Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2024 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Hotararea nr. 1242 din 2021. Starea de alerta, prelungita oficial!

Hotararea nr. 1242 din 2021. Starea de alerta, prelungita oficial!
Guvernul Romaniei a adoptat Hotararea nr. 1242 din 2021, iar actul a fost publicat in Monitorul Oficial. Starea de alerta a fost, asadar, prelungita oficial. Iata noile masuri de avut in vedere!

Conform Hotararii nr. 1242 din 2021, starea de alerta a fost prelungita de vineri, 9 decembrie 2021. Noile masuri deja se aplica, avand in vedere ca actul a aparut deja in Monitorul Oficial nr. 1166/2021.

"Incepand cu data de 9 decembrie 2021 se prelungeste cu 30 de zile starea de alerta pe intreg teritoriul tarii, instituita prin Hotararea Guvernului nr. 394/2020 privind declararea starii de alerta si masurile care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare", se arata in Hotararea nr. 1242/2021. 

Actul poate fi consultat integral mai jos, asa cum a aparut acesta in Monitorul Oficial!

Hotararea nr. 1242 din 2021. Starea de alerta a fost prelungita si avem masuri noi!

Tinand cont de prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 11/2020 privind stocurile de urgenta medicala, precum si unele masuri aferente instituirii carantinei, aprobata cu completari prin Legea nr. 20/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si de prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 70/2020 privind reglementarea unor masuri, incepand cu data de 15 mai 2020, in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educatiei nationale nr. 1/2011, precum si a altor acte normative, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 179/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, avand in vedere prevederile Legii nr. 53/2003 — Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Legii nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca, cu modificarile si completarile ulterioare, luand in considerare prevederile art. 16 alin. (1) si (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul National de Management al Situatiilor de Urgenta, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 15/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 557/2016 privind managementul tipurilor de risc, cu modificarile ulterioare,

avand in vedere faptul ca evaluarea realizata in baza factorilor de risc prevazuti la art. 3 alin. (4) din Legea nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare, indica necesitatea mentinerii unui raspuns amplificat la situatia de urgenta determinata de raspandirea noului coronavirus, aspecte materializate in cuprinsul documentului intitulat „Analiza factorilor de risc privind managementul situatiei de urgenta generate de virusul SARS-CoV-2 pe teritoriul Romaniei la data de 5.12.2021”, intocmit la nivelul Centrului National de Coordonare si Conducere a Interventiei, 

tinand seama de propunerile cuprinse in Hotararea Comitetului National pentru Situatii de Urgenta nr. 112/2021 privind propunerea prelungirii starii de alerta si a masurilor necesar a fi aplicate pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19,

in temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 3, 4, 6 si art. 71 alin. (1) din Legea nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare,

Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

hg prelungire stare alerta decembrie 2021

Art. 1. — Incepand cu data de 9 decembrie 2021 se prelungeste cu 30 de zile starea de alerta pe intreg teritoriul tarii, instituita prin Hotararea Guvernului nr. 394/2020 privind declararea starii de alerta si masurile care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare, prelungita prin Hotararea Guvernului nr. 476/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei si masurile care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare, prin Hotararea Guvernului nr. 553/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 17 iulie 2020, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare, prin Hotararea Guvernului nr. 668/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 16 august 2020, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare, prin Hotararea Guvernului nr. 782/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 15 septembrie 2020, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare, prin Hotararea Guvernului nr. 856/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 15 octombrie 2020, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare, prin Hotararea Guvernului nr. 967/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 14 noiembrie 2020, precum si stabilirea masurilor care se apl ca pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare, prin Hotararea Guvernului nr. 1.065/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 14 decembrie 2020, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, prin Hotararea Guvernului nr. 3/2021 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 13 ianuarie 2021, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, prin Hotararea Guvernului nr. 35/2021 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 12 februarie 2021, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, prin Hotararea Guvernului nr. 293/2021 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul R maniei incepand cu data de 14 martie 2021, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare, prin Hotararea Guvernului nr. 432/2021 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 13 aprilie 2021, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, prin Hotararea Guvernului nr. 531/2021 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 13 mai 2021, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare, prin Hotararea Guvernului nr. 636/2021 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 12 iunie 2021, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efec elor pandemiei de COVID-19, cu modificarile ulterioare, prin Hotararea Guvernului nr. 730/2021 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 12 iulie 2021, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare, prin Hotararea Guvernului nr. 826/2021 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 11 august 2021, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, prin Hotararea Guvernului nr. 932/2021 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 10 septembrie 2021, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare, prin Hotararea Guvernului nr. 1.090/2021 privind prelungirea starii de alerta pe t ritoriul Romaniei incepand cu data de 10 octombrie 2021, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare, si prin Hotararea Guvernului nr. 1.183/2021 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 9 noiembrie 2021, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 2. — Pe durata prevazuta la art. 1 masurile de prevenire si control ale infectiilor cu coronavirusul SARS-CoV-2, conditiile concrete de aplicare si destinatarii acestor masuri, precum si institutiile si autoritatile publice care pun in aplicare sau urmaresc respectarea aplicarii masurilor pe durata starii de alerta sunt prevazute in: 
a) anexa nr. 1 — "Masuri pentru cresterea capacitatii de raspuns";
b) anexa nr. 2 — "Masuri pentru asigurarea rezilientei comunitatilor";
c) anexa nr. 3 — "Masuri pentru diminuarea impactului tipului de risc".

Art. 3. — In aplicarea dispozitiilor art. 71 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 11/2020 privind stocurile de urgenta medicala, precum si unele masuri aferente instituirii carantinei, aprobata cu completari prin Legea nr. 20/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Hotararii Guvernului nr. 557/2016 privind managementul tipurilor de risc, cu modificarile ulterioare, secretarul de stat, sef al Departamentului pentru Situatii de Urgenta din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, dispune, in colaborare cu Ministerul Sanatatii, prin ordin al comandantului actiunii, masurile necesare prevenirii si combaterii infectiilor cu coronavirusul SARS-CoV-2, in cadrul actiunilor de raspuns la nivel national. 

Art. 4. — Regimul contraventional aplicabil pentru nerespectarea masurilor prevazute in anexele nr. 1—3 este cel stabilit la art. 64—70 din Legea nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare. 

