fara a se limita la acestea, in saloane, camine culturale, restaurante, baruri, cafenele, sali/corturi de evenimente, pana la capacitatea maxima a spatiului in interior in judetele/localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mica sau egala cu 3/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafete de minimum 2 mp pentru fiecare persoana, daca toate persoanele sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
    19. in conditiile pct. 15 se permite organizarea de evenimente private aferente meselor festive, cum ar fi, fara a se limita la acestea, in saloane, camine culturale, restaurante, baruri, cafenele, sali/corturi de evenimente, pana la capacitatea maxima a spatiului in exterior sau in interior in judetele/localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mica sau egala cu 3/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafete de minimum 2 mp pentru fiecare persoana, daca toate persoanele sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
    20. se permite organizarea de cursuri de instruire si workshopuri pentru adulti, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finantate din fonduri europene, cu un numar de participanti de maximum 150 de persoane in interior si de maximum 200 de persoane in exterior, cu asigurarea unei suprafete de 2 mp pentru fiecare persoana, cu purtarea mastii de protectie si cu respectarea normelor de sanatate publica stabilite in ordinul ministrului sanatatii, daca incidenta cumulata la 14 zile in judet/localitate este mai mica sau egala cu 3/1.000 de locuitori;
    21. in conditiile pct. 20 se permite organizarea de cursuri de instruire si workshopuri pentru adulti, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finantate din fonduri europene cu un numar de participanti mai mare de 150 de persoane in interior si mai mare de 200 de persoane in exterior, cu asigurarea unei suprafete de 2 mp pentru fiecare persoana, daca toate persoanele sunt vaccinate impotriva virusului SARSCoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
    22. se permite organizarea de conferinte cu un numar de participanti de maximum 150 de persoane in interior, cu asigurarea unei suprafete de 2 mp pentru fiecare persoana, cu purtarea mastii de protectie si cu respectarea normelor de sanatate publica stabilite in ordinul ministrului sanatatii, daca incidenta cumulata la 14 zile in judet/localitate este mai mica sau egala cu 3/1.000 de locuitori;
    23. in conditiile pct. 22 se permite organizarea de conferinte cu un numar de participanti mai mare de 150 de persoane in interior, cu asigurarea unei suprafete de 2 mp pentru fiecare persoana, daca toate persoanele sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
    24. se permit organizarea si desfasurarea de catre institutiile cu atributii in domeniul apararii nationale, ordinii si sigurantei publice, in aer liber, a activitatilor specifice, sub supravegherea unui medic epidemiolog;
    25. se permit organizarea si desfasurarea activitatilor specifice din domeniul diplomatic, inclusiv la sediile misiunilor diplomatice si oficiilor consulare acreditate in Romania, astfel incat sa fie asigurate o suprafata de minimum 4 mp pentru fiecare persoana participanta si respectarea regulilor de protectie sanitara;
    26. se permite, in conditiile Legii nr. 60/1991 privind organizarea si desfasurarea adunarilor publice, republicata, organizarea de mitinguri si demonstratii cu un numar de participanti de maximum 100 de persoane si cu respectarea urmatoarelor masuri:
    a) purtarea mastii de protectie, astfel incat sa acopere nasul si gura, de catre toti participantii;
    b) dezinfectarea obligatorie a mainilor, pentru toate persoanele care sosesc in spatiul in care se desfasoara mitingul sau demonstratia;
    c) mentinerea distantei fizice de minimum 1 metru intre participanti si asigurarea unei suprafete de minimum 4 mp/persoana, acolo unde este posibil;
    d) dezinfectarea mainilor persoanelor care distribuie eventuale materiale pe perioada desfasurarii mitingului sau a demonstratiei;
    e) aplicarea regulilor de igiena colectiva si individuala pentru prevenirea contaminarii si limitarea raspandirii virusului SARSCoV-2;

    27. se permite desfasurarea activitatilor de prevenire si combatere a pestei porcine africane prin vanatori colective la care pot participa cel mult 20 de persoane.

ART. 2
    (1) In conditiile art. 5 alin. (3) lit. b) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, se stabilesc urmatoarele masuri:
    1. in toate localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mare de 4/1.000 de locuitori si mai mica sau egala cu 7,5/1.000 de locuitori se interzice circulatia persoanelor in afara locuintei/gospodariei in zilele de vineri, sambata si duminica in intervalul orar 20,00-5,00, cu urmatoarele exceptii:
    a) deplasarea in interes profesional, inclusiv intre locuinta/gospodarie si locul/locurile de desfasurare a activitatii profesionale si inapoi;
    b) deplasarea pentru asistenta medicala care nu poate fi amanata si nici realizata de la distanta, precum si pentru achizitionarea de medicamente;
    c) deplasari in afara localitatilor ale persoanelor care sunt in tranzit sau efectueaza calatorii al caror interval orar se suprapune cu perioada interdictiei, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, si care poate fi dovedit prin bilet sau orice alta modalitate de achitare a calatoriei;
    d) deplasarea din motive justificate, precum ingrijirea/insotirea copilului, asistenta persoanelor varstnice, bolnave sau cu dizabilitati ori decesul unui membru de familie;

