Valoarea sumei care se poate acorda sub forma de tichete culturale angajatilor a fost majorata cu 10 lei pe luna/eveniment, de la 1 octombrie, potrivit unui Ordin comun al Ministerului Finantelor si al Ministerului Culturii, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr.974/27.IX.2024.
Conform documentului, pentru semestrul II al anului 2024, valoarea sumei care se acorda lunar, respectiv ocazional, sub forma de tichete culturale, stabilita potrivit prevederilor art. 33 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.045/2018, cu modificarile ulterioare, este de maximum 220 lei/luna, respectiv de maximum 440 lei/eveniment.
Noile valori se vor aplica si pentru primele doua luni ale semestrului I al anului 2025, respectiv februarie 2025 si martie 2025.
Pentru semestrul I si primele doua luni din semestrul II 2024, valoarea sumei indexate care s-a acordat sub forma de tichete culturale a fost de maximum 210 lei/luna, respectiv de maximum 430 lei/eveniment.
Tichetele culturale au fost introduse prin Legea 165/2018. Acestea se pot acorda angajatilor, lunar sau ocazional, pentru achitarea contravalorii bunurilor si serviciilor culturale, cum ar fi abonamente si bilete la spectacole, concerte, muzee, precum si carti, albume muzicale si altele.
Cine poate beneficia de tichete culturale
Legea 165/2018 stabileste ca tichetele culturale pot fi acordate salariatilor de catre angajatorii:
- Institutii publice centrale si locale, asa cum sunt definite la art. 2 pct. 30 din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si la art. 2 pct. 39 din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, indiferent de sistemul de finantare si de subordonare, inclusiv cele finantate integral din venituri proprii;
- Operatorii economici, prin Ordonanta Guvernului nr. 26/2013 iar mai apoi aprobata cu completari prin Legea nr. 47/2014, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Regiile autonome, societatile si companiile nationale, societatile, indiferent de forma juridica de organizare si de forma de proprietate;
- Institutiile financiare si institutiile de credit;
- Organizatiile cooperatiste, societatile agricole si alte forme de asociere agricola cu personalitate juridica;
- Organizatiile nonprofit, precum si orice alta entitate care are statutul legal de persoana juridica constituita potrivit legislatiei romane.
Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Am rugamintea daca se poate sa ma ajutati cu o speta. Am la un salariat cu contract de munca pe perioada determinata, norma 8 ore, 15.07.2024 - 15.10.2024. Acest salariat se afla acum in concediu medical, ultimul concediu medical se va incheia la 16.10.2024 ultima zi de medical, asa a fost dat de la spital. 1. Avand in vedere ca am un concediu medical ca si perioada ce se incheie mai tarziu decat perioada contractului, cum procedez? 2. Daca salariatul ajunge la concluzia ca nu mai doreste sa...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: As dori sa stiu daca reprezentantii salariatilor pot fi alesi online, pe baza raspunsurilor dintr-un chestionar realizat, de exemplu, prin Microsoft Forms. In cazul in care angajatii nu au disponibilitatea sau dorinta de a se organiza pentru desfasurarea alegerilor reprezentantilor, cum poate compania sa stimuleze acest proces? Care sunt pasii necesari pentru ca aceasta procedura sa fie conforma cu reglementarile legale? Ce persoane din companie pot sustine acest proces fara a se interpreta ca...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem un angajat tatal copilului care este in concediu crestere copil, cu contractul suspendat. Intrebarea este daca poate sa inscrie copilul la cresa in aceasta situatie A solicitat adeverinta de la locul de munca pentru inscriere copil la cresa. Contractul Individual de munca al angajatului este suspendat in intervalul 01.11.2023 23.04.2025 conform art. 51, alin. 1, litera a, din Legea nr. 53/2003 actualizata Codul muncii pentru concediu crestere copil cu varsta pana la doi ani.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<