Art. 5. — Actele emise pentru punerea in executare a Hotararii Guvernului nr. 394/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, a Hotararii Guvernului nr. 476/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, a Hotararii Guvernului nr. 553/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, a Hotararii Guvernului nr. 668/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, a Hotararii Guvernului nr. 782/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, a Hotararii Guvernului nr. 856/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, a Hotararii Guvernului nr. 967/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, a Hotararii Guvernului nr. 1.065/2020, a Hotararii Guvernului nr. 3/2021, a Hotararii Guvernului nr. 35/2021, a Hotararii Guvernului nr. 293/2021, cu modificarile si completarile ulterioare, a Hotararii Guvernului nr. 432/2021, a Hotararii Guvernului nr. 531/2021, cu modificarile si completarile ulterioare, a Hotararii Guvernului nr. 636/2021, cu modificarile ulterioare, a Hotararii Guvernului nr. 730/221, cu modificarile si completarile ulterioare, a Hotararii Guvernului nr. 826/2021, a Hotararii Guvernului nr. 932/2021, cu modificarile si completarile ulterioare, a Hotararii Guvernului nr. 1.090/2021, cu modificarile si completarile ulterioare, si a Hotararii Guvernului nr. 1.183/2021, cu modificarile si completarile ulterioare, isi mentin aplicabilitatea in masura in care dispozitiile acestora nu contravin masurilor stabilite in anexele nr. 1—3 la prezenta hotarare.

Art. 6. — Anexele nr. 1—3 fac parte integranta din prezenta hotarare.

Hotararea nr. 1242 din 2021 privind starea de alerta. Masuri pentru cresterea capacitatii de raspuns

Art. 1. — In conditiile art. 5 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare, se stabilesc urmatoarele masuri: 
1. coordonarea operationala a serviciilor publice de ambulanta si a serviciilor voluntare pentru situatii de urgenta, in conditiile art. 54 si 55 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 70/2020 privind reglementarea unor masuri, incepand cu data de 15 mai 2020, in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educatiei nationale nr. 1/2011, precum si a altor acte normative, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 179/2020, cu modificarile si completarile ulterioare; 
2. coordonarea operationala a politiei locale, in conditiile art. 50—521 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 70/2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 179/2020, cu modificarile si completarile ulterioare. 

Art. 2. — In conditiile art. 5 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, se stabilesc urmatoarele masuri: 
1. se instituie obligatia de a asigura masurile de continuitate a activitatii centrelor rezidentiale de ingrijire si asistenta a persoanelor varstnice, centrelor rezidentiale pentru copii si adulti, cu si fara dizabilitati, precum si pentru alte categorii vulnerabile si de a stabili programul de lucru al angajatilor, potrivit art. 19 din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, cu avizul directiilor de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti; 
2. furnizorii de servicii sociale isi organizeaza programul in centrele rezidentiale in functie de contextul epidemiologic existent la nivel local si cu respectarea normelor in vigoare privind legislatia in domeniul muncii. Activitatea la nivelul acestor servicii va fi organizata si desfasurata cu respectarea normelor de prevenire a raspandirii virusului SARS-CoV-2 instituite de autoritatile competente. 

Art. 3. — In conditiile art. 5 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, se stabileste desfasurarea in regim permanent a activitatii tuturor centrelor operative pentru situatii de urgenta cu activitate temporara, precum si a activitatii Centrului National de Coordonare si Conducere a Interventiei si a centrelor judetene/al municipiului Bucuresti de coordonare si conducere a interventiei. 

Art. 4. — (1) Masura prevazuta la art. 1 pct. 1 se pune in aplicare de catre unitatile teritoriale pentru situatii de urgenta, respectiv de catre inspectoratele pentru situatii de urgenta. 
(2) Masura prevazuta la art. 1 pct. 2 se pune in aplicare de catre Politia Romana, prin inspectoratele de politie judetene/Directia Generala de Politie a Municipiului Bucuresti. 
(3) Respectarea aplicarii masurilor prevazute la art. 2 se urmareste de catre Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale. 
(4) Masura prevazuta la art. 3 se pune in aplicare de catre institutiile la nivelul carora sunt organizate centrele operative pentru situatii de urgenta, respectiv centrele de coordonare si conducere a interventiei. Respectarea aplicarii acestei masuri se urmareste de catre Ministerul Afacerilor Interne. 

Hotararea nr. 1242 din 2021. Masuri pentru asigurarea rezilientei comunitatilor

Art. 1. — In conditiile art. 5 alin. (2) lit. d) si ale art. 13 lit. a) din Legea nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare, in spatiile publice inchise, spatiile comerciale, spatiile publice deschise cu aglomerari de persoane, mijloacele de transport in comun, locul de munca, piete, targuri si locurile unde se formeaza cozi se poate institui obligativitatea purtarii mastii de protectie, astfel incat sa acopere nasul si gura, in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului sanatatii si al ministrului afacerilor interne, emis in temeiul art. 13 si al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare. 

Art. 2. — Se pot institui izolarea si carantina persoanelor in conditiile art. 7, 8 si 11 din Legea nr. 136/2020 privind instituirea unor masuri in domeniul sanatatii publice in situatii de risc epidemiologic si biologic, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. 

Art. 3. — In aplicarea prevederilor art. 5 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, directiile de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti asigura testarea saptamanala a personalului de ingrijire si asistenta, a personalului de specialitate si auxiliar care isi desfasoara activitatea in centrele rezidentiale de ingrijire si asistenta a persoanelor varstnice, in centrele rezidentiale pentru copii si adulti, cu si fara dizabilitati, precum si pentru alte categorii vulnerabile.