    2. in toate localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile depaseste 7,5/1.000 de locuitori se interzice circulatia persoanelor in afara locuintei/gospodariei in intervalul orar 20,00-5,00, cu urmatoarele exceptii:
    a) deplasarea in interes profesional, inclusiv intre locuinta/gospodarie si locul/locurile de desfasurare a activitatii profesionale si inapoi;
    b) deplasarea pentru asistenta medicala care nu poate fi amanata si nici realizata de la distanta, precum si pentru achizitionarea de medicamente;
    c) deplasari in afara localitatilor ale persoanelor care sunt in tranzit sau efectueaza calatorii al caror interval orar se suprapune cu perioada interdictiei, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, si care poate fi dovedit prin bilet sau orice alta modalitate de achitare a calatoriei;
    d) deplasarea din motive justificate, precum ingrijirea/insotirea copilului, asistenta persoanelor varstnice, bolnave sau cu dizabilitati ori decesul unui membru de familie;

    3. masurile instituite in localitatile prevazute la pct. 1 nu se mai aplica daca incidenta cumulata la 14 zile este mai mica sau egala cu 3,5/1.000 de locuitori, iar cele instituite in localitatile prevazute la pct. 2 nu se mai aplica daca incidenta cumulata la 14 zile este mai mica sau egala cu 7/1.000 de locuitori.

    (2) Pentru verificarea motivului deplasarii in interes profesional, prevazut la alin. (1) pct. 1 lit. a) si pct. 2 lit. a), persoanele sunt obligate sa prezinte, la cererea personalului autoritatilor abilitate, legitimatia de serviciu sau adeverinta eliberata de angajator ori o declaratie pe propria raspundere, completata in prealabil.
    (3) Pentru verificarea motivului deplasarii in interes personal, prevazut la alin. (1) pct. 1 lit. b)-d) si pct. 2 lit. b)-d), persoanele sunt obligate sa prezinte, la cererea personalului autoritatilor abilitate, o declaratie pe propria raspundere, completata in prealabil.
    (4) Declaratia pe propria raspundere, prevazuta la alin. (2) si (3), trebuie sa cuprinda numele si prenumele, data nasterii, adresa locuintei/gospodariei/locului activitatii profesionale, motivul deplasarii, data completarii si semnatura.

ART. 3
    Se poate institui carantina zonala in conditiile art. 7 si 12 din Legea nr. 136/2020 privind instituirea unor masuri in domeniul sanatatii publice in situatii de risc epidemiologic si biologic, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

ART. 4
    In conditiile art. 5 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, se stabilesc urmatoarele masuri:
    1. suspendarea zborurilor efectuate de operatorii economici din aviatie spre si dinspre tari care nu fac obiectul exceptiei de la carantinare/izolare stabilite de Institutul National de Sanatate Publica si aprobate de Comitetul National pentru Situatii de Urgenta si din aceste tari catre Romania pentru toate aeroporturile din Romania, potrivit art. 37 din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, se aproba prin hotarare a Comitetului National pentru Situatii de Urgenta;
    2. sunt exceptate de la prevederile pct. 1 urmatoarele categorii de zboruri:
    a) efectuate cu aeronave de stat;
    b) de transport marfa si/sau corespondenta;
    c) umanitare sau care asigura servicii medicale de urgenta;
    d) pentru cautare-salvare sau de interventie in situatii de urgenta, la solicitarea unei autoritati publice din Romania;
    e) avand drept scop transportul echipelor de interventie tehnica, la solicitarea operatorilor economici stabiliti in Romania;
    f) aterizari tehnice necomerciale;
    g) de pozitionare a aeronavelor, fara incarcatura comerciala tip ferry;
    h) tehnice, in scopul efectuarii unor lucrari la aeronave;
    i) efectuate de transportatori aerieni detinatori de licenta de operare in conformitate cu reglementarile Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), pentru transportul lucratorilor sezonieri sau pentru repatrierea unor cetateni straini din Romania catre alte state, cu avizul Autoritatii Aeronautice Civile Romane si al autoritatii competente din statul de destinatie;
    j) efectuate de transportatori aerieni detinatori de licenta de operare in conformitate cu reglementarile Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), din alte state catre Romania, pentru repatrierea cetatenilor romani, cu avizul Autoritatii Aeronautice Civile Romane, in baza acordului Ministerului Afacerilor Interne si al Ministerului Afacerilor Externe;
    k) efectuate de transportatori aerieni detinatori de licenta de operare in conformitate cu reglementarile Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), pentru transportul lucratorilor din sectorul transporturilor, prevazuti in anexa nr. 3 la Comunicarea privind implementarea Culoarelor Verzi („Green Lanes“) in temeiul Orientarilor privind masurile de gestionare a frontierelor in vederea protejarii sanatatii si a asigurarii disponibilitatii marfurilor si serviciilor esentiale - C (2020) 1.897 din 23 martie 2020, din Romania catre alte state si din alte state catre Romania, cu avizul Autoritatii Aeronautice Civile Romane, al Ministerului Afacerilor Externe si al autoritatii competente din statul de destinatie;

