Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordin pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Comisiei de apel


ORDIN
pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Comisiei de apel

Avand in vedere prevederile art. 12 alin. (2) din Legea nr. 227/2006 privind prevenirea si combaterea dopajului in sport, republicata, si ale art. 14 alin. (4) din Regulamentul de organizare si functionare a Agentiei Nationale Anti-Doping, aprobat prin

Hotararea Guvernului nr. 1.522/2006 privind aprobarea structurii organizatorice si a Regulamentului de organizare si functionare ale Agentiei Nationale Anti-Doping, republicata, cu modificarile ulterioare,

in temeiul art. 11 din Legea nr. 227/2006, republicata,

presedintele Agentiei Nationale Anti-Doping emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aproba Regulamentul de organizare si functionare a Comisiei de apel, prevazut in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

Art. 2. - Prezentul ordin intra in vigoare la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Art. 3. - La data intrarii in vigoare a prezentului ordin, Ordinul presedintelui Agentiei Nationale Anti-Doping pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Comisiei de apel nr. 69/2011, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 185 din 16 martie 2011, se abroga.

Art. 4. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Presedintele Agentiei Nationale Anti-Doping,
Graziela Elena Vajiala

Bucuresti, 23 iunie 2011.
Nr. 112.

ANEXA
REGULAMENT
de organizare si functionare a Comisiei de apel

CAPITOLUL I
Cadru legislativ

Art. 1. - Agentia Nationala Anti-Doping, denumita in continuare Agentia, organizeaza procedura de solutionare a contestatiilor formulate impotriva deciziilor prevazute la art. 58 din Legea nr. 227/2006 privind prevenirea si combaterea dopajului in sport, republicata, denumita in continuare Lege, in conformitate cu dispozitiile art. 60 si 63 din aceeasi lege.

Art. 2. - Procedura solutionarii contestatiilor se desfasoara in fata Comisiei de apel, denumita in continuare Comisia, care se constituie in temeiul art. 12 din Lege.

CAPITOLUL II
Organizare

Art. 3. - (1) Comisia este formata din 7 membri, reprezentanti ai autoritatilor guvernamentale si ai organizatiilor neguvernamentale, desemnati de catre acestea, dupa cum urmeaza:
a) 2 reprezentanti ai Secretariatului General al Guvernului;
b) un reprezentant al Ministerului Justitiei;
c) un reprezentant al Autoritatii Nationale pentru Sport si Tineret;
d) 2 reprezentanti ai Comitetului Olimpic si Sportiv Roman;
e) un reprezentant al Facultatii de Drept din cadrul Universitatii din Bucuresti.

(2) Membrii Comisiei sunt numiti prin ordin al presedintelui Agentiei.

Art. 4. - (1) Durata mandatului membrilor Comisiei este de 2 ani, cu posibilitatea reinnoirii acestuia, la solicitarea Agentiei.

(2) Cu 30 de zile inainte de data incheierii mandatului, Agentia va declansa procedura de numire a noilor membri.

Art. 5. - Membrii Comisiei trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
a) sa fie cetateni romani cu domiciliul in Romania;
b) sa aiba capacitate deplina de exercitiu;
c) sa aiba o buna reputatie si pregatire profesionala;
d) sa nu fi suferit condamnari;
e) sa aiba studii superioare juridice cu durata stabilita de lege, atestate in conditiile legii.

Art. 6. - (1) Mandatul membrilor Comisiei inceteaza inainte de termen in urmatoarele situatii:
a) prin renuntarea la calitatea de membru;
b) ca urmare a transferului in cadrul altei autoritati/organizatii;
c) prin revocare de catre autoritatile/organizatiile care i-au desemnat;
d) ca urmare a neindeplinirii obligatiilor ce le revin, stabilite prin lege si prin prezentul regulament;
e) prin efectul prevederilor art. 9 alin. (5);
f) prin deces.

(2) In cazurile prevazute la alin. (1) se numeste un nou reprezentant, al carui mandat dureaza pana la expirarea mandatului celui in locul caruia a fost numit.

