Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

ONG-urile si GDPR. Ce trebuie sa stim

GDPR este un act care are deja un impact si in lumea ONG-urilor. 

Regulamentul General privind Protectia Datelor Personale (GDPR) are o “calitate” extrem de interesanta: nu iarta pe nimeni! El vizeaza in egala masura si corporatiile cu 10.000 de angajati, si firmele de apartament, si PFA-urile, dar si institutiile publice, asociatiile si ONG-urile de orice fel!

Practic orice entitate care se afla in posesia datelor personale ale unor persoane fizice intra sub incidenta prevederilor GDPR si, implicit, este amenintata de amenzile colosale prevazute de acest act normativ: 20 de milioane de euro sau 4% din cifra de afaceri (sau 4% din sumele atrase, in cazul ONG-urilor).

 
Este ONG-ul dvs. in siguranta? Stiti exact ce aveti de facut pentru a nu pune activitatea organizatiei in pericol?

Editura Rentrop & Straton a realizat ghidul perfect pentru dvs.: GDPR pentru ONG-uri! 

Contine absolut toate informatiile necesare pentru ca dvs. sa fiti in orice moment in regula. Sunt informatii care va ghideaza pas cu pas si va indica, la obiect, ce masuri trebuie sa luati si unde anume sa implementati schimbari.

...Click AICI pentru detalii!
 

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
202 Modele de fise de post actualizate conform GDPR


ACTUALIZATE conform Noului GDPR Scapati de stresul controlului Va oferim 202 modele de fise de post redactate impecabil EDITABILE si conforme noului COR & GDPR Atentie Cand vine vorba despre fise de post stiti bine Trebuie sa fie in deplina conformitate cu Regulamentul General privind Protectia Datelor Personale GDPR –...

Oferta Speciala
valabila 48h

Atentie, utilitatea acestui ghid provine din faptul ca el este conceput special pentru ONG-uri!

gdpr ong

El tine cont de felul specific in care este organizat si functioneaza un ONG, va arata exact cum este afectata fiecare activitate/operatiune pe care o desfasurati sau cu care aveti tangenta!

ONG-ul dvs. intra in mod clar sub incidenta prevederilor GDPR!
 
Evident, lucrati zi de zi cu oameni – nu numai cu angajatii proprii, ci si cu colaboratori, beneficiari, donatori, oameni de PR, reprezentanti ai unor institutii etc. – iar datele personale ale tuturor acestor persoane sunt supuse unui regim strict de gestionare si protectie. Un regim pe care trebuie sa il respectati la virgula.
 
Foarte pe scurt, trebuie sa protejati orice informatie care poate duce la identificarea unei persoane. Intra aici:

  • nume, prenume
  • CNP
  • numarul si seria actului de identitate
  • adresa de domiciliu, adresa locului de munca
  • adresa de e-mail, numar de telefon

 
dar si: 

  • numarul de inmatriculare al masinii personale
  • adresa IP de la care acceseaza pagina de web a ONG-ului dvs.
  • date despre starea de sanatate sau cea financiara
  • amprente
  • fotografia

 
Retineti faptul ca nu exista o lista definitiva legata de ceea ce inseamna date cu caracter personal. Chiar si cateva elemente separate, coroborate, pot duce la identificarea clara a unei persoane, ca urmare trebuie sa manifestati intotdeauna maximum de vigilenta. 
 
In ghidul GDPR pentru ONG-uri gasiti recomandari extrem de valoroase privind “potentialul de risc” al fiecarei informatii personale cu care veniti in contact si modul optim in care trebuie sa gestionati respectiva informatie.

 

Respectati aceste principii simple!
 

1. Mentionati clar scopul in care colectati date personale
De exemplu, vreti sa-i trimiteti persoanei in cauza un newsletter sau s-o inscrieti ca participant la un eveniment. Nu profitati de ocazie pentru a folosi ulterior datele colectate pentru tot felul de alte actiuni. 
Atentie, chiar daca pare destul de inofensiv sa expediati un e-mail prin care sa anuntati un eveniment viitor pe care il organizati, acest fapt constituie o incalcare clara a prevederilor GDPR!
 