    3. pentru prevenirea raspandirii infectiilor cu virusul SARSCoV-2, in perioada starii de alerta se interzic efectuarea transportului rutier de persoane prin servicii ocazionale, precum si suplimentarea unor curse regulate, potrivit reglementarilor in vigoare, in scopul participarii la procesiunile si/sau pelerinajele religioase catre locurile unde se desfasoara aceste activitati.

ART. 5
    In conditiile art. 5 alin. (3) lit. e) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, se mentine inchiderea temporara, totala sau partiala, a urmatoarelor puncte de trecere a frontierei de stat:
    1. la frontiera romano-ungara: Carei, judetul Satu Mare;
    2. la frontiera romano-bulgara:
    a) Lipnita, judetul Constanta;
    b) Dobromir, judetul Constanta;
    c) Bechet, judetul Dolj (cu exceptia traficului de marfa).

ART. 6
    In conditiile art. 5 alin. (3) lit. f) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, se stabilesc urmatoarele masuri:
    1. activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfasoara activitati de preparare, comercializare si consum al produselor alimentare si/sau bauturilor alcoolice si nealcoolice, de tipul restaurantelor si cafenelelor, in interiorul cladirilor, precum si la terase este permisa pana la capacitatea maxima a spatiului in intervalul orar 5,00-2,00 in judetele/localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mica sau egala cu 3/1.000 de locuitori si este interzisa la depasirea incidentei de 3/1.000 de locuitori;
    2. activitatea restaurantelor si a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unitati de cazare, precum si la terasele acestora este permisa pana la capacitatea maxima a spatiului in intervalul orar 5,00-2,00, in judetele/localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mica sau egala cu 3/1.000 de locuitori, si doar pentru persoanele cazate in cadrul acestor unitati in judetele/localitatile unde este depasita incidenta de 3/1.000 de locuitori in ultimele 14 zile;
    3. masurile prevazute la pct. 1 si 2 se aplica si operatorilor economici care desfasoara activitati in spatiile publice inchise care au un acoperis, plafon sau tavan si care sunt delimitate de cel putin 2 pereti, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;
    4. in situatia in care activitatea operatorilor economici prevazuti la pct. 1 si 2 este restrictionata sau inchisa se permit prepararea hranei si comercializarea produselor alimentare si bauturilor alcoolice si nealcoolice care nu se consuma in spatiile respective;
    5. operatorii economici prevazuti la pct. 1 si 2 vor respecta obligatiile stabilite prin ordin al ministrului sanatatii si al ministrului economiei, antreprenoriatului si turismului, emis in temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare;
    6. prepararea, comercializarea si consumul produselor alimentare si bauturilor alcoolice si nealcoolice sunt permise in spatiile special destinate dispuse in exteriorul cladirilor, in aer liber, cu exceptia celor prevazute la pct. 3, cu respectarea masurilor de protectie sanitara stabilite prin ordin comun al ministrului sanatatii, al ministrului economiei, antreprenoriatului si turismului si al presedintelui Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor, emis in temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare;
    7. activitatea in baruri, cluburi si discoteci este permisa fara a depasi 70% din capacitatea maxima a spatiului in intervalul orar 5,00-2,00 in judetele/localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mica sau egala cu 3/1.000 de locuitori, daca toate persoanele sunt vaccinate impotriva virusului SARSCoV2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare. Activitatile sunt interzise la nivelul judetelor/localitatilor unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mare de 3/1.000 de locuitori.