Art. 7. - (1) Pentru asigurarea conditiilor organizatorice necesare desfasurarii activitatii Comisiei, activitatea de secretariat este asigurata de catre un angajat al Agentiei anume desemnat prin ordin al presedintelui Agentiei.

(2) Secretarul Comisiei nu are calitatea de membru si nu are drept de vot.

CAPITOLUL III
Functionare

Art. 8. - Sedintele Comisiei se desfasoara la sediul Agentiei si nu sunt publice.

Art. 9. - (1) Comisia este legal intrunita in prezenta a cel putin 5 membri, iar deciziile se adopta cu votul majoritatii membrilor Comisiei prezenti.

(2) In situatia in care nu este intrunit cvorumul necesar prevazut la alin. (1), sedinta se amana pentru cel mult 7 zile calendaristice.

(3) Decizia adoptata este obligatorie. In situatia in care sunt opinii separate, acestea vor fi mentionate in procesul-verbal al sedintei, ca anexa la decizie.

(4) Membrii Comisiei isi exercita mandatul potrivit legii. Ei raspund pentru activitatea lor in mod solidar, cu exceptia celor absenti si a celor care au votat impotriva unei decizii si au consemnat opinia separata in procesul-verbal.

(5) Mandatul unui membru al Comisiei inceteaza inainte de termen in cazul in care acesta absenteaza nemotivat la mai mult de 3 sedinte consecutive la care este convocat potrivit prevederilor prezentului regulament.

Art. 10. - Convocarea membrilor Comisiei se face prin posta electronica, cu confirmare de primire la secretariatul Comisiei.

Confirmarea de primire poate fi facuta si telefonic. Prin grija secretariatului, se va transmite fiecarui membru invitatia de participare.

Art. 11. - Pentru fiecare apel inregistrat conducerea sedintelor va fi incredintata unui presedinte, numit in continuare presedinte de caz, ales cu votul majoritatii membrilor prezenti inaintea primei sedinte stabilite pentru respectivul apel. In cazul in care la una dintre sedinte presedintele de caz nu va fi prezent, conducerea sedintei va fi asigurata de catre un alt membru, ales cu majoritatea voturilor membrilor prezenti.

Art. 12. - Presedintele de caz are urmatoarele atributii principale in legatura cu respectivul caz:
a) verifica existenta cvorumului necesar pentru luarea deciziilor, la deschiderea sedintei;
b) conduce sedinta;
c) coordoneaza activitatea Comisiei si a secretariatului acesteia;
d) reprezinta Comisia in fata altor autoritati ori institutii publice, precum si in fata oricarei persoane fizice sau juridice.

Art. 13. - (1) Pentru fiecare apel solutionat de Comisie se intocmeste un proces-verbal care se consemneaza in registrul de procese-verbale. Fiecare proces-verbal se semneaza de catre membrii prezenti la sedinta, de catre contestator sau intimat ori de reprezentantii acestora, precum si de secretar.
Daca partile sunt asistate de avocati, procesul-verbal va fi semnat si de acestia. Registrul de procese-verbale se pastreaza la secretarul Comisiei.

(2) Refuzul semnarii procesului-verbal de catre contestator se consemneaza in procesul-verbal al sedintei si se atesta prin semnatura membrilor prezenti.

Art. 14. - (1) Activitatea de secretariat a Comisiei este asigurata de secretarul acesteia.

(2) Secretarul Comisiei are urmatoarele atributii principale:
a) inregistrarea apelului;
b) preluarea dosarului de la Comisia de audiere a sportivilor si a personalului asistent al sportivilor care au incalcat reglementarile anti-doping, numita in continuare Comisia de audiere;
c) convocarea membrilor Comisiei, a contestatorului, a reprezentantului Comisiei de audiere, a Comisiei de acordare a scutirilor pentru uz terapeutic sau a Agentiei, dupa caz, precum si, daca este cazul, a persoanelor care urmeaza sa fie audiate;
d) punerea la dispozitia membrilor Comisiei a documentatiei aferente apelului (pe suport hartie sau electronic, dupa caz);
e) redactarea procesului-verbal de sedinta si a deciziei pronuntate;
f) comunicarea deciziei contestatorului, clubului la care acesta este legitimat, intimatului, Agentiei, federatiei sportive nationale de specialitate, Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, Comitetului Olimpic si Sportiv Roman, federatiei internationale de specialitate, precum si Agentiei Mondiale Anti-Doping, dupa caz;
g) pastrarea si arhivarea documentelor in conformitate cu prevederile art. 13;
h) indeplinirea oricaror alte sarcini stabilite in cadrul sedintelor si dispuse de presedintele de caz sau in absenta acestuia de inlocuitorul sau.

