Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Schemele de plati directe pentru producatorii agricoli

*** ORDINUL Nr. 67/ 238 /2011  al ministrului Agriculturii si Dezvoltarii rurale pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale nr. 246/2008 privind stabilirea modului de implementare, a conditiilor specifice si a criteriilor de eligibilitate pentru aplicarea schemelor de plati directe si plati nationale directe complementare in sectorul vegetal, pentru acordarea sprijinului aferent masurilor de agromediu si zone defavorizate

Firme interesate
Beneficiarii schemelor de plati directe din domeniul agricol

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul Executiv, consilier juridic, specialisti financiari din administratia publica centrala, producatori agricoli

Index
Documentele doveditoare solicitate producatorului agricol, conform art. 7 alin. (1) lit. f) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 125/2006, privind dreptul de folosinta a terenului agricol sunt, dupa caz, titlul de proprietate sau alte acte doveditoare ale dreptului de proprietate asupra terenului, contractul de arendare, contractul de concesiune, contractul de asociere in participatiune, contractul de inchiriere, contractul de comodat, alte acte care fac dovada folosintei terenului, precum: adeverinta eliberata de primarie conform inscrierilor din registrul agricol, inscrisuri sub semnatura privata etc.
Consiliile locale, prin reprezentantul legal, pot depune cereri de plata pentru pajistile permanente aflate in proprietatea/administrarea unitatilor administrativ-teritoriale pentru care nu au fost incheiate contracte de arenda, concesiune, inchiriere sau pe care nu pasuneaza animalele altor fermieri, iar pe aceste terenuri trebuie sa desfasoare propria activitate agricola, cu respectarea conditiilor de eligibilitate prevazute la art. 7 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 125/2006.
Suprafetele pentru care consiliile locale depun cerere de plata si care nu sunt utilizate in scopuri productive trebuie sa fie cuprinse intr-un plan tehnic de intretinere si imbunatatire in scopul respectarii bunelor conditii agricole si de mediu.
Consiliile locale, prin reprezentantul legal, depun la A.P.I.A., in copie, urmatoarele documentele justificative:
a) planul tehnic de intretinere si imbunatatire a pajistilor;
b) procese-verbale de receptie a lucrarilor prevazute in planul tehnic.
Consiliile locale depun la A.P.I.A., pe langa documentele mentionate, si o situatie, in conformitate cu datele inscrise in registrul agricol, care trebuie sa cuprinda urmatoarele informatii:
a) suprafata totala, pe categorii de folosinta, pe care o detine unitatea administrativ-teritoriala, din care:
- suprafetele agricole proprii care nu sunt utilizate in scopuri productive;
- suprafetele repartizate pentru pasunat, utilizate de catre detinatorii de animale, persoane fizice/juridice, pentru care au fost incheiate contracte de arenda, concesiune, inchiriere, cu titlu gratuit, intelegeri verbale.
b) numarul de animale pe specii aflate in proprietatea primariei;
c) suprafata totala de pajisti existente pe teritoriul unitatii administrativ-teritoriale, exclusiv suprafetele de pajisti detinute de unitatea administrativ-teritoriala;
d) efectivul de animale, al detinatorilor din unitatea administrativ-teritoriala si terenul pe care pasuneaza acestea.
Consiliile locale, potrivit prevederilor alin. (10), stabilesc suprafetele pentru care depun cererea de plata.
Consiliile locale sunt responsabile de realitatea datelor inscrise in documentele prevazute la alin. (8)-(11), in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
Orice modificare intervenita asupra situatiei existente la data depunerii documentelor se comunica la A.P.I.A. in termen de 10 zile lucratoare de la producerea acesteia, insotita de documente justificative.
Se acorda plati directe complementare in sectorul vegetal, decuplate de productie, pentru culturile de in si canepa pentru fibra, tutun si hamei.
Pentru culturile de canepa si in pentru fibra se acorda plati directe complementare in sectorul vegetal, decuplate de productie, cu indeplinirea urmatoarelor conditii specifice de eligibilitate:
a) sa fie amplasate pe parcele agricole de minimum 0,3 hectare;
b) cererea de sprijin financiar sa fie insotita de etichetele oficiale ale semintelor folosite la infiintarea culturilor de canepa, care se vor pastra la centrul local/judetean sau al municipiului Bucuresti al A.P.I.A., dupa caz;
c) in cazul in care semanatul se face dupa termenul-limita de depunere a cererii unice, etichetele pot fi depuse pana cel tarziu la data de 30 iunie a anului de recolta, inclusiv, conform art. 13 din Regulamentul Consiliului (CE) nr. 1.122/2009 din 30 noiembrie 2009 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 73/2009 al Consiliului in ceea ce priveste ecoconditionalitatea, modularea si sistemul integrat de administrare si control in cadrul schemelor de ajutor direct pentru agricultori prevazute de regulamentul respectiv, precum si de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.234/2007 al Consiliului in ceea ce priveste ecoconditionalitatea in cadrul schemei de ajutoare prevazute pentru sectorul vitivinicol;
d) culturile de canepa trebuie sa fie mentinute in conditii de crestere normale, conform tehnologiei de cultivare, timp de cel putin 10 zile dupa inflorire, astfel incat sa poata fi efectuate controalele prevazute, in conformitate cu legislatia nationala si comunitara;
