Proprietarii de masini vechi se pot inscrie incepand de astazi, 31 iulie, in programul Rabla local, lansat de Administratia Fondului pentru Mediu, pe pagina www.afm.ro, la sectiunea "Programe de finantare".
Inscrierea persoanelor fizice in cadrul programului se realizeaza prin intermediul aplicatiei informatice pusa la dispozitie de catre AFM, pana pe 31 august 2023, ora 16:30 sau pana la epuizarea bugetului alocat fiecarei unitati administrativ-teritoriale (UAT).
„Sunt 500 de primarii din toata tara inscrise in acest program ai caror locuitori vor beneficia de cei 3.000 lei oferiti in schimbul casarii unui autovehicul vechi si poluant fara a avea obligatia de a achizitiona un autovehicul nou in schimb. Acest program are ca scop eliminarea din circulatie a masinilor uzate, cu grad ridicat de poluare pentru atingerea tintelor stabilite in Planul National de Redresare si Rezilienta” a anuntat presedintele AFM, Laurentiu-Adrian Neculaescu.
Inscriere Programul Rabla Local 2023
1. Intra pe site-ul AFM, sectiunea "Programe de finantare". Selecteaza "Casarea autovehiculelor uzate". Aici, dai click pe caseta verde "Creare conturi depunere dosare". Intra pe Conectare si creeaza contul.
2. Conturile de utilizator ale persoanelor fizice trebuie create anterior inscrierii in aplicatie. Daca exista un cont deja creat, acesta este valabil doar daca a fost utilizat in cadrul unui program destinat persoanelor fizice (de exemplu, programul "Casa Verde Fotovoltaice 2023"). Astfel, daca adresa de e-mail utilizata pentru crearea contului a fost folosita pentru depunerea unui dosar in calitate de persoana juridica, aceasta nu poate fi folosita. In cadrul unui cont pot fi realizate inscrieri aferente unui singur CNP.
3. O persoana fizica se poate inscrie o singura data in aplicatie.
4. Persoana fizica se va inscrie in aplicatie doar in cazul in care primaria in raza careia domiciliaza se regaseste in lista AFM.
5. Sesiunea de inscriere propriu-zisa a fost deschisa astazi, 31 iulie, de la ora 10.00. Din acest moment, cei interesati intra din nou pe "Programe de finantare - Casarea autovehiculelor uzate", dau click pe "Depune dosare", se conecteaza, apoi intra pe "Depune cerere".
6. Selecteaza programul de finantare pentru care doresc depunerea cererii, selecteaza apoi UAT-ul.
7. Isi completeaza datele de identificare si seria de sasiu a masinii uzate. Daca au mai multe masini de casat, trebuie sa le adauge pe toate in aceeasi cerere, apasand butonul "+".
8. Dupa inscriere, AFM va transmite lista persoanelor fizice inscrise catre primariile participante in program. Abia din acel moment, solicitantii se vor adresa cu documentele Primariei de care apartin.
9. Dupa semnarea contractului de finantare cu primaria, persoana fizica va casa si va radia din circulatie si din evidenta fiscala autovehiculul uzat si va beneficia de stimulentul pentru casare de 3.000 de lei.
Beneficiarul stimulentului de casare se angajeaza conform ghidului de finantare ca nu va achizitiona un autoturism cu norma de poluare Euro 5 si/sau inferioara in termen de 3 ani de la primirea stimulentului pentru casare.
Conditii de inscriere a masinilor in programul Rabla local 2023
Este considerat eligibil autovehiculul care:
- este inregistrat in evidentele fiscale ale Primariei de care apartineti
- la data solicitarii acordarii stimulentului pentru casare, are o vechime mai mare sau egala cu 15 ani, calculata de la anul fabricatiei; daca anul inmatricularii inscris in cartea de identitate este anterior anului fabricatiei, se considera an de fabricatie anul inmatricularii;
- are norma de poluare Euro 3 sau inferioara;
- contine componentele esentiale: motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, sasiu, precum si echipamente electronice de gestionare a functiilor autovehiculului si dispozitive catalizator, daca acestea au fost prevazute din fabricatie.
Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata va creste de la 3.700 lei la 4.050 lei incepand cu 01.01.2025, ceea ce inseamna 2.430 lei salariul net. Daca angajatorul da tichete de masa , taxele pe tichete CASS si impozit duc la scaderea salariului net. Obligatia de garantat in plata inseamna ca angajatorul este obligat si la net sa dea minim 2430 lei sau doar brutul este obligatoriu sa fie minim 4050 lei?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul unei societati comerciale care urmeaza sa isi inceteze activitatea de la 01.01.2025, angajatorul este obligat sa instiinteze angajatii de spre acest lucru inainte si sa respecte perioada de preaviz, care este un drept al angajatilor? Sau care este termenul in care angajatorul instiinteaza angajatii cu privire la incetarea activitatii?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Am primit de la o angajata adeverinta de la medic precum este insarcinata in 13 saptamani, ma puteti indruma va rog frumos ce trebuie sa fac mai departe? De la medicina muncii mi a spus sa o trimit la ei si cu raportul facut de ei trebuie sa merg la ITM sa il depun acolo. Imi puteti spune pasii ce trebuie sa ii urmez?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<