Art. 15. - Pentru indeplinirea atributiilor legale, Comisia pronunta decizii, sub semnatura presedintelui de caz, cu respectarea dispozitiilor prezentului regulament.

CAPITOLUL IV
Atributiile Comisiei

Art. 16. - Comisia are urmatoarele atributii principale:
a) cerceteaza aspectele in legatura cu care a fost sesizata;
b) analizeaza cauza pe fond;
c) dispune mentinerea, modificarea sau anularea deciziilor Comisiei de audiere, ale Comisiei de acordare a scutirilor pentru uz terapeutic ori ale Agentiei, dupa caz;
d) dispune orice masura necesara pentru justa solutionare a cauzei pentru care a fost sesizata.

CAPITOLUL V
Confidentialitatea informatiilor

Art. 17. - (1) Membrii Comisiei au obligatia de a pastra confidentialitatea cu privire la activitatea legata de caz, precum si la orice informatie la care au acces in cursul procedurii de stabilire a gradului de vinovatie si/sau a sanctiunilor.

(2) Membrii Comisiei semneaza declaratii de confidentialitate.

(3) Membrii Comisiei au obligatia de a se abtine de la participarea la solutionarea unui apel in situatia unui conflict de interese si de a-i informa corespunzator in acest sens pe ceilalti membri ai Comisiei.

(4) Prin conflict de interese, in sensul alin. (3), se intelege situatia sau imprejurarea in care interesul personal, direct ori indirect, al unui membru al Comisiei in exercitarea activitatii sale in aceasta calitate afecteaza sau ar putea afecta independenta si impartialitatea sa in solutionarea unui apel.

CAPITOLUL VI
Procedura de solutionare a apelurilor

Art. 18. - (1) Procedura de solutionare a apelurilor se desfasoara intr-un interval de 45 de zile calendaristice, calculat de la data stabilita pentru prima sedinta, cu respectarea urmatoarelor principii:
a) dreptul la o audiere echitabila si impartiala;
b) dreptul persoanei de a fi reprezentata pe cheltuiala sa;
c) dreptul la o decizie in forma scrisa, motivata, datata, redactata si comunicata.

(2) In cazul in care administrarea de probe o impune, termenul prevazut la alin. (1) va putea fi prelungit cu cel mult 30 de zile.

Art. 19. - (1) Comisia este competenta sa solutioneze apelurile declarate impotriva:
a) deciziilor Comisiei de audiere, referitoare la incalcarea dispozitiilor art. 2 din Lege;
b) deciziilor Comisiei de audiere, luate in conformitate cu prevederile art. 44 alin. (5) din Lege;
c) deciziilor pronuntate de Comisia de audiere, date cu incalcarea competentei materiale a acesteia;
d) deciziilor Agentiei de a nu prezenta un rezultat pozitiv sau un rezultat atipic ca pe o incalcare a reglementarilor anti-doping, conform art. 28 alin. (4) si (7) din Lege;
e) deciziilor de a nu actiona in cazul unei incalcari a reglementarilor anti-doping dupa o investigatie, conform art. 29 din Lege;
f) deciziilor de suspendare provizorie dispusa conform art. 31 din Lege;
g) deciziilor Agentiei privind acordarea sau neacordarea scutirilor pentru uz terapeutic.

(2) Deciziile contestate isi pastreaza efectele pe durata desfasurarii procedurii de solutionare a apelului, cu exceptia situatiei in care Comisia decide, motivat, suspendarea efectelor acestora.