ART. 7
    (1) In conditiile art. 5 alin. (3) lit. f) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, se instituie obligatia pentru operatorii economici care desfasoara activitati de comert/prestari de servicii in spatii inchise si/sau deschise, publice si/sau private, sa isi organizeze si sa isi desfasoare activitatea in zilele de vineri, sambata si duminica in intervalul orar 5,00-18,00, in toate localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mare de 4/1.000 de locuitori si mai mica sau egala cu 7,5/1.000 de locuitori.
    (2) In conditiile art. 5 alin. (3) lit. f) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, se instituie obligatia pentru operatorii economici care desfasoara activitati de comert/prestari de servicii in spatii inchise si/sau deschise, publice si/sau private sa isi organizeze si sa isi desfasoare activitatea in intervalul orar 5,00-18,00, in toate localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile depaseste 7,5/1.000 de locuitori.
    (3) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) si (2), in intervalul orar 18,00-5,00, operatorii economici pot activa doar in relatia cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu.
    (4) Masurile prevazute la alin. (1) nu se mai aplica daca incidenta cumulata la 14 zile este mai mica sau egala cu 3,5/1.000 de locuitori, iar cele de la alin. (2) nu se mai aplica daca incidenta cumulata la 14 zile este mai mica sau egala cu 7/1.000 de locuitori.
    (5) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) si (2), unitatile farmaceutice, benzinariile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum si operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane si rutier de marfuri isi pot desfasura activitatea in regim normal de munca, cu respectarea normelor de protectie sanitara.

ART. 8
    In conditiile art. 5 alin. (3) lit. f) si art. 33-36 din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, se stabilesc urmatoarele masuri:
    1. transportul aerian se desfasoara cu respectarea masurilor si restrictiilor referitoare la igiena si dezinfectia spatiilor comune, echipamentelor, mijloacelor de transport si aeronavelor, procedurile si protocoalele din interiorul aeroporturilor si aeronavelor, regulile de conduita pentru personalul operatorilor aeroportuari, aerieni si pentru pasageri, precum si privitor la informarea personalului si pasagerilor, in scopul prevenirii contaminarii pasagerilor si personalului ce activeaza in domeniul transportului aerian, stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor si infrastructurii, al ministrului afacerilor interne si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 32, 33 si al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare;
    2. transportul feroviar se desfasoara cu respectarea masurilor si restrictiilor referitoare la igiena si dezinfectia spatiilor comune din gari, halte, statii sau puncte de oprire, a echipamentelor si garniturilor de tren, procedurile si protocoalele din interiorul garilor, haltelor, statiilor sau punctelor de oprire, dar si in interiorul vagoanelor si garniturilor de tren, gradul si modul de ocupare a materialului rulant, regulile de conduita pentru personalul operatorilor si pentru pasageri, precum si privitor la informarea personalului si pasagerilor, in scopul prevenirii contaminarii pasagerilor si personalului ce activeaza in domeniul transportului feroviar, stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor si infrastructurii, al ministrului afacerilor interne si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 32, 34 si al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare;
    3. transportul rutier se desfasoara cu respectarea masurilor si restrictiilor referitoare la igiena si dezinfectia mijloacelor de transport persoane, procedurile si protocoalele din interiorul mijloacelor de transport, gradul si modul de ocupare a mijloacelor de transport, regulile de conduita pentru personalul operatorilor si pentru pasageri, precum si privitor la informarea personalului si pasagerilor, in scopul prevenirii contaminarii pasagerilor si personalului ce activeaza in domeniul transportului rutier, stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor si infrastructurii, al ministrului afacerilor interne si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 32, 35 si al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare;
    4. transportul naval se desfasoara cu respectarea masurilor si restrictiilor referitoare la igiena si dezinfectia navelor de transport persoane, procedurile si protocoalele spatiilor comune din porturi, terminale/dane de pasageri sau locuri de imbarcare/debarcare pasageri, din interiorul navelor de transport persoane, gradul si modul de ocupare a navelor de transport persoane, regulile de conduita pentru personalul operatorilor si pentru pasageri, precum si privitor la informarea personalului si pasagerilor, in scopul prevenirii contaminarii pasagerilor si personalului ce activeaza in domeniul transportului naval, stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor si infrastructurii, al ministrului afacerilor interne si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 32, 36 si al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare;
    5. transportul intern si international de marfuri si persoane se desfasoara cu respectarea prevederilor din ordinul comun al ministrului transporturilor si infrastructurii, al ministrului afacerilor interne si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 37 din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare.