e) producatorul agricol trebuie sa depuna la A.P.I.A., pana la data de 1 septembrie, inclusiv, a anului de recolta, urmatoarele documente:
1. declaratie privind varietatile de canepa pentru fibra cultivate si cantitatile de seminte utilizate la hectar pentru infiintarea culturii, iar pentru cultura de in, certificatul de calitate a semintelor utilizate sau factura fiscala de cumparare a semintelor certificate, pentru fiecare parcela.
2. copie a contractului/angajamentului incheiat intre producatorul agricol si prim-procesator.
3. copie a autorizatiei de cultivare a canepei pentru fibra.
f) producatorul agricol trebuie sa prezinte pana la data de 31 octombrie a anului de recolta, inclusiv, acte doveditoare privind livrarea, respectiv proces-verbal de receptie, factura fiscala, bon fiscal sau altele asemenea;
g) in conformitate cu legislatia in vigoare, inspectoratele teritoriale pentru calitatea semintelor si a materialului saditor recolteaza probele pentru determinarea continutului de tetrahidrocanabinol (THC) la soiurile de canepa cultivate si transmit Laboratorului regional pentru controlul calitatii si igienei vinului Blaj probele prelucrate, insotite de datele de identificare ale producatorului agricol (numele si prenumele, codul numeric personal/codul unic de inregistrare, adresa) si datele de identificare ale suprafetei cultivate (dimensiunea, parcela/lotul), pana la data de 15 septembrie a anului de recolta;
h) Laboratorul regional pentru controlul calitatii si igienei vinului Blaj transmite Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale si A.P.I.A., pana la data de 1 noiembrie a anului de recolta, raportul cu privire la continutul de THC al culturilor de canepa pentru fibra, care include urmatoarele informatii: continutul de THC, impartit in transe/gradari de 0,1%, procedura utilizata, precum si datele transmise de inspectoratele teritoriale pentru calitatea semintelor si a materialului saditor.
Pentru cultura tutunului se acorda o plata nationala directa complementara decuplata de productie, pentru suprafata cultivata cu tutun, in baza contractelor incheiate intre producatorii agricoli/grupul de producatori si prim-procesatorii autorizati de Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, cu indeplinirea urmatoarelor conditii specifice de eligibilitate:
a) producatorul agricol/grupul de producatori care solicita sprijin financiar pentru plata nationala directa complementara decuplata de productie pentru cultura tutunului trebuie sa depuna la A.P.I.A. cererea unica de plata pe suprafata. Pot beneficia de plata nationala directa complementara in sectorul vegetal, decuplata de productie, pentru tutun si solicitantii care nu sunt eligibili pentru acordarea platii in cadrul SAPS, din cauza nerespectarii conditiilor privind suprafata, prevazute la art. 7 alin. (1) lit. a) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 125/2006, cu obligatia sa bifeze in cererea de sprijin doar la casuta pentru plata nationala directa complementara decuplata de productie pentru cultura tutunului PNDC4, conform prevederilor din formularul-tip de cerere unica de plata pe suprafata aprobat anual prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale;
b) producatorul agricol individual sau grupul de producatori trebuie sa incheie contractul de cultura cu un prim-procesator, sa il inregistreze la directia pentru agricultura judeteana (DAJ), respectiv a municipiului Bucuresti si apoi sa il depuna la centrul local/judetean sau al municipiului Bucuresti al A.P.I.A. Contractul trebuie sa fie incheiat pana la data de 30 aprilie a anului de recolta si sa fie depus la A.P.I.A. pana cel tarziu la data de 30 iunie a anului de recolta inclusiv, conform art. 13 din Regulamentul Consiliului (CE) nr. 1.122/2009;
c) contractul va avea ca anexa lista nominala a membrilor grupului si suprafetele aferente fiecaruia, atunci cand unitatea prim-procesatoare incheie contracte de cultura cu un grup de producatori;
d) un producator agricol/grup de producatori incheie contract de cultivare cu un singur prim-procesator;
e) grupurile de producatori nu pot exercita activitate de prim-procesare a tutunului;
f) un producator de tutun poate sa apartina unui singur grup de producatori;
g) producatorul agricol/grupul de producatori depune la centrul local/judetean sau al municipiului Bucuresti al A.P.I.A., dupa caz, pana la data de 1 mai a anului urmator recoltarii, declaratia de livrare a tutunului livrat, care trebuie sa contina si viza reprezentantului desemnat al Serviciului inspectii, implementare politici si statistici agricole din cadrul DAJ, pentru atestarea calitatii tutunului livrat;
h) tutunul livrat trebuie sa indeplineasca conditiile minime de calitate, asa cum sunt prevazute in anexa III la Regulamentul Comisiei (CE) nr. 2.848/1998 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 2.075/1992 privind sistemul de prime, cotele de productie si ajutorul specific acordat grupurilor de producatori din sectorul tutun brut;
i) suprafetele solicitate conform cererii unice de plata pe suprafata sunt supuse controlului de catre organismele de control ale Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale si ale A.P.I.A.
Data aparitiei: 14 Aprilie 2011
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Schemele de plati directe pentru producatorii agricoli":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Poate sunteti interesat si de:

©2020 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016