Art. 20. - (1) Sesizarea Comisiei se face prin depunerea si inregistrarea apelului la secretariatul Agentiei.

(2) Agentia va transmite de indata apelul secretariatului Comisiei, care va verifica daca acesta indeplineste cerintele prevazute la art. 21. In cazul neconformitatii apelului, secretariatul Comisiei va transmite constatarile sale in scris contestatorului si ii va pune in vedere sa isi completeze sau sa isi modifice apelul in termen de 5 zile calendaristice de la data comunicarii, sub sanctiunea clasarii acestuia.

Art. 21. - (1) Apelul va cuprinde in mod obligatoriu:
a) numele, prenumele, domiciliul sau resedinta, precum si calitatea contestatorului, iar pentru persoanele juridice, denumirea si sediul lor. Se vor mentiona totodata numarul certificatului de identitate sportiva, daca este cazul, numarul de telefon, de fax, adresa de e-mail;
b) daca este cazul, numele si calitatea celui care reprezinta partea in litigiu;
c) decizia apelata;
d) obiectul apelului;
e) motivele apelului;
f) aratarea dovezilor pe care se intemeiaza apelul;
g) precizarea numelui si domiciliului martorilor, in cazul in care se solicita proba testimoniala;
h) data si semnatura contestatorului.

(2) Lipsa mentiunilor prevazute la alin. (1) lit. a), c), d), e) si h) atrage clasarea apelului. Celelalte mentiuni pot fi complinite cel tarziu la prima sedinta.

Art. 22. - (1) La primirea apelului, respectiv dupa completarea sau modificarea acestuia in conditiile prevazute la art. 20 alin. (2), secretarul Comisiei informeaza membrii acesteia, care stabilesc de comun acord data primei sedinte, in vederea solutionarii apelului.

(2) Termenul stabilit pentru intrunirea membrilor Comisiei nu poate fi mai mare de 7 zile calendaristice de la data depunerii apelului, cu respectarea prevederilor art. 21.

(3) Secretarul convoaca membrii Comisiei, partile si reprezentantul Comisiei de audiere, al Comisiei de acordare a scutirilor pentru uz terapeutic sau al Agentiei, dupa caz, pentru data, ora si locul stabilite. Totodata, vor fi convocate si persoanele desemnate ca martori, daca este cazul.

(4) Punctul de vedere al intimatului va fi prezentat in scris si sustinut personal sau prin reprezentant in fata Comisiei si va fi mentionat in decizia finala a Comisiei.

(5) Comunicarea datei stabilite pentru solutionarea apelului se face in scris, cu confirmare de primire. Dovezile de comunicare se depun la dosar.

Art. 23. - (1) Daca contestatorul, pana la data stabilita pentru solutionarea apelului, renunta in scris la solutionarea acestuia, Comisia se va intruni la data stabilita pentru a lua act de renuntare.

(2) Daca contestatorul renunta la apel in cadrul dezbaterilor, acesta are obligatia de a da o declaratie scrisa in acest sens.

(3) Renuntarea se consemneaza in procesul-verbal de sedinta si se ataseaza acestuia, apelul urmand a fi clasat.

(4) Clasarea apelului se dispune prin incheiere.

Art. 24. - (1) Procedura de solutionare a apelului se desfasoara in prezenta partilor.

(2) Daca una dintre parti, desi convocata conform prevederilor art. 22 alin (5), nu se prezinta la sedinta Comisiei la doua termene consecutive, la cel de-al doilea termen Comisia poate proceda la deliberare in absenta acesteia.

(3) In cazul in care Comisia apreciaza ca fiind necesara prezenta la dezbateri a partii lipsa, aceasta poate stabili un nou termen, cu notificarea partii in cauza. Termenul nu poate fi mai mare de 7 zile calendaristice.

(4) La cererea motivata si insotita de acte doveditoare, depusa de una dintre parti cu cel putin 5 zile calendaristice inainte de data intrunirii Comisiei, aceasta va putea acorda un nou termen care nu va depasi 10 zile calendaristice.