Art. 4. — (1) In conditiile art. 5 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, este permisa participarea la una dintre activitatile prevazute in anexa nr. 3 art. 1 pct. 4, 6, 7, 9, 12 si 15, art. 6 pct. 1—3, 7—9 si 11, art. 9 pct. 1, 2, 4, 6 si 7, art. 11 alin. (2), precum si art. 12 alin. (4) numai persoanelor care se afla in una dintre urmatoarele situatii: 
a) sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
b) prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore; 
c) se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu SARS-CoV-2. 
(2) Persoanele fizice sunt obligate sa faca dovada situatiilor prevazute la alin. (1) prin intermediul certificatelor digitale ale Uniunii Europene privind COVID, in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 68/2021 privind adoptarea unor masuri pentru punerea in aplicare a cadrului european pentru eliberarea, verificarea si acceptarea certificatului digital al Uniunii Europene privind COVID pentru a facilita libera circulatie pe durata pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare. 
(3) In cazul persoanelor fizice provenite din state ale caror autoritati nu emit certificate digitale ale Uniunii Europene privind COVID sau documente compatibile cu aceste certificate, dovada situatiilor prevazute la alin. (1) se face prin intermediul unui document, pe suport hartie sau in format electronic, care sa ateste vaccinarea, testarea sau vindecarea de infectia cu virusul SARS-CoV-2. 

Art. 5. — (1) Respectarea aplicarii masurilor prevazute la art. 1 se urmareste de catre Ministerul Sanatatii si Ministerul Afacerilor Interne. 
(2) Masura prevazuta la art. 3 se pune in aplicare de catre Ministerul Sanatatii. Respectarea aplicarii masurilor prevazute la art. 3 se urmareste de catre Ministerul Sanatatii si Ministerul Afacerilor Interne. 
(3) Respectarea aplicarii masurilor prevazute la art. 4 se urmareste de catre Ministerul Sanatatii si Ministerul Afacerilor Interne. 

Hotararea nr. 1242 din 2021. Masuri pentru diminuarea impactului de risc

Art. 1. — In conditiile art. 5 alin. (3) lit. a) din Legea nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare, se stabilesc urmatoarele masuri: 1. pentru prevenirea raspandirii infectiilor cu virusul SARS-CoV-2 sunt interzise organizarea si desfasurarea de mitinguri, demonstratii, procesiuni, concerte, spectacole, cursuri de instruire, workshopuri, conferinte sau alte tipuri de intruniri, organizarea de evenimente private (nunti, botezuri, mese festive si altele asemenea), precum si a intrunirilor de natura activitatilor culturale, stiintifice, artistice, sportive sau de divertisment in spatii deschise sau inchise, cu exceptia celor organizate si desfasurate potrivit pct. 2—16; 
2. activitatile de pregatire fizica in cadrul structurilor si bazelor sportive, definite conform Legii educatiei fizice si sportului nr. 69/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, constand in cantonamente, antrenamente si competitii sportive organizate pe teritoriul Romaniei, pot fi desfasurate numai in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului sportului si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 43 si al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare; 
3. in conditiile pct. 2 se permite desfasurarea de catre sportivii profesionisti, legitimati si/sau de performanta a activitatilor de pregatire fizica in bazine acoperite sau aflate in aer liber, iar activitatile de pregatire fizica in spatii inchise sunt permise in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului sportului si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 43 si al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare; 
4. in spatiile inchise sau deschise, competitiile sportive se pot desfasura pe teritoriul Romaniei cu participarea spectatorilor pana la 50% din capacitatea maxima a spatiului in intervalul orar 5,00—22,00, cu asigurarea unei distante de minimum 1 metru intre persoane si purtarea mastii de protectie. Participarea este permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2, in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului sportului si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 43 si al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare; 
5. activitatile institutiilor muzeale, bibliotecilor, librariilor, cinematografelor, studiourilor de productie de film si audiovizuala, institutiilor de spectacole si/sau concerte, scolilor populare de arta si meserii, precum si evenimentele culturale in spatii inchise sau deschise se pot desfasura numai in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 44 si al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare; 
6. organizarea si desfasurarea activitatii in cadrul cinematografelor, institutiilor de spectacole si/sau concerte in spatii inchise sau deschise sunt permise cu participarea publicului pana la 50% din capacitatea maxima a spatiului in intervalul orar 5,00—22,00 si cu purtarea mastii de protectie. Participarea este permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intrea 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2, in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 44 si al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare; 
7. organizarea si desfasurarea in aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice si private sau a altor evenimente culturale sunt permise cu participarea publicului pana la 50% din capacitatea maxima a spatiului, dar nu mai mult de 1.000 de persoane, in intervalul orar 5,00—22,00, cu asigurarea unei suprafete de minimum 4 mp pentru fiecare persoana si cu purtarea mastii de protectie. Participarea este permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2, in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 44 si al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare; 
8. prin exceptie de la pct. 6 si 7, se permit organizarea si desfasurarea in aer liber a evenimentelor specifice dedicate marcarii trecerii in noul an, in perioada 31 decembrie 2021— 1 ianuarie 2022, fara restrictii privind numarul de persoane si intervalul orar, cu purtarea mastii de protectie, precum si cu respectarea masurilor de prevenire a raspandirii infectiilor cu virusul SARS-CoV-2; 
9. se permite organizarea de cursuri de instruire, inclusiv cele de formare profesionala care necesita activitati practice, workshopuri, conferinte, precum si cele organizate pentru implementarea proiectelor finantate din fonduri europene, cu participarea persoanelor pana la 50% din capacitatea maxima a spatiului, in interior sau in exterior, dar nu mai mult de 150 de persoane, in intervalul orar 5,00—22,00, cu asigurarea unei suprafete de minimum 2 mp pentru fiecare persoana, cu purtarea mastii de protectie si cu respectarea normelor de protectie sanitara. Participarea este permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele car se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2; 
10. activitatea cultelor religioase, inclusiv slujbele si rugaciunile colective, se desfasoara in interiorul si/sau in afara lacasurilor de cult, cu respectarea regulilor de protectie sanitara, stabilite prin ordinul comun al ministrului sanatatii si al ministrului afacerilor interne, emis in temeiul art. 45 si al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare; 
11. in conditiile pct. 10, pentru prevenirea raspandirii infectiilor cu virusul SARS-CoV-2, organizarea de procesiuni si/sau pelerinaje religioase este permisa numai cu respectarea regulilor de protectie sanitara, stabilite prin ordinul comun al ministrului sanatatii si al Secretariatului de Stat pentru Culte; 
12. activitatile recreative si sportive desfasurate in aer liber sunt permise cu participarea a cel mult 10 persoane care nu locuiesc impreuna. Participarea este permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2, in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului sanatatii si al ministrului sportului, al ministrului mediului, apelor si padurilor sau al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale, dupa caz; 
13. se permit organizarea si desfasurarea de catre institutiile cu atributii in domeniul apararii nationale, ordinii si sigurantei publice, in aer liber, a activitatilor specifice, sub supravegherea unui medic epidemiolog; 
14. se permit organizarea si desfasurarea activitatilor specifice din domeniul diplomatic, inclusiv la sediile misiunilor diplomatice si oficiilor consulare acreditate in Romania, cu asigurarea unei suprafete de minimum 4 mp pentru fiecare persoana participanta si cu respectarea regulilor de protectie sanitara; 
15. se permite, in conditiile Legii nr. 60/1991 privind organizarea si desfasurarea adunarilor publice, republicata, cu modificarile ulterioare, organizarea de mitinguri si demonstratii cu un numar de participanti de maximum 100 de persoane si cu purtarea mastii de protectie. Participarea este permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2;
16. se permite desfasurarea activitatilor de prevenire si combatere a pestei porcine africane prin vanatori colective la care pot participa maximum 20 de persoane. 

