Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

CJUE: Despagubire acordata obligatoriu pentru clienti, chiar daca angajatii au fost in greva

Cu toate ca angajatii s-au aflat in greva spontana, o companie aeriana nu poate fi exonerata de la plata compensatiilor pentru clientii afectati, arata o decizie recenta a Curtii de Justitie a Uniunii Europene.

La 30 septembrie 2016 conducerea companiei aeriene germane TUIfly si-a anuntat, surprinzator, personalul cu privire la un plan de restructurare a intreprinderii. In consecinta acestui anunt, timp de aproximativ o saptamana, personalul navigant a intrat in concediu medical, ca urmare a unui apel lansat chiar de lucratori. In perioada 1-10 octombrie rata absenteismului pentru motive medicale, in mod obisnuit de ordinul a 10%, a ajuns pana la 89% din personalul navigant tehnic si 62% din personalul navigant comercial. In seara zilei de 7 octombrie 2016, conducerea TUIfly a informat personalul sau ca s-a ajuns la un acord cu reprezentantii acestuia. Ca urmare a acestei „greve spontane” numeroase zboruri TUIfly au fost anulate sau au avut o intarziere de trei ore sau mai mare la sosire.

Cu toate acestea, considerand ca era vorba despre „imprejurari exceptionale” in sensul Regulamentului Uniunii privind drepturile pasagerilor aerieni, TUIfly a refuzat sa plateasca pasagerilor afectati compensatiile prevazute de acesta (si anume 250, 400 sau 600 de euro in functie de distanta). Amtsgericht Hannover si Amtsgericht Düsseldorf (Tribunalele Districtuale din Hanovra si din Düsseldorf, Germania), ambele sesizate cu actiuni avand ca obiect plata acestor compensatii, solicita Curtii de Justitie sa stabileasca daca absenta spontana a unei parti importante a personalului navigant sub forma unei „greve spontane”, precum cea in cauza, se incadreaza in sfera notiunii „imprejurari exceptionale”, astfel incat compania aeriana ar putea fi liberata de obligatia sa de compensare.

 

Citeste si:

  • Modul de actiune impotriva aeronavelor care utilizeaza neautorizat spatiul aerian al Romaniei

 

Inainte de a continua, este important sa precizam ca CJUE nu solutioneaza spetele stabilite in tarile UE, ci decizia pe care o stabileste este obligatorie si trebuie pusa in practica de instantele nationale fiind valabila si pentru alte cazuri de acest fel din alte state membre ale UE.

Prin hotararea pronuntata astazi, Curtea raspunde in mod negativ la accesata intrebare: absenta spontana a unei parti semnificative a personalului navigant sub forma unei „greve spontane”, precum cea in cauza), care isi are originea in anuntul-surpriza al unui operator efectiv de transport aerian cu privire la o restructurare a intreprinderii, ca urmare a unui apel care nu a fost lansat de reprezentantii lucratorilor intreprinderii, ci in mod spontan chiar de catre lucratorii care au intrat in concediu medical, nu se incadreaza in sfera notiunii „imprejurari exceptionale”.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
202 Modele de fise de post actualizate conform GDPR


ACTUALIZATE conform Noului GDPR Scapati de stresul controlului Va oferim 202 modele de fise de post redactate impecabil EDITABILE si conforme noului COR & GDPR Atentie Cand vine vorba despre fise de post stiti bine Trebuie sa fie in deplina conformitate cu Regulamentul General privind Protectia Datelor Personale GDPR –...

Oferta Speciala
valabila 48h


Curtea aminteste ca regulamentul prevede doua conditii cumulative pentru ca un eveniment sa poata fi calificat drept „imprejurare exceptionala”:

  • acesta nu trebuie sa fie, prin natura sau originea sa, inerent exercitarii normale a activitatii companiei aeriene si
  • acesta trebuie sa scape de sub controlul efectiv al acesteia. Simplul fapt ca un considerent al regulamentului mentioneaza ca asemenea imprejurari ar putea aparea, in special, in cazul unei greve, nu inseamna ca o greva este in mod necesar si automat o cauza de exonerare de obligatia de compensare. Dimpotriva, trebuie sa se aprecieze, de la caz la caz, daca cele doua conditii mentionate mai sus sunt indeplinite.

In ceea ce priveste speta, Curtea constata ca cele doua conditii nu sunt indeplinite. Astfel, in primul rand, restructurarile si reorganizarile se numara printre masurile normale de gestionare a intreprinderilor. Astfel, companiile aeriene se pot confrunta, in mod obisnuit, in exercitarea activitatii lor, cu dezacorduri sau chiar cu conflicte cu membrii personalului lor sau cu o parte a acestuia.

 

Citeste si:

 

Prin urmare, intr-o