ART. 9
    In conditiile art. 5 alin. (3) lit. f) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, se stabilesc urmatoarele masuri:
    1. se suspenda activitatea operatorilor economici desfasurata in spatii inchise in domeniul salilor de sport si/sau fitness in localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mare de 4/1.000 de locuitori;
    2. activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfasoara activitatea in spatii inchise in domeniul salilor de sport si/sau fitness este permisa fara a depasi 50% din capacitatea maxima a spatiului in judetele/localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mare de 3/1.000 de locuitori si mai mica de 4/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafete de minimum 7 mp pentru fiecare persoana;
    3. activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfasoara activitatea in spatii inchise in domeniul salilor de sport si/sau fitness este permisa pana la capacitatea maxima a spatiului in judetele/localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mica sau egala cu 3/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafete de minimum 7 mp pentru fiecare persoana;
    4. activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfasoara activitatea in spatii inchise in domeniul salilor de sport si/sau fitness este permisa pana la capacitatea maxima a spatiului in judetele/localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mica sau egala cu 3/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafete de minimum 4 mp pentru fiecare persoana, daca toate persoanele sunt vaccinate impotriva virusului SARSCoV2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
    5. activitatea cu publicul a operatorilor economici licentiati in domeniul jocurilor de noroc este permisa pana la capacitatea maxima a spatiului in judetele/localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mica sau egala cu 3/1.000 de locuitori si este interzisa la depasirea incidentei de 3/1.000 de locuitori;
    6. se instituie obligatia institutiilor si autoritatilor publice, operatorilor economici si profesionistilor de a organiza activitatea astfel incat sa asigure, la intrarea in sediu, in mod obligatoriu, triajul epidemiologic si dezinfectarea obligatorie a mainilor, atat pentru personalul propriu, cat si pentru vizitatori, in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului sanatatii si al ministrului afacerilor interne, emis in temeiul art. 13 si al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare;
    7. se instituie obligatia desfasurarii activitatii la nivelul cabinetelor stomatologice si unitatilor sanitare non-COVID, in conditiile stabilite prin ordinul ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare;
    8. se instituie obligatia operatorilor economici care desfasoara activitati de jocuri de noroc, ingrijire personala, primire turistica cu functiuni de cazare, precum si activitati de lucru in birouri cu spatii comune in sistem deschis de a respecta normele de prevenire stabilite prin ordinul comun al ministrului economiei, antreprenoriatului si turismului si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, in baza caruia isi pot desfasura activitatea;
    9. operatorii economici care desfasoara activitati de jocuri de noroc au obligatia sa respecte orarul de lucru cu publicul si restrictiile stabilite prin hotarare a Comitetului National pentru Situatii de Urgenta, la propunerea Grupului de suport tehnico-stiintific privind gestionarea bolilor inalt contagioase pe teritoriul Romaniei sau a comitetului judetean/al municipiului Bucuresti pentru situatii de urgenta. Masurile se stabilesc pentru unitatile administrativ-teritoriale in care se constata o raspandire comunitara intensa a virusului si/sau un numar in crestere al persoanelor infectate cu virusul SARS-CoV-2;
    10. activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfasoara activitati de administrare a piscinelor interioare este permisa fara a depasi 70% din capacitatea maxima a spatiului in judetele/localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mica sau egala cu 3/1.000 de locuitori si este interzisa la depasirea incidentei de 3/1.000 de locuitori;
    11. se instituie obligatia operatorilor economici care desfasoara activitati de administrare a strandurilor exterioare, a piscinelor exterioare sau a salilor de sport/fitness de a respecta normele de prevenire stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului si sportului si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare;
    12. se instituie obligatia operatorilor economici care desfasoara activitati de tratament balnear de a respecta normele de prevenire stabilite prin ordinul ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare;
    13. activitatea operatorilor economici care administreaza locuri de joaca pentru copii in spatii inchise este permisa fara a depasi 70% din capacitatea maxima a spatiului si in intervalul orar 5,00-24,00;
    14. activitatea operatorilor economici care administreaza sali de jocuri este permisa fara a depasi 70% din capacitatea maxima a spatiului si in intervalul orar 5,00-2,00 in judetele/localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mica sau egala cu 3/1.000 de locuitori, daca toate persoanele sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare.

ART. 10
    In conditiile art. 5 alin. (3) lit. f) si ale art. 38 din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, se stabilesc urmatoarele masuri:
    1. activitatea in crese si after-school-uri este permisa numai cu respectarea conditiilor stabilite prin ordin comun al ministrului educatiei, al ministrului muncii si protectiei sociale si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare;
    2. in cadrul unitatilor/institutiilor de invatamant sunt permise activitatile didactice si alte activitati specifice, precum si organizarea si desfasurarea examenelor pentru elevi/studenti, cadre didactice, in conditiile respectarii masurilor de prevenire, stabilite prin ordin comun al ministrului educatiei si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare;
    3. la aparitia a 3 cazuri de infectare cu virusul SARS-CoV-2 intr-un interval de 7 zile consecutive, in spatiile destinate cazarii elevilor sau studentilor, se instituie masura inchiderii cladirii pentru o perioada de 14 zile. Pentru elevii/studentii care nu au posibilitatea deplasarii la domiciliu sau o alta locatie se asigura de catre unitatea/institutia de invatamant responsabila cazarea in conditii de carantina, precum si masurile necesare pentru sprijinirea asigurarii necesitatilor de baza.

ART. 11
    In conditiile art. 5 alin. (3) lit. f) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, activitatea pietelor agroalimentare, inclusiv a pietelor volante, a targurilor, balciurilor si a talciocurilor, definite potrivit art. 7 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 348/2004 privind exercitarea comertului cu produse si servicii de piata in unele zone publice, cu modificarile si completarile ulterioare, se desfasoara in conditiile stabilite prin ordin comun al ministrului dezvoltarii, lucrarilor publice si administratiei, al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale, al ministrului sanatatii si al ministrului muncii si protectiei sociale.