Art. 2. — In conditiile art. 5 alin. (3) lit. b) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, se interzice intrarea pe teritoriul Romaniei, prin punctele de trecere a frontierei de stat, a cetatenilor straini si apatrizilor, definiti potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul strainilor in Romania, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care sosesc din Africa de Sud, Angola, Botswana, Eswatini, Lesotho, Malawi, Mozambic, Namibia, Zambia si Zimbabwe. 

Art. 3. — Se poate institui carantina zonala in conditiile art. 7 si 12 din Legea nr. 136/2020 privind instituirea unor masuri in domeniul sanatatii publice in situatii de risc epidemiologic si biologic, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. 

Art. 4. — In conditiile art. 5 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, se stabilesc urmatoarele masuri: 
1. suspendarea zborurilor efectuate de operatorii economici din aviatie spre si dinspre tari care nu fac obiectul exceptiei de la carantinare/izolare stabilite de Institutul National de Sanatate Publica si aprobate de Comitetul National pentru Situatii de Urgenta si din aceste tari catre Romania pentru toate aeroporturile din Romania, potrivit art. 37 din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, se aproba prin hotarare a Comitetului National pentru Situatii de Urgenta; 
2. sunt exceptate de la prevederile pct. 1 urmatoarele categorii de zboruri: 
a) efectuate cu aeronave de stat; 
b) de transport marfa si/sau corespondenta; 
c) umanitare sau care asigura servicii medicale de urgenta;
d) pentru cautare-salvare sau de interventie in situatii de urgenta, la solicitarea unei autoritati publice din Romania; 
e) avand drept scop transportul echipelor de interventie tehnica, la solicitarea operatorilor economici stabiliti in Romania;
f) aterizari tehnice necomerciale;
g) de pozitionare a aeronavelor, fara incarcatura comerciala tip ferry;
h) tehnice, in scopul efectuarii unor lucrari la aeronave;
i) efectuate de transportatori aerieni detinatori de licenta de operare in conformitate cu reglementarile Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), pentru transportul lucratorilor sezonieri sau pentru repatrierea unor cetateni straini din Romania catre alte state, cu avizul Autoritatii Aeronautice Civile Romane si al autoritatii competente din statul de destinatie; 
j) efectuate de transportatori aerieni detinatori de licenta de operare in conformitate cu reglementarile Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), din alte state catre Romania, pentru repatrierea cetatenilor romani, cu avizul Autoritatii Aeronautice Civile Romane, in baza acordului Ministerului Afacerilor Interne si al Ministerului Afacerilor Externe;
k) efectuate de transportatori aerieni detinatori de licenta de operare in conformitate cu reglementarile Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), pentru transportul lucratorilor din sectorul transporturilor, prevazuti in anexa nr. 3 la Comunicarea privind implementarea Culoarelor Verzi („Green Lanes”) in temeiul Orientarilor privind masurile de gestionare a frontierelor in vederea protejarii sanatatii si a asigurarii disponibilitatii marfurilor si serviciilor esentiale — C (2020) 1.897 din 23 martie 2020, din Romania catre alte state si din alte state catre Romania, cu avizul Autoritatii Aeronautice Civile Romane, al Ministerului Afacerilor Externe si al autoritatii competente din statul de destinatie; 
3. pentru prevenirea raspandirii infectiilor cu virusul SARS-CoV-2, in perioada starii de alerta se interzic efectuarea transportului rutier de persoane prin servicii ocazionale, precum si suplimentarea unor curse regulate, potrivit reglementarilor in vigoare, in scopul participarii la procesiunile si/sau pelerinajele religioase catre locurile unde se desfasoara aceste activitati. 

Art. 5. — In conditiile art. 5 alin. (3) lit. e) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, se mentine inchiderea temporara, totala sau partiala, a urmatoarelor puncte de trecere a frontierei de stat: 
1. la frontiera romano-ungara: Carei, judetul Satu Mare; 
2. la frontiera romano-bulgara: 
a) Lipnita, judetul Constanta; 
b) Dobromir, judetul Constanta.