Art. 25. - (1) Dupa deschiderea sedintei, daca cerintele de cvorum sunt indeplinite, presedintele de caz verifica daca apelul a fost formulat in termen. Depasirea termenului legal atrage respingerea apelului ca tardiv introdus.

(2) In cazul in care apelul a fost formulat in termen, presedintele de caz acorda cuvantul partilor. Va putea fi incuviintata administrarea de probe, daca acestea sunt concludente, pertinente si utile cauzei.

(3) Membrii Comisiei pot pune intrebari partilor si martorilor.

Art. 26. - Comisia verifica motivele apelului si temeinicia deciziei contestate pe baza inscrisurilor aflate la dosarul cauzei, precum si a probelor noi administrate in cadrul procedurii apelului.

Art. 27. - (1) Comisia se pronunta in sedinta secreta, prin decizie scrisa si motivata, cu respectarea dispozitiilor art. 9 alin. (1) si (3), sau, dupa caz, prin incheiere.

(2) In cazul in care complexitatea cazului o impune, Comisia poate amana pronuntarea o singura data, cu respectarea prevederilor art. 18.

(3) Decizia Comisiei este obligatorie.

Art. 28. - Solutionand apelul, Comisia poate decide:
a) respingerea apelului si mentinerea deciziei contestate, daca apelul a fost tardiv formulat ori daca este nefondat;
b) admiterea apelului, cu modificarea sau desfiintarea deciziei contestate.

Art. 29. - Decizia Comisiei trebuie sa contina urmatoarele elemente, sub sanctiunea nulitatii:
a) data, ora si locul sedintei Comisiei;
b) obiectul apelului;
c) decizia contestata;
d) numele si prenumele partilor, cu aratarea calitatii lor si cu indicarea prezentei acestora la sedinta in care s-a pronuntat Comisia;
e) sustinerile partilor;
f) temeiurile de fapt si de drept care au dus, dupa caz, la admiterea sau respingerea apelului;
g) decizia luata de Comisie;
h) termenul de exercitare a caii de atac si instanta competenta;
i) data si numarul deciziei;
j) semnatura presedintelui de caz.

Art. 30. - (1) Decizia se comunica partilor in cel mult 14 zile lucratoare de la data pronuntarii ei. Termenul de comunicare nu este cuprins in durata prevazuta la art. 18.

(2) Comunicarea deciziei se face cu confirmare de primire.

(3) Decizia poate fi inmanata si personal contestatorului ori reprezentantului acestuia, sub semnatura certificata de secretarul Comisiei, cu precizarea datei inmanarii.

(4) Dovezile de comunicare se depun la dosarul cauzei.

Art. 31. - (1) Aspectele dezbatute in cadrul sedintei Comisiei sunt consemnate in procesul-verbal de sedinta, semnat de toti membrii acesteia, de catre parti sau reprezentantii acestora si de catre secretar.

(2) Procesul-verbal de sedinta va cuprinde:
a) componenta nominala a Comisiei, locul si data intrunirii acesteia;
b) locul si data pronuntarii deciziei;
c) numele partilor, domiciliul sau resedinta lor ori, dupa caz, denumirea si sediul, precum si numele reprezentantilor partilor si ale celorlalte persoane care au participat la procedura in fata Comisiei;
d) sustinerile partilor si declaratiile martorilor audiati;
e) opinia separata a membrilor care au votat impotriva, daca este cazul, cu indicarea considerentelor pe care aceasta se intemeiaza;
f) semnaturile membrilor prezenti.

(3) La cererea contestatorului, acestuia i se comunica o copie de pe procesul-verbal de sedinta.

Art. 32. - Decizia Comisiei poate fi contestata la Curtea de Arbitraj Sportiv de la Lausanne, in termen de 21 de zile calendaristice de la comunicare.

CAPITOLUL VII
Dispozitii finale

Art. 33. - Prevederile prezentului regulament se completeaza de drept cu dispozitiile actelor normative incidente in vigoare.



Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Ordin pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Comisiei de apel":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Poate sunteti interesat si de:

©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!

Modificarile din

Contractele Civile si Actele Comerciale

se aplica deja!

Descarcati GRATUIT Raportul Special

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016