ART. 12
    (1) In conditiile art. 5 alin. (2) lit. d) si alin. (3) lit. f) si art. 17 din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, pe durata starii de alerta, angajatorii dispun organizarea muncii la domiciliu sau in regim de telemunca, acolo unde specificul activitatii permite, in conditiile art. 108-110 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale celor stabilite prin Legea nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (2) In situatia in care nu se poate desfasura activitatea de catre salariat in regim de telemunca sau munca la domiciliu si in vederea evitarii aglomerarii transportului public, angajatorii din sistemul privat, autoritatile si institutiile publice centrale si locale, indiferent de modul de finantare si subordonare, precum si regiile autonome, societatile nationale, companiile nationale si societatile la care capitalul social este detinut integral sau majoritar de stat ori de o unitate administrativ-teritoriala, avand un numar mai mare de 50 de salariati, au obligatia organizarii programului de lucru astfel incat personalul sa fie impartit in grupe care sa inceapa, respectiv sa termine activitatea la o diferenta de cel putin o ora.
    (3) Organizarea activitatii la locul de munca se va realiza cu respectarea prevederilor legale emise de autoritatile competente in ceea ce priveste prevenirea contaminarii cu virusul SARSCoV-2 si pentru asigurarea securitatii si sanatatii in munca a lucratorilor, tinand cont si de gradul de vaccinare a angajatilor de la acel loc de munca, atestat prin certificat de vaccinare impotriva virusului SARS-CoV-2 prezentat de salariatii pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, precum si de numarul de angajati care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2 si care detin si prezinta angajatorului adeverinta eliberata de medicul de familie.

ART. 13
    (1) Prin incidenta cumulata la 14 zile se intelege incidenta cumulata a cazurilor calculata pe un interval de 14 zile, cuprins intre a 17-a zi si a 3-a zi, anterioare datei in care aceasta se realizeaza, prin raportare la cifra reprezentand suma persoanelor cu domiciliul sau resedinta in localitatea de referinta, comunicata comitetului judetean/al municipiului Bucuresti pentru situatii de urgenta de catre Directia pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, prin structurile teritoriale judetene, in prima zi lucratoare a saptamanii, la ora 16,00. Cifra comunicata de catre Directia pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date, prin structurile teritoriale judetene, este utilizata ca referinta pentru intreaga perioada de timp pana la furnizarea unui nou set de date actualizate si se transmite si Serviciului de Telecomunicatii Speciale.
    (2) Constatarea incadrarii in limitele incidentei cumulate la 14 zile, astfel cum este calculata la alin. (1), in vederea punerii in aplicare a masurilor stabilite in prezenta hotarare, se realizeaza in maximum 48 de ore de la atingerea acestora, prin hotarare a comitetului judetean/al municipiului Bucuresti pentru situatii de urgenta, pe baza analizelor prezentate de directiile de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, iar masurile se aplica pentru o perioada de 14 zile, urmand a fi reevaluate la finalul acesteia.
    (3) Directiile de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti calculeaza zilnic, pentru fiecare localitate din zona de competenta, incidenta cumulata a cazurilor la 14 zile, astfel cum este calculata potrivit dispozitiilor alin. (1), si prezinta comitetului judetean/al municipiului Bucuresti pentru situatii de urgenta analiza rezultata in cel mult 24 de ore de la data constatarii atingerii limitelor stabilite in prezenta hotarare.
    (4) Zilnic, pe baza rezultatelor testelor persoanelor nou-confirmate, gestionate in aplicatia „corona-forms“, Serviciul de Telecomunicatii Speciale va prezenta automat, la ora 10,00, pe platforma „alerte.ms.ro“, rezultatul calculului ratei de incidenta conform formulei prevazute la alin. (1).

