Incepand cu septembrie 2018 toate masinile care circula in spatiul Uniunii Europene vor trebui sa respecte standardul WLTP.
WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) a inceput sa fie utilizat pentru a acredita noile masini produse de constructorii auto europeni, dar si pentru cei care importa masini in spatiul Uniunii Europene.
WLTP specifica un nou ciclu de testare si o noua procedura pentru masurarea consumului de combustibil si a emisiilor de CO2 si alte emisii poluante ale vehiculelor usoare (adica cele cu greutatea sub 3,5t), in conditii standardizate (in laborator).
WLTP va inlocui procedura de certificare anterioara (NEDC), care a intrat in vigoare in 1992. Din septembrie 2017, toate modelele noi comercializate pentru prima data au fost acreditate WLTP. Din septembrie 2018, toate vehiculele vandute vor trebui sa fie acreditate WLTP. Acest nou protocol de testare in laboratoar va fi implementat in combinatie cu testul de emisii in regim real de trafic (RDE - Real Driving Emissions).
Noul standard WLTP va oferi clientilor o imagine mai exacta asupra consumului de combustibil al vehiculului si a emisiilor de CO2.
Ce noutati aduce WLTP?
Unul dintre obiectivele noului standard WLTP este acela de a reliefa mai bine conditiile de trafic real si tehnologiile actuale utilizate de vehicule in timpul procesului de acreditare. Acesta specifica conditii de testare mai stricte si un profil de condus mai dinamic decat cel precedent NEDC, dezvoltat in anii 1990. WLTP se bazeaza pe date de condus din traficul real, in timp ce NEDC se bazeaza pe profiluri de condus teoretice.
WLTP produce, de asemenea, valori mai precise de consum si de emisii, deoarece ia in considerare specificatiile fiecarei masini, inclusiv toate echipamentele sale optionale, care pot avea o influenta semnificativa asupra consumului de carburant si a emisiilor de CO2. Valorile WLTP sunt, in unele cazuri, mai mari decat valorile NEDC pentru acelasi vehicul. Acest lucru nu inseamna ca performantele in materie de consum de carburant sunt mai proaste; este pur si simplu o noua masuratoare bazata pe un ciclu de testare mai robust si mai lung, care, prin urmare, reflecta mai bine modul in care sunt conduse in prezent vehiculele.
Literatura romana Rezumatele textelor studiate in clasele IX-XII
Compuneri perfecte pentru clasele III-IV
250 Modele Fise de Post
Proiecte Didactice pentru succesul la Titularizare sau Definitivat Educatori
Totodata, din septembrie 2018, o data cu implementarea protocolul de acreditare WLTP, toti producatorii vor trebui sa masoare emisiile modelelor lor in situatii reale de trafic (RDE - REAL DRIVING EMISSIONS); acest lucru se aplica tuturor masinilor vandute in UE, Elvetia, Turcia, Norvegia, Liechtenstein, Israel si Irlanda.
In testele RDE, emisiile de poluanti, cum ar fi oxizii de azot (NOx) si particule fine, sunt masurate pe drumurile publice pentru o imagine mai realista.
Intrarea in vigoare a standardului WLTP inseamna ca valorile consumului de carburant si ale emisiilor de CO2 indicate in descrierea unui vehicul vor reflecta cu mai multa precizie valorile emise in situatii reale de rulare.
WLTP testeaza anumiti factori generati de dotarile optionale individuale (de exemplu, anvelope de iarna sau acoperis vitrat) pentru a calcula valori mai realiste pe baza configuratiei exacte a vehiculului.
Valorile mai realiste inseamna in mod natural ca valorile consumului si ale emisiilor vor fi mai mari pentru vehiculele echipate cu motor cu combustie, in timp ce vehiculele electrice (inclusiv hibrizii reincarcabili) vor avea o autonomie de rulare mai mica. Acest lucru ar putea conduce, de asemenea, la cresterea numarului de vehicule taxate pentru emisiile de CO2. Cu toate acestea, vehiculele acreditate WLTP vor fi in continuare impozitate pe baza valorilor NEDC. Pe termen scurt, sistemele de impozitare bazate pe emisii de CO2 (in tarile unde acets lucru se aplica) nu se vor schimba (impozitul pe CO2, impozitul pe autovehiculele de companie).
Consumul si emisiile unui vehicul depind in continuare de stilul de condusal fiecarei persoane, motiv pentru care o mare cantitate de date colectate in intreaga lume a fost compilata pentru standardul WLTP. Aceste date au fost folosite pentru a determina patru faze reprezentative la patru viteze medii: scazuta, medie, inalta si foarte inalta.
In fiecare faza, se masoara diferite situatii (franare, accelerare, oprire) in moduri diferite pentru a reflecta situatiile de rulare de zi cu zi. Aceste faze sunt combinate pentru a produce ceea ce se numeste un "ciclu de condus".
Consumul de combustibil este prezentat in patru situatii de rularediferite, cu o valoare globala combinata pentru vehiculele pe benzina, diesel, hibride si reincarcabile.
Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
ARTICOLE SIMILARE
ARTICOLE SIMILARE
ARTICOLE SIMILARE
ARTICOLE SIMILARE