2. Solicitati strict datele de care aveti nevoie pentru scopul urmarit
Pentru a trimite un newsletter va trebuie doar adresa de e-mail, nu aveti nevoie de seria de buletin sau de data nasterii destinatarului – aceasta ar fi o colectare excesiva de date in raport cu scopul. 
Puteti solicita si date suplimentare, dar oferiti o explicatie solida: “Data nasterii e necesara pentru ca in ziua respectiva dorim sa va trimitem un mesaj de felicitare.”

 

...Click AICI pentru detalii!
 
3. Limitati accesul la datele obtinute
La aceste date trebuie sa aiba acces (fizic sau digital) doar cei care au cu adevarat nevoie de ele, adica angajatii si voluntarii a caror activitate implica in mod clar utilizarea lor. Eliminati imediat posibilitatea de acces la respectivele date pentru toti angajatii care parasesc organizatia sau pentru colaboratorii care nu mai sunt implicati in proiectele ONG-ului dvs.
 
4. Intocmiti o politica de protectie a datelor personale
Redactati aceasta politica intr-un limbaj cat mai simplu si publicati-o intr-un loc vizibil pe site-ul organizatiei. Includeti un link catre acest document in formularele online, in listele de semnaturi si in orice alt tip de materiale pe care le utilizati in activitatea dvs.
 
5. Stergeti datele colectate atunci cand nu va mai sunt necesare
O comparatie sugestiva: considerati datele personale ca fiind un bun pe care cineva vi-l imprumuta pe o perioada limitata de timp, pentru ca dvs. sa-l folositi intr-un anumit fel. Daca nu stergeti datele personale atunci cand nu va mai sunt necesare, este exact ca si cum ati uita sa returnati “bunul” imprumutat.  
 
Retineti si faptul ca, daca nu stergeti datele, acestea raman stocate pe un server de unde pot fi furate si folosite apoi in scopuri neadecvate. Responsabilitatea in cazul producerii unui astfel de scenariu va revine dvs.!

Detalii complete gasiti in ghidul GDPR pentru ONG-uri.

Atentie la datele personale cu caracter special!

 

Ce trebuie sa retineti?
 

Implicatiile implementarii GDPR sunt fara precedent, deoarece este afectat intregul mod de tratare a datelor cu caracter personal.
 
Cum spuneam mai sus, efectele acestui regulament se vad in mediul economic, de business si in cadrul institutiilor statului, dar si in mediul ONG unde exista un volum imens de date cu caracter personal – date care in majoritatea cazurilor sunt gestionate total necorespunzator si expuse la riscuri.
 
Uniunea Europeana si-a propus sa schimbe aceasta stare de lucruri si a procedat cu maxima eficienta: a impus aplicarea GDPR si, implicit, a amenzilor extrem de dure instituite de acesta – 20 de milioane de euro sau 4% din cifra de afaceri (din veniturile ONG-ului). 
 
Iar singura modalitate de protectie este o informare profesionista, cu accent pe masuri concrete si recomandari cu efect pozitiv imediat – lucruri pe care vi le ofera lucrarea GDPR pentru ONG-uri!

...Click AICI pentru detalii!
 

de
Data aparitiei: 06 August 2018
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ONG-urile si GDPR. Ce trebuie sa stim":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

    Poate sunteti interesat si de:

    ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

    In ce consta dovada achitarii onorariului catre curatorul numit in cauza?

    Intrebare: Buna ziua, In urma unei cereri introduse in instanta pentru excludere asociat ( am calitatea de reclamant) mi s-a solicitat sa fac dovada achitarii onorariului de 200 ron pentru curatorul numit in cauza. Va rog sa-mi explicati ce inseamna acest lucru? Ce trebuie sa fac? Va multumesc

    Raspuns: Va multumesc pentru raspunsuri. Va rog sa-mi indicati unde se poate face plata catre curator, el fii... [citeste tot raspunsul aici...]

    Atentie, Juristi!
    5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

    Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

    Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

    Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


    Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016