ART. 14
    (1) Respectarea aplicarii masurilor prevazute la art. 1 pct. 1 se urmareste de catre Ministerul Afacerilor Interne.
    (2) Masurile prevazute la art. 1 pct. 2-6 se pun in aplicare de catre Ministerul Sanatatii si Ministerul Tineretului si Sportului. Respectarea aplicarii acestor masuri se urmareste de catre Ministerul Afacerilor Interne.
    (3) Masurile prevazute la art. 1 pct. 7-11 se pun in aplicare de catre Ministerul Sanatatii si Ministerul Culturii. Respectarea aplicarii acestor masuri se urmareste de catre Ministerul Afacerilor Interne.
    (4) Masura prevazuta la art. 1 pct. 12 se pune in aplicare de catre Ministerul Sanatatii si Ministerul Afacerilor Interne. Respectarea aplicarii acestei masuri se urmareste de catre Ministerul Afacerilor Interne.
    (5) Respectarea aplicarii masurilor prevazute la art. 1 pct. 13 se urmareste de catre Ministerul Afacerilor Interne.
    (6) Masura prevazuta la art. 1 pct. 14 se pune in aplicare de catre Ministerul Sanatatii si, dupa caz, de Ministerul Tineretului si Sportului, Ministerul Mediului, Apelor si Padurilor sau Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale. Respectarea aplicarii acestei masuri se urmareste de catre Ministerul Afacerilor Interne.
    (7) Respectarea aplicarii masurilor prevazute la art. 1 pct. 15-25 si 27 se urmareste de catre Ministerul Afacerilor Interne.
    (8) Masura prevazuta la art. 1 pct. 26 se urmareste de catre Ministerul Afacerilor Interne.
    (9) Respectarea aplicarii masurilor prevazute la art. 2 se urmareste de catre Ministerul Afacerilor Interne.
    (10) Respectarea aplicarii masurii prevazute la art. 3 se urmareste de catre Ministerul Sanatatii si Ministerul Afacerilor Interne.
    (11) Respectarea aplicarii masurilor prevazute la art. 4 se urmareste de catre Ministerul Transporturilor si Infrastructurii si Ministerul Afacerilor Interne.
    (12) Masura prevazuta la art. 5 se pune in aplicare de catre Ministerul Afacerilor Interne.
    (13) Masura prevazuta la art. 6 pct. 5 se pune in aplicare de catre Ministerul Sanatatii, Ministerul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului si Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor. Respectarea aplicarii masurilor prevazute la art. 6 se urmareste de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Ministerul Afacerilor Interne.
    (14) Respectarea aplicarii masurilor prevazute la art. 7 se urmareste de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale.
    (15) Masurile prevazute la art. 8 se pun in aplicare de catre Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, Ministerul Afacerilor Interne si Ministerul Sanatatii. Respectarea aplicarii acestor masuri se urmareste de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Ministerul Afacerilor Interne.
    (16) Respectarea aplicarii masurilor prevazute la art. 9 pct. 1-4, 9, 12 si 13 se urmareste de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Ministerul Afacerilor Interne.
    (17) Masurile prevazute la art. 9 pct. 5 se pun in aplicare de catre Ministerul Sanatatii si Ministerul Afacerilor Interne. Respectarea aplicarii acestor masuri se urmareste de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Ministerul Afacerilor Interne.
    (18) Masurile prevazute la art. 9 pct. 6 si 11 se pun in aplicare de catre Ministerul Sanatatii. Respectarea aplicarii acestor masuri se urmareste de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Ministerul Afacerilor Interne.
    (19) Masurile prevazute la art. 9 pct. 7 se pun in aplicare de catre Ministerul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului si Ministerul Sanatatii. Respectarea aplicarii masurilor prevazute la art. 9 pct. 7 si 8 se urmareste de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Ministerul Afacerilor Interne.
    (20) Masurile prevazute la art. 9 pct. 10 se pun in aplicare de catre Ministerul Tineretului si Sportului si Ministerul Sanatatii. Respectarea aplicarii acestor masuri se urmareste de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Ministerul Afacerilor Interne.
    (21) Masurile prevazute la art. 10 se pun in aplicare de catre Ministerul Educatiei si Ministerul Sanatatii. Respectarea aplicarii acestor masuri se urmareste de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Ministerul Afacerilor Interne.
    (22) Respectarea aplicarii masurilor prevazute la art. 11 se urmareste de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Ministerul Afacerilor Interne.
    (23) Masurile prevazute la art. 12 se pun in aplicare de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale.

MASURI din 8 iulie 2021 pentru asigurarea rezilientei comunitatilor

ART. 1
    In conditiile art. 5 alin. (2) lit. d) si ale art. 13 lit. a) din Legea nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare, in spatiile publice, piete, targuri, balciuri, talciocuri, statii pentru transportul in comun, spatiile comerciale, mijloacele de transport in comun si la locul de munca se poate institui obligativitatea purtarii mastii de protectie, astfel incat sa acopere nasul si gura, in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului sanatatii si al ministrului afacerilor interne, emis in temeiul art. 13 si al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, sau in alte zone cu potential de aglomerare stabilite prin hotarare a comitetului judetean/al municipiului Bucuresti pentru situatii de urgenta.

ART. 2
    Se pot institui izolarea si carantina persoanelor in conditiile art. 7, 8 si 11 din Legea nr. 136/2020 privind instituirea unor masuri in domeniul sanatatii publice in situatii de risc epidemiologic si biologic, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

ART. 3
    In aplicarea prevederilor art. 5 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, directiile de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti asigura testarea saptamanala a personalului de ingrijire si asistenta, a personalului de specialitate si auxiliar care isi desfasoara activitatea in centrele rezidentiale de ingrijire si asistenta a persoanelor varstnice, in centrele rezidentiale pentru copii si adulti, cu si fara dizabilitati, precum si pentru alte categorii vulnerabile.

