Nevoia de finantare pentru programele derulate de principalii actori ai sistemului judiciar si necesitatea unei abordari coerente a strategiei de accesare a fondurilor europene a determinat Consiliul Superior al Magistraturii sa initieze elaborarea unui protocol de colaborare impreuna cu Ministerul Justitiei, Inalta Curte de Casatie si Justitie si Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.
In acest sens, Comisia 5 a CSM – Relatia cu Uniunea Europeana si organismele internationale a aprobat, in sedinta de ieri forma finala a protocolului in vederea consolidarii activitatilor de atragere a fondurilor europene si internationale, care urmeaza sa fie transmis partenerilor spre semnare.
Haineala: ”E un program foarte important”
„Este un program foarte important pentru sistemul judiciar, pentru ca atragerea fondurilor europene este esentiala, mai ales in perspectiva intrarii in vigoare a noilor coduri, de anul viitor”, a declarat coordonatorul Comisiei 5, procurorul Oana Schmidt-Haineala.
Obiectivul cooperarii, conform documentului transmis spre semnare partenerilor: „Concentrarea intereselor tuturor partilor semnatare in stabilirea obiectivelor si a modalitatilor practice de accesare si absorbtie a fondurilor europene si a altor fonduri internationale, precum si corelarea si coerenta demersurilor si initiativelor actuale ale diferitelor institutii ale sistemului judiciar.
Mai mult, in nota de fundamentare se arata ca obiectivul general al acestui demers este necesitatea corelarii propunerilor de proiecte cu indeplinirea obiectivelor asumate in cadrul Mecanismului de Cooperare si Verificare (MCV). In acest context, initiatorii documentului subliniaza importanta unei cooperari stranse si constructive intre diferitii actori ai sistemului judiciar, in vederea realizarii unei abordari coerente a accesarii fondurilor si pentru evitarea suprapunerilor sau „dublarii” inutile a demersurilor initiate de diferite institutii din sistem.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<