Art. 6. — In conditiile art. 5 alin. (3) lit. f) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, se stabilesc urmatoarele masuri: 
1. activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfasoara activitati de preparare, comercializare si consum al produselor alimentare si/sau bauturilor alcoolice si nealcoolice, de tipul restaurantelor si cafenelelor, in interiorul cladirilor, precum si la terase este permisa pana la 50% din capacitatea maxima a spatiului in intervalul orar 5,00—22,00. Participarea este permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2; 
2. activitatea restaurantelor si a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unitati de cazare, precum si la terasele acestora este permisa pana la 50% din capacitatea maxima a spatiului in intervalul orar 5,00—22,00. Participarea este permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2; 
3. prin exceptie de la pct. 1 si 2, in perioada 24 decembrie — 25 decembrie 2021, respectiv in perioada 31 decembrie 2021 — 1 ianuarie 2022, activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfasoara activitati de preparare, comercializare si consum al produselor alimentare si/sau bauturilor alcoolice si nealcoolice, de tipul restaurantelor si cafenelelor, precum si la terase este permisa pana la 50% din capacitatea maxima a spatiului fara restrictii privind intervalul orar si doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2; 
4. masurile prevazute la pct. 1 si 2 se aplica si operatorilor economici care desfasoara activitati de preparare, comercializare si consum al produselor alimentare si/sau bauturilor alcoolice si nealcoolice in spatiile publice inchise care au un acoperis, plafon sau tavan si care sunt delimitate de cel putin doi pereti, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent; 
5. in situatia in care activitatea operatorilor economici prevazuti la pct. 1 si 2 este restrictionata sau inchisa, se permit prepararea hranei si comercializarea produselor alimentare si bauturilor alcoolice si nealcoolice care nu se consuma in spatiile respective; 
6. operatorii economici prevazuti la pct. 1 si 2 vor respecta obligatiile stabilite prin ordinul comun al ministrului sanatatii, al ministrului economiei si al ministrului antreprenoriatului si turismului, emis in temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare; 
7. prepararea, comercializarea si consumul produselor alimentare si bauturilor alcoolice si nealcoolice sunt permise in spatiile special destinate dispuse in exteriorul cladirilor, in aer liber, cu exceptia celor prevazute la pct. 4, cu respectarea masurilor de protectie sanitara stabilite prin ordinul comun al ministrului sanatatii, al ministrului economiei, al ministrului antreprenoriatului si turismului si al presedintelui Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor, emis in temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare. Consumul produselor alimentare si bauturilor alcoolice si nealcoolice este permis in spatiile special destinate dispuse in exteriorul cladirilor, in aer liber, doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2; 
8. activitatea cu publicul in centrele si parcurile comerciale, definite potrivit art. 4 lit. o) si q) din Ordonanta Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, este permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2. Masura nu se aplica persoanelor care se prezinta la centrele de vaccinare in vederea administrarii unei doze de vaccin, daca sunt stabilite culoare dedicate si controlate de intrare, deplasare si iesirein/din centrele si parcurile comerciale;
9. activitatea cu publicul a operatorilor economici care au ca obiect principal de activitate comercializarea produselor nealimentare este permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2. Masura nu se aplica unitatilor farmaceutice dispuse in afara centrelor si parcurilor comerciale, precum si benzinariilor;
10. prin exceptie de la pct. 9 este permis accesul in cadrul spatiilor de comercializare a produselor nealimentare cu suprafata mai mica sau egala de 200 mp al tuturor persoanelor fara a fi necesara dovada vaccinarii, testarii sau vindecarii de infectia cu virusul SARS-CoV-2, cu asigurarea unei suprafete de minimum 4 mp pentru fiecare persoana si afisarea la intrarea in spatiul comercial a numarului maxim de persoane care se pot afla simultan in incinta; 
11. activitatea de cazare in structurile de primire turistice, definite potrivit art. 2 lit. d) din Ordonanta Guvernului nr. 58/1998 privind organizarea si desfasurarea activitatii de turism in Romania, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 755/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, este permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2; 
12. activitatea in baruri, cluburi si discoteci este interzisa. 

hg prelungire stare alerta decembrie 2021 masuri

Art. 7. — (1) In conditiile art. 5 alin. (3) lit. f) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, se instituie obligatia pentru operatorii economici care desfasoara activitati in domeniul comertului si prestarilor de servicii in spatii inchise si/sau deschise, publice si/sau private, inclusiv in interiorul centrelor si parcurilor comerciale, sa isi organizeze si sa isi desfasoare activitatea in intervalul orar 5,00—22,00. 
(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), in intervalul orar 22,00—5,00, operatorii economici care desfasoara activitati de comert/prestari de servicii in spatii inchise si/sau deschise, publice si/sau private, pot activa doar in relatia cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu. 
(3) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), unitatile farmaceutice, benzinariile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum si operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane si de marfuri isi pot desfasura activitatea in regim normal de munca, cu respectarea normelor de protectie sanitara. 

Art. 8. — In conditiile art. 5 alin. (3) lit. f) si ale art. 33—36 din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, se stabilesc urmatoarele masuri: 
1. transportul aerian se desfasoara cu respectarea masurilor si restrictiilor referitoare la igiena si dezinfectia spatiilor comune, echipamentelor, mijloacelor de transport si aeronavelor, rocedurile si protocoalele din interiorul aeroporturilor si aeronavelor, regulile de conduita pentru personalul operatorilor aeroportuari, aerieni si pentru pasageri, precum si privitor la informarea personalului si pasagerilor, in scopul prevenirii contaminarii pasagerilor si personalului ce activeaza in domeniul transportului aerian, stabilite prin ordinul comun al viceprim-ministrului, ministrul transporturilor si infrastructurii, al ministrului afacerilor interne si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 32, 33 si al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare; 
2. transportul feroviar se desfasoara cu respectarea masurilor si restrictiilor referitoare la igiena si dezinfectia spatiilor comune din gari, halte, statii sau puncte de oprire, a echipamentelor si garniturilor de tren, procedurile si protocoalele din interiorul garilor, haltelor, statiilor sau punctelor de oprire, dar si in interiorul vagoanelor si garniturilor de tren, gradul si modul de ocupare a materialului rulant, regulile de conduita pentru personalul operatorilor si pentru pasageri, precum si privitor la informarea personalului si pasagerilor, in scopul prevenirii contaminarii pasagerilor si personalului ce activeaza in domeniul transportului feroviar, stabilite prin ordinul comun al viceprim-ministrului, ministrul transporturilor si infrastructurii, al ministrului afacerilor interne si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 32, 34 si al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare; 
3. transportul rutier se desfasoara cu respectarea masurilor si restrictiilor referitoare la igiena si dezinfectia mijloacelor de transport persoane, procedurile si protocoalele din interiorul mijloacelor de transport, gradul si modul de ocupare a mijloacelor de transport, regulile de conduita pentru personalul operatorilor si pentru pasageri, precum si privitor la informarea personalului si pasagerilor, in scopul prevenirii contaminarii pasagerilor si personalului ce activeaza in domeniul transportului rutier, stabilite prin ordinul comun al viceprim-ministrului, ministrul transporturilor si infrastructurii, al ministrului afacerilor interne si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 32, 35 si al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare; 
4. transportul naval se desfasoara cu respectarea masurilor si restrictiilor referitoare la igiena si dezinfectia navelor de transport persoane, procedurile si protocoalele spatiilor comune din porturi, terminale/dane de pasageri sau locuri de imbarcare/debarcare pasageri, din interiorul navelor de transport persoane, gradul si modul de ocupare a navelor de transport persoane, regulile de conduita pentru personalul operatorilor si pentru pasageri, precum si privitor la informarea personalului si pasagerilor, in scopul prevenirii contaminarii pasagerilor si personalului ce activeaza in domeniul transportului naval, stabilite prin ordinul comun al viceprim-ministrului, ministrul transporturilor si infrastructurii, al ministrului afacerilor interne si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 32, 36 si al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare;
 5. transportul intern si international de marfuri si persoane se desfasoara cu respectarea prevederilor din ordinul comun al viceprim-ministrului, ministrul transporturilor si infrastructurii, al ministrului afacerilor interne si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 37 din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare. 