ART. 4
    (1) In conditiile art. 5 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, este permisa participarea la una dintre activitatile prevazute in anexa nr. 3 art. 1 pct. 3, 4 si 10 numai persoanelor care se afla in una dintre urmatoarele situatii:
    a) sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
    b) prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore;
    c) prezinta rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 24 de ore;
    d) se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu SARS-CoV-2.
    (2) In conditiile art. 5 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, este permisa participarea la una dintre activitatile prevazute in anexa nr. 3 art. 1 pct. 5 numai persoanelor care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare.
    (3) Persoanele fizice sunt obligate sa faca dovada situatiilor prevazute la alin. (1) si (2) prin prezentarea documentelor pe suport hartie sau in format electronic.

ART. 5
    (1) Respectarea aplicarii masurilor prevazute la art. 1 se urmareste de catre Ministerul Sanatatii si Ministerul Afacerilor Interne.
    (2) Masura prevazuta la art. 3 se pune in aplicare de catre Ministerul Sanatatii. Respectarea aplicarii masurilor prevazute la art. 3 se urmareste de catre Ministerul Sanatatii si Ministerul Afacerilor Interne.
    (3) Respectarea aplicarii masurilor prevazute la art. 4 se urmareste de catre Ministerul Sanatatii si Ministerul Afacerilor Interne.


MASURI din 8 iulie 2021 pentru cresterea capacitatii de raspuns

ART. 1
    In conditiile art. 5 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare, se stabilesc urmatoarele masuri:
    1. coordonarea operationala a serviciilor publice de ambulanta si a serviciilor voluntare pentru situatii de urgenta, in conditiile art. 54 si 55 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 70/2020 privind reglementarea unor masuri, incepand cu data de 15 mai 2020, in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educatiei nationale nr. 1/2011, precum si a altor acte normative, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 179/2020, cu modificarile si completarile ulterioare;
    2. coordonarea operationala a politiei locale, in conditiile art. 50-52^1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 70/2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 179/2020, cu modificarile si completarile ulterioare.

ART. 2
    In conditiile art. 5 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, se stabilesc urmatoarele masuri:
    1. se instituie obligatia de a asigura masurile de continuitate a activitatii centrelor rezidentiale de ingrijire si asistenta a persoanelor varstnice, centrelor rezidentiale pentru copii si adulti, cu si fara dizabilitati, precum si pentru alte categorii vulnerabile si de a stabili programul de lucru al angajatilor, potrivit art. 19 din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, cu avizul directiilor de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti;
    2. furnizorii de servicii sociale isi organizeaza programul in centrele rezidentiale in functie de contextul epidemiologic existent la nivel local si cu respectarea normelor in vigoare privind legislatia in domeniul muncii. Activitatea la nivelul acestor servicii va fi organizata si desfasurata cu respectarea normelor de prevenire a raspandirii virusului SARS-CoV-2 instituite de autoritatile competente.

ART. 3
    In conditiile art. 5 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, se stabileste desfasurarea in regim permanent a activitatii tuturor centrelor operative pentru situatii de urgenta cu activitate temporara, precum si a activitatii Centrului National de Coordonare si Conducere a Interventiei si a centrelor judetene/al municipiului Bucuresti de coordonare si conducere a interventiei.

ART. 4
    (1) Masura prevazuta la art. 1 pct. 1 se pune in aplicare de catre unitatile teritoriale pentru situatii de urgenta, respectiv de catre inspectoratele pentru situatii de urgenta.
    (2) Masura prevazuta la art. 1 pct. 2 se pune in aplicare de catre Politia Romana, prin inspectoratele de politie judetene/Directia Generala de Politie a Municipiului Bucuresti.
    (3) Respectarea aplicarii masurilor prevazute la art. 2 se urmareste de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale.
    (4) Masura prevazuta la art. 3 se pune in aplicare de catre institutiile la nivelul carora sunt organizate centrele operative pentru situatii de urgenta, respectiv centrele de coordonare si conducere a interventiei. Respectarea aplicarii acestei masuri se urmareste de catre Ministerul Afacerilor Interne.

Florin Amariei
de Florin Amariei
Redactor

Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie.  In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.  

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Hotararea Guvernului nr. 730 pentru prelungirea starii de alerta din 12 iulie 2021":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Poate sunteti interesat si de:
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!

Modificarile din

Contractele Civile si Actele Comerciale

se aplica deja!

Descarcati GRATUIT Raportul Special

"10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR"

10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016