Proprietarii de masini vechi se pot inscrie incepand de astazi, 31 iulie, in programul Rabla local, lansat de Administratia Fondului pentru Mediu, pe pagina www.afm.ro, la sectiunea "Programe de finantare".
Inscrierea persoanelor fizice in cadrul programului se realizeaza prin intermediul aplicatiei informatice pusa la dispozitie de catre AFM, pana pe 31 august 2023, ora 16:30 sau pana la epuizarea bugetului alocat fiecarei unitati administrativ-teritoriale (UAT).
„Sunt 500 de primarii din toata tara inscrise in acest program ai caror locuitori vor beneficia de cei 3.000 lei oferiti in schimbul casarii unui autovehicul vechi si poluant fara a avea obligatia de a achizitiona un autovehicul nou in schimb. Acest program are ca scop eliminarea din circulatie a masinilor uzate, cu grad ridicat de poluare pentru atingerea tintelor stabilite in Planul National de Redresare si Rezilienta” a anuntat presedintele AFM, Laurentiu-Adrian Neculaescu.
Inscriere Programul Rabla Local 2023
1. Intra pe site-ul AFM, sectiunea "Programe de finantare". Selecteaza "Casarea autovehiculelor uzate". Aici, dai click pe caseta verde "Creare conturi depunere dosare". Intra pe Conectare si creeaza contul.
2. Conturile de utilizator ale persoanelor fizice trebuie create anterior inscrierii in aplicatie. Daca exista un cont deja creat, acesta este valabil doar daca a fost utilizat in cadrul unui program destinat persoanelor fizice (de exemplu, programul "Casa Verde Fotovoltaice 2023"). Astfel, daca adresa de e-mail utilizata pentru crearea contului a fost folosita pentru depunerea unui dosar in calitate de persoana juridica, aceasta nu poate fi folosita. In cadrul unui cont pot fi realizate inscrieri aferente unui singur CNP.
3. O persoana fizica se poate inscrie o singura data in aplicatie.
4. Persoana fizica se va inscrie in aplicatie doar in cazul in care primaria in raza careia domiciliaza se regaseste in lista AFM.
5. Sesiunea de inscriere propriu-zisa a fost deschisa astazi, 31 iulie, de la ora 10.00. Din acest moment, cei interesati intra din nou pe "Programe de finantare - Casarea autovehiculelor uzate", dau click pe "Depune dosare", se conecteaza, apoi intra pe "Depune cerere".
6. Selecteaza programul de finantare pentru care doresc depunerea cererii, selecteaza apoi UAT-ul.
7. Isi completeaza datele de identificare si seria de sasiu a masinii uzate. Daca au mai multe masini de casat, trebuie sa le adauge pe toate in aceeasi cerere, apasand butonul "+".
8. Dupa inscriere, AFM va transmite lista persoanelor fizice inscrise catre primariile participante in program. Abia din acel moment, solicitantii se vor adresa cu documentele Primariei de care apartin.
9. Dupa semnarea contractului de finantare cu primaria, persoana fizica va casa si va radia din circulatie si din evidenta fiscala autovehiculul uzat si va beneficia de stimulentul pentru casare de 3.000 de lei.
Beneficiarul stimulentului de casare se angajeaza conform ghidului de finantare ca nu va achizitiona un autoturism cu norma de poluare Euro 5 si/sau inferioara in termen de 3 ani de la primirea stimulentului pentru casare.
Conditii de inscriere a masinilor in programul Rabla local 2023
Este considerat eligibil autovehiculul care:
- este inregistrat in evidentele fiscale ale Primariei de care apartineti
- la data solicitarii acordarii stimulentului pentru casare, are o vechime mai mare sau egala cu 15 ani, calculata de la anul fabricatiei; daca anul inmatricularii inscris in cartea de identitate este anterior anului fabricatiei, se considera an de fabricatie anul inmatricularii;
- are norma de poluare Euro 3 sau inferioara;
- contine componentele esentiale: motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, sasiu, precum si echipamente electronice de gestionare a functiilor autovehiculului si dispozitive catalizator, daca acestea au fost prevazute din fabricatie.
Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa stiu ce implica pentru angajatii unei societati modificarea de sediu social/ schimbare adresa de sediu in acelasi judet, insa in alta localitate., dpdv legal: modificari la contractele de munca, Revisal, ITM, etc. De asemenea, in cazul in care vor fi angajati care refuza din motive personale semnarea actului aditional de mutare a activitatii, care sunt modalitatile de incetare a contractului de munca. Demisie? Desfintare de post/ concediere individuala?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Suntem o pizzerie-restaurant cu peste 100 de angajati. Avem personal cu norma intreaga si cu timp partial, in ambele cazuri cu o repartizare inegala a numarului de ore de lucru /zi. In contractul de munca avem pentru toti angajatii formularea urmatoare : "Acordarea tichetelor de masa, anume un tichet la una zi lucratoareexceptie in zilele de concediu medical, concediu de odihna, zile invoite." Ne intereseaza mai multe aspecte legate de acordarea tichetelor de masa. - Se pot acorda...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Angajatii au semnat un acord de efectuare ore suplimentare in data de 24.01.2025 8 ore suplimentare, iar in data de 24.01.2025 nu s-au prezentat la munca. Poate fi considerata, in virtutea acordului pe care si l-au dat pentru orele suplimentare ziua de 24.01.2025 ca absenta nemotivata si demarata o cercetare disciplinara pentru a fi sanctionati?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<