Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Legislatia judirica actualizata la zi 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noile modificari la Normele Codului Fiscal, adoptate de Guvern

Principala modificare fata de proiectul pus in dezbatere publica, se refera la impozitul pe veniturile microintreprinderilor si vizeaza, luarea in considerare si a contractelor individuale de munca/conventiilor individuale de munca, incheiate potrivit legilor speciale, la stabilirea numarului de angajati.

 

Raman neschimbate prevederile referitoare la actualizarea referintelor la noul plafon de 1.000.000 euro si posibilitatea de a opta pentru aplicarea prevederilor Titlului II - Impozitul pe profit din Codul fiscal.

 

Mai jos veti regasi o sinteza a celor mai importante clarificari cuprinse in actul normativ, astfel cum sunt prezentate in comunicatul de presa emis de Ministerul Finantelor Publice.

 

Impozitul pe profit:

  • revizuirea regimului fiscal aplicabil cheltuielilor reprezentand valoarea creantelor instrainate, potrivit legii;
  • introducerea unor precizari referitoare la aplicarea Capitolului III1 – Norme impotriva practicilor de evitare a obligatiilor fiscale care au incidenta directa asupra functionarii pietei interne, in legatura cu limitarea cheltuielilor cu dobanzile.
  • Impozitul pe venit si contributii sociale:
    • a) noul mecanism de stabilire a impozitului pe venit si a contributiilor sociale inclus in declaratia unica:
      • aplicarea sistemului de autoimpunere;
      • modul de efectuare a platilor privind obligatiile fiscale, respectiv impozit pe venit si contributii sociale pentru care termenul de plata este data de 15 martie a anului urmator celui de realizare a veniturilor;
      • calculul bonificatiilor la plata obligatiilor fiscale cu anticipatie, pana la termenul de plata al acestora;
      • eliminarea platilor anticipate ale impozitului pe venit si contributiilor sociale in cazul persoanelor fizice care obtin venituri din activitati independente, drepturi de proprietate intelectuala, venituri din cedarea folosintei bunurilor, venituri din activitati agricole, silvicultura si piscicultura;
      • ajustarea normei anuale de venit de catre contribuabil care obtin venituri din activitati independente si cedarea folosintei bunurilor;
      • obligatiile contribuabililor persoane fizice in legatura cu stabilirea venitului net anual din activitati agricole pe baza de norme de venit;
      • exemplificarea modului de incadrare a veniturilor, in cazul persoanelor fizice care realizeaza venituri din activitati independente si din drepturi de proprietate intelectuala, in plafonul reprezentand nivelul a 12 salarii minime brute pe tara, pentru stabilirea obligatiei de plata a contributiei de asigurari sociale pentru anul 2018, in contextul noului sistem de contributii sociale;
      • in contextul noului sistem de contributii sociale, exemplificarea modului de incadrare a veniturilor in plafonul reprezentand nivelul a 12 salarii minime brute pe tara pentru stabilirea obligatiei de plata a contributiei de asigurari sociale de sanatate pentru anul 2018, in cazul persoanelor fizice care realizeaza venituri din activitati independente, drepturi de proprietate intelectuala, activitati agricole, silvicultura si piscicultura, asocieri cu persoane juridice, cedarea folosintei bunurilor, investitii si din alte surse;

 

Citeste si: 

 