Art. 9. — In conditiile art. 5 alin. (3) lit. f) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, se stabilesc urmatoarele masuri: 
1. activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfasoara activitatea in spatii inchise in domeniul salilor de sport si/sau fitness este permisa fara a depasi 50% din capacitatea maxima a spatiului, cu asigurarea unei suprafete de minimum 4 mp pentru fiecare persoana. Participarea este permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2; 2. activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfasoara activitati de administrare a piscinelor interioare este permisa fara a depasi 50% din capacitatea ma xima a spatiului. Participarea este permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2; 
3. se instituie obligatia operatorilor economici care desfasoara activitati de administrare a strandurilor exterioare, a piscinelor exterioare sau a salilor de sport/fitness de a respecta normele de prevenire stabilite prin ordinul comun al ministrului sportului si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare; 
4. activitatea cu publicul a operatorilor economici licentiati in domeniul jocurilor de noroc este permisa pana la 50% din capacitatea maxima a spatiului in intervalul orar 5,00—22,00. Participarea este permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2;
5. activitatea operatorilor economici care administreaza sali de jocuri este permisa fara a depasi 50% din capacitatea maxima a spatiului in intervalul orar 5,00—22,00. Participarea este permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2;
6. activitatea operatorilor economici care administreaza locuri de joaca pentru copii in spatii inchise sau deschise este permisa fara a depasi 50% din capacitatea maxima a spatiului in intervalul orar 5,00—22,00. Participarea este permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2; 
7. se instituie obligatia operatorilor economici care desfasoara activitati de tratament balnear de a respecta normele de prevenire stabilite prin ordinul ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare; 
8. se instituie obligatia operatorilor economici care desfasoara activitati de jocuri de noroc, ingrijire personala, primire turistica cu functiuni de cazare, precum si activitati de lucru in birouri cu spatii comune in sistem deschis de a respecta normele de prevenire stabilite prin ordinul comun al ministrului economiei, al ministrului antreprenoriatului si turismului si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, in baza caruia isi pot desfasura activitatea; 
9. se instituie obligatia institutiilor si autoritatilor publice, operatorilor economici si profesionistilor de a organiza activitatea astfel incat sa asigure, la intrarea in sediu, in mod obligatoriu, triajul epidemiologic si dezinfectarea obligatorie a mainilor, atat pentru personalul propriu, cat si pentru vizitatori, in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului sanatatii si al ministrului afacerilor interne, emis in temeiul art. 13 si al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare;
10. se instituie obligatia desfasurarii activitatii la nivelul cabinetelor stomatologice si unitatilor sanitare non-COVID in conditiile stabilite prin ordinul ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 10. — In conditiile art. 5 alin. (3) lit. f) si ale art. 38 din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, se stabilesc urmatoarele masuri: 
1. activitatea in crese si afterschool-uri este permisa numai cu respectarea conditiilor stabilite prin ordinul comun al ministrului educatiei, al ministrului muncii si solidaritatii sociale si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare; 
2. in cadrul unitatilor/institutiilor de invatamant sunt permise activitatile didactice si alte activitati specifice, precum si organizarea si desfasurarea examenelor pentru elevi/studenti, cadre didactice, in conditiile respectarii masurilor de prevenire, stabilite prin ordinul comun al ministrului educatiei si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare; 
3. la aparitia a 3 cazuri de infectare cu virusul SARS-CoV-2 intr-un interval de 7 zile consecutive, in spatiile destinate cazarii elevilor sau studentilor se instituie masura inchiderii cladirii pentru o perioada de 14 zile. Pentru elevii/studentii care nu au posibilitatea deplasarii la domiciliu sau o alta locatie se asigura de catre unitatea/institutia de invatamant responsabila cazarea in conditii de carantina, precum si masurile necesare pentru sprijinirea asigurarii necesitatilor de baza. 

Art. 11. — (1) In conditiile art. 5 alin. (3) lit. f) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, activitatea pietelor agroalimentare, inclusiv a pietelor volante, definite potrivit art. 7 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 348/2004 privind exercitarea comertului cu produse si servicii de piata in unele zone publice, cu modificarile si completarile ulterioare, se desfasoara in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului dezvoltarii, lucrarilor publice si administratiei, al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale, al ministrului sanatatii si al ministrului muncii si solidaritatii sociale. 
(2) In conditiile art. 5 alin. (3) lit. f) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, activitatea targurilor, a balciurilor si a talciocurilor, definite potrivit art. 7 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 348/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, este permisa pana la 50% din capacitatea maxima a spatiului, in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului dezvoltarii, lucrarilor publice si administratiei, al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale, al ministrului sanatatii si al ministrului muncii si solidaritatii sociale. Participarea este permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2.

