Catalin Prunariu, fiul cosmonautului Dumitru Prunariu, este noul director general al Tarom.
"Incepand de astazi, 9 iunie 2021, Tarom are un nou director general, in persoana domnului Catalin Radu Prunariu. Schimbarea conducerii companiei vine in contextul in care, incepand cu anul 2020, industria aeronautica a intrat in cea mai acuta criza din istoria sa, indeosebi pe segmentul transportului de pasageri, care a afectat si Tarom. Cu toate acestea, compania aeriana nationala a reusit sa supravietuiasca primului an de criza, in special datorita ajustarii operatiunilor si exploatarii unor noi oportunitati pe segmentul zborurilor neregulate", a informat compania.
Nascut la 28 decembrie 1975, el este fiul primului cosmonaut roman, Dumitru Prunariu. Catalin Prunariu este campion la acrobatie, comandant si pilot instructor la Tarom.
In mai 2002 a devenit cel mai tanar comandant de aeroclub din Romania, cand la 26 de ani a castigat concursul organizat pentru ocuparea acestei functii la Aerodromul Teritorial "Aurel Vlaicu" Bucuresti.
In anul 2003 a fost ales presedinte al Comisiei de Zbor cu Motor in cadrul Federatiei Aeronautice Romane. Din 2004 a fost selectat de Autoritatea Aeronautica Civila Romana (AACR) sa devina inspector de pilotaj pentru aviatia generala. In septembrie 2012 a fost numit membru in Consiliul de Administratie al AACR.
"Odata cu preluarea mandatului, directorul general Catalin Prunariu isi propune sa implementeze si consolideze un model de operare eficient si durabil, prin adaptarea rolului companiei pe piata de transport aerian, atat la nivel national, cat si european, in scopul asigurarii profitabilitatii si a stabilitatii pe termen lung. In acest sens, noul director general Tarom saluta si continua astfel demersurile incepute de predecesorul sau, Mihaita Ursu", mai arata compania.
Transportatorul aerian national Tarom estimeaza pierderi de 230,13 milioane lei in acest an, la jumatate fata de cele raportate in anul 2020, de 431,3 milioane lei. Veniturile totale preconizate pentru acest an sunt de 1,19 miliarde lei, aproape duble fata de 2020. De asemenea, potrivit scenariului standard, considerat cel mai realist, anul 2024 ar fi anul in care rutele ajung profitabile, iar anul 2023 ar fi anul in care fluxurile de numerar devin pozitive.