    • b) sustinerea entitatilor nonprofit:
      • conditiile in care contribuabilii persoane fizice pot opta pentru directionarea cotei de 2% din impozitul datorat, atat pentru sustinerea entitatilor nonprofit care se infiinteaza si functioneaza in conditiile legii cat si a unitatilor de cult si respectiv, pentru acordarea de burse private sau a entitatilor; conditiile in care contribuabilii persoane fizice pot opta pentru directionarea cotei de 3,5% din impozitul datorat catre entitatile nonprofit si unitatile de cult, care sunt furnizori de servicii sociale acreditati in conditiile legii;
      • exercitarea optiunii, ca directionarea cotei de 2% sau de 3,5%, dupa caz, din impozitul pe venit datorat, sa se efectueze de catre platitorul de venit, aceasta fiind valabila pentru o perioada de cel mult 2 ani fiscali consecutivi, pentru veniturile din salarii, drepturi de proprietate intelectuala sau obtinute in baza contractelor de activitate sportiva;
    • c) alte masuri:
      • reglementarea regimului fiscal al veniturilor obtinute in baza contractelor de activitate sportiva definite prin Legea educatiei fizice si sportului nr. 69/2000, in sensul introducerii sistemului de retinere la sursa a impozitului si a contributiilor sociale;
      • reglementarea veniturilor din drepturi de proprietate intelectuala intr-o categorie distincta de venituri pentru care se aplica regimul de retinere la sursa a impozitului pe venit si a contributiilor sociale;
      • eliminarea obligatiei de inregistrare la ANAF a contractelor de inchiriere;
      • introducerea unui capitol nou, capitolul VIII ”Contributia asiguratorie pentru munca”, prin care se aduc clarificari referitoare la contribuabilii care datoreaza contributia asiguratorie pentru munca, precum si la veniturile pentru care se datoreaza contributia;
  • Taxa pe valoarea adaugata:
    • detalierea regulilor aplicabile din punct de vedere al includerii in sfera TVA si al exercitarii dreptului de deducere a taxei pentru operatiunile de cercetare – dezvoltare, avand in vedere principalele situatii ce se pot intalni in practica;
    • introducerea prevederilor din care rezulta cu claritate faptul ca organismele de gestiune colectiva a drepturilor de autor si a drepturilor conexe sunt persoane impozabile din perspectiva TVA. In ceea ce priveste regimul TVA aferent colectarii remuneratiei compensatorii pentru copia privata, se clarifica regulile aplicabile, atat pe relatia titularii de drepturi de autor – organism de gestiune colectiva, cat si pe relatia organism de gestiune colectiva – utilizator de drepturi de autori, in sensul ca aceasta remuneratie nu reprezinta contrapartida unei prestari de servicii in sfera TVA.
    • Accize si alte taxe speciale
    • corelarea prevederilor din normele metodologice referitoare la autoritatile competente care efectueaza autorizarea antrepozitelor fiscale, a destinatarilor inregistrati, a expeditorilor inregistrati si a importatorilor autorizati, cu prevederile din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal cu modificarile si completarile ulterioare;
    • acordarea dreptului de a beneficia de scutire de la plata accizelor pentru produsele accizabile achizitionate pentru/sau in numele fortelor NATO si pentru achizitiile efectuate de catre structurile cu personalitate juridica aflate in subordinea Ministerul Apararii Nationale;
    • actualizarea formulei de denaturare completa a alcoolului etilic in concentratie pe hectolitru de alcool pur, ca urmare a adoptarii Regulamentului de punere in aplicare (UE) 2017/2236 al Comisiei din 5 decembrie 2017 de modificare a Regulamentului (CE) nr. 3199/93 privind recunoasterea reciproca a procedurilor pentru denaturarea completa a alcoolului in scopul scutirii de la plata accizelor.
  • Impozite si taxe locale:
    • reglementarea regulilor pentru acordarea scutirii impozitului pe cladirile clasate ca monumente istorice, de arhitectura sau arheologice, indiferent de titularul dreptului de proprietate sau de administrare, care au fatada stradala si/sau principala renovata sau reabilitata conform prevederilor Legii nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
    • actualizarea exemplelor de calcul a impozitului pe teren, ca urmare a abrogarii impozitarii suprafetelor de teren, inregistrate in registrul agricol la categoria de folosinta terenuri cu constructii, precum si terenuri inregistrate in registrul agricol la alta categorie de folosinta decat cea de terenuri cu constructii, in suprafata de pana la 400 m2.

 

S-ar putea sa te intereseze si: V-ati trezit vreodata cu contul blocat pentru o datorie fiscala la ANAF? Iata ce aveti de facut!


Florin Amariei
de Florin Amariei
Redactor

Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie.  In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.  

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Noile modificari la Normele Codului Fiscal, adoptate de Guvern":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Poate sunteti interesat si de:

©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!

Modificarile din

Contractele Civile si Actele Comerciale

se aplica deja!

Descarcati GRATUIT Raportul Special

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016