Art. 12. — (1) In conditiile art. 5 alin. (2) lit. d) si alin. (3) lit. f) si art. 17 din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, pe durata starii de alerta, angajatorii dispun organizarea muncii la domiciliu sau in regim de telemunca pentru cel putin 50% din angajati, acolo unde specificul activitatii permite, in conditiile art. 108—110 din Legea nr. 53/2003 — Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si cu respectarea prevederilor Legii nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca, cu modificarile si completarile ulterioare. 
(2) In situatia in care nu se poate desfasura activitatea de catre salariat in regim de telemunca sau munca la domiciliu si in vederea evitarii aglomerarii transportului public, angajatorii din sistemul privat, autoritatile si institutiile publice centrale si locale, indiferent de modul de finantare si subordonare, precum si regiile autonome, societatile nationale, companiile nationale si societatile la care capitalul social este detinut integral sau majoritar de stat ori de o unitate administrativ-teritoriala, avand un numar mai mare de 50 de salariati, au obligatia organizarii programului de lucru astfel incat personalul sa fie impartit in grupe/schimburi/ture care sa inceapa, respectiv sa termine activitatea la o diferenta de cel putin o ora, cu respectarea stricta a masurilor de protectie sanitara.
(3) Organizarea activitatii la locul de munca se va realiza cu respectarea prevederilor legale emise de autoritatile competente in ceea ce priveste prevenirea contaminarii cu virusul SARS-CoV-2 si pentru asigurarea securitatii si sanatatii in munca a lucratorilor, tinand cont si de gradul de vaccinare a angajatilor de la acel loc de munca, atestat prin certificat de vaccinare impotriva virusului SARS-CoV-2 prezentat de salariatii pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, precum si de numarul de angajati care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2 si care detin si prezinta angajatorului adeverinta eliberata de medicul de familie. 
(4) Accesul persoanelor, cu exceptia angajatilor, a participantilor in cadrul procedurilor judiciare, disciplinare, contraventionale, administrativ-jurisdictionale si a celor administrative din motive de ordine si siguranta publica, a persoanelor care necesita servicii medicale si prestatii sociale, precum si a persoanelor care se prezinta la centrele de vaccinare in vederea administrarii unei doze de vaccin, in incintele institutiilor publice centrale si locale, regiilor autonome si operatoriilor economici cu capital public este permis doar celor care fac dovada vaccinarii impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2.
(5) Prin exceptie de la prevederile alin. (4) este permis accesul avocatilor pentru exercitarea activitatilor prevazute la art. 3 din Legea nr. 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(6) In cazul persoanelor fizice provenite din state ale caror autoritati nu emit certificate digitale ale Uniunii Europene privind COVID sau documente compatibile cu aceste certificate, dovada situatiei prevazute la alin. (4) se face prin intermediul unui document, pe suport hartie sau in format electronic, care sa ateste vaccinarea, testarea sau vindecarea de infectia cu virusul SARS-CoV-2.
(7) Prevederile alin. (4) si (6) se aplica si pentru operatorii economici care functioneaza in cladiri cu birouri private in care isi desfasoara activitatea cel putin 50 de persoane simultan. 
(8) Prin exceptie de la prevederile alin. (4) si (7), institutiile publice si operatorii economici vor intreprinde masurile necesare pentru asigurarea accesului cetatenilor la serviciile publice oferite, in situatii urgente (de exemplu: eliberare certificat de deces, certificat de nastere si altele asemenea), si persoanelor care nu fac dovada vaccinarii, testarii sau vindecarii de infectia cu virusul SARS-CoV-2, prin organizarea activitatii in mediul on-line, in spatii deschise, la ghisee dispuse direct in exteriorul cladirilor sau in orice alte conditii care sa asigure respectarea masurilor de prevenire a raspandirii SARS-CoV-2.
(9) Accesul persoanelor care nu fac dovada vaccinarii, testarii sau vindecarii de infectia cu virusul SARS-CoV-2 este permis in lacasurile de cult, unde se desfasoara activitatea cultelor religioase, inclusiv slujbele si rugaciunile colective, si in unitatile de alimentatie publica in care se comercializeaza produse alimentare si bauturi alcoolice sau nealcoolice aflate in afara centrelor comerciale, targurilor, balciurilor si talciocurilor, cu purtarea mastii de protectie si respectarea normelor de protectie sanitara. 

Art. 13. — (1) Masurile prevazute in prezenta anexa se aplica indiferent de rata de incidenta cumulata la 14 zile. 
(2) Prin incidenta cumulata la 14 zile se intelege incidenta cumulata a cazurilor calculata pe un interval de 14 zile, cuprins intre a 17-a zi si a 3-a zi anterioare datei in care aceasta se realizeaza, prin raportare la cifra reprezentand suma persoanelor cu domiciliul sau resedinta in localitatea de referinta, comunicata comitetului judetean/al municipiului Bucuresti pentru situatii de urgenta de catre Directia pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, prin structurile teritoriale judetene, in prima zi lucratoare a saptamanii, la ora 16,00. Cifra comunicata de catre Directia pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date, prin structurile teritoriale judetene, este utilizata ca referinta pentru intreaga perioada de timp pana la furnizarea unui nou set de date actualizate si se transmite si Serviciului de Telecomunicatii Speciale. 
(3) Constatarea incadrarii in limitele incidentei cumulate la 14 zile, astfel cum este calculata la alin. (2), se realizeaza in maximum 48 de ore de la atingerea acestora, prin hotarare a comitetului judetean/al municipiului Bucuresti pentru situatii de urgenta, pe baza analizelor prezentate de directiile de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, iar masurile se aplica pentru o perioada de 14 zile, urmand a fi reevaluate la finalul acesteia. 
(4) Directiile de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti calculeaza zilnic, pentru fiecare localitate din zona de competenta, incidenta cumulata a cazurilor la 14 zile, astfel cum este calculata potrivit dispozitiilor alin. (2), si prezinta comitetului judetean/al municipiului Bucuresti pentru situatii de urgenta analiza rezultata in cel mult 24 de ore de la data constatarii atingerii limitelor stabilite in prezenta hotarare. 
(5) Zilnic, pe baza rezultatelor testelor persoanelor nou-confirmate, gestionate in aplicatia „corona-forms”, Serviciul de Telecomunicatii Speciale va prezenta automat, la ora 10,00, pe platforma „alerte.ms.ro”, rezultatul calculului ratei de incidenta conform formulei prevazute la alin. (2). 

Art. 14. — (1) Atestarea vaccinarii, testarii sau vindecarii de infectia cu virusul SARS-CoV-2 se realizeaza prin intermediul  certificatelor digitale ale Uniunii Europene privind COVID, in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 68/2021 privind adoptarea unor masuri pentru punerea in aplicare a cadrului european pentru eliberarea, verificarea si acceptarea certificatului digital al Uniunii Europene privind COVID pentru a facilita libera circulatie pe durata pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare. 
(2) Organizatorii/Operatorii economici care desfasoara activitati potrivit prezentei anexe au obligatia de a scana codul QR de pe certificatul digital al Uniunii Europene privind COVID folosind sectiunea „Verificare reguli interne” din aplicatia mobila „Check DCC” pentru verificarea autenticitatii, valabilitatii si integritatii certificatului, fara a se retine niciun fel de date sau informatii din certificatul verificat. 
(3) In cazul persoanelor fizice provenite din state ale caror autoritati nu emit certificate digitale ale Uniunii Europene privind COVID sau documente compatibile cu aceste certificate, organizatorii/operatorii economici care desfasoara activitati potrivit prezentei anexe au obligatia de a verifica existenta documentelor, pe suport hartie sau in format electronic, care sa ateste vaccinarea, testarea sau vindecarea de infectia cu virusul SARS-CoV-2 a acestor persoane. 
(4) Masurile prevazute in prezenta anexa nu se aplica in cazul persoanelor care au varsta mai mica sau egala cu 12 ani si sunt insotite de o persoana cu varsta mai mare de 18 ani si care face dovada vaccinarii impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2. 

Art. 15. — (1) Respectarea aplicarii masurilor prevazute la art. 1 pct. 1 se urmareste de catre Ministerul Afacerilor Interne. 
(2) Masurile prevazute la art. 1 pct. 2—4 se pun in aplicare de catre Ministerul Sanatatii si Ministerul Sportului. Respectarea aplicarii acestor masuri se urmareste de catre Ministerul Afacerilor Interne. 
(3) Masurile prevazute la art. 1 pct. 5—7 si 9 se pun in aplicare de catre Ministerul Sanatatii si Ministerul Culturii. Respectarea aplicarii acestor masuri se urmareste de catre Ministerul Afacerilor Interne. 
(4) Masura prevazuta la art. 1 pct. 10 se pune in aplicare de catre Ministerul Sanatatii si Ministerul Afacerilor Interne. Respectarea aplicarii acestei masuri se urmareste de catre Ministerul Afacerilor Interne.
(5) Masura prevazuta la art. 1 pct. 11 se pune in aplicare de catre Ministerul Sanatatii si Secretariatul de Stat pentru Culte. 
(6) Respectarea aplicarii masurilor prevazute la art. 1 pct. 8 si 11 se urmareste de catre Ministerul Afacerilor Interne. 
(7) Masura prevazuta la art. 1 pct. 12 se pune in aplicare de catre Ministerul Sanatatii si, dupa caz, de Ministerul Sportului, Ministerul Mediului, Apelor si Padurilor sau Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale. Respectarea aplicarii acestei masuri se urmareste de catre Ministerul Afacerilor Interne. 
(8) Respectarea aplicarii masurilor prevazute la art. 1 pct. 13, 14 si 16 se urmareste de catre Ministerul Afacerilor Interne. 
(9) Masura prevazuta la art. 1 pct. 15 se urmareste de catre Ministerul Afacerilor Interne.
(10) Respectarea aplicarii masurilor prevazute la art. 2 se urmareste de catre Ministerul Afacerilor Interne. 
(11) Respectarea aplicarii masurii prevazute la art. 3 se urmareste de catre Ministerul Sanatatii si Ministerul Afacerilor Interne.
(12) Respectarea aplicarii masurilor prevazute la art. 4 se urmareste de catre Ministerul Transporturilor si Infrastructurii si Ministerul Afacerilor Interne. 
(13) Masura prevazuta la art. 5 se pune in aplicare de catre Ministerul Afacerilor Interne.
(14) Masurile prevazute la art. 6 pct. 6 si 7 se pun in aplicare de catre Ministerul Sanatatii, Ministerul Economiei, Ministerul Antreprenoriatului si Turismului si Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor. Respectarea aplicarii masurilor prevazute la art. 6 se urmareste de catre Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale si Ministerul Afacerilor Interne. 
(15) Respectarea aplicarii masurilor prevazute la art. 7 se urmareste de catre Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale. 
(16) Masurile prevazute la art. 8 se pun in aplicare de catre Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, Ministerul Afacerilor Interne si Ministerul Sanatatii. Respectarea aplicarii acestor masuri se urmareste de catre Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale si Ministerul Afacerilor Interne. 
(17) Respectarea aplicarii masurilor prevazute la art. 9 pct. 1, 2 si 5—7 se urmareste de catre Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale si Ministerul Afacerilor Interne. 
(18) Masurile prevazute la art. 9 pct. 3, 9 si 10 se pun in aplicare de catre Ministerul Sanatatii, Ministerul Sportului si Ministerul Afacerilor Interne. Respectarea aplicarii acestor masuri se urmareste de catre Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale si Ministerul Afacerilor Interne. 
(19) Respectarea aplicarii masurii prevazute la art. 9 pct. 4 se urmareste de catre Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale si Ministerul Afacerilor Interne. 
(20) Masura prevazuta la art. 9 pct. 7 se pune in aplicare de catre Ministerul Sanatatii. 
(21) Masura prevazuta la art. 9 pct. 8 se pune in aplicare de catre Ministerul Economiei, Ministerul Antreprenoriatului si Turismului si Ministerul Sanatatii. Respectarea aplicarii acestei masuri se urmareste de catre Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale.
(22) Masurile prevazute la art. 10 se pun in aplicare de catre Ministerul Educatiei, Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale si Ministerul Sanatatii. Respectarea aplicarii acestor masuri se urmareste de catre Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale si Ministerul Afacerilor Interne. 
(23) Masurile prevazute la art. 11 se pun in aplicare de catre inisterul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Administratiei, Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, Ministerul Sanatatii si Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale. Respectarea aplicarii acestor masuri se urmareste de catre Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale si Ministerul Afacerilor Interne. 
(24) Masurile prevazute la art. 12 alin. (1)—(8) se pun in aplicare de catre Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale. Respectarea aplicarii masurilor prevazute la art. 12 alin. (4) si (9) se urmareste de catre Ministerul Afacerilor Interne.  
 

Hotararea nr. 1242 din 2021 privind prelungirea starii de alerta


Florin Amariei
de Florin Amariei
Redactor

Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie.  In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.  

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Hotararea nr. 1242 din 2021. Starea de alerta, prelungita oficial!":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Poate sunteti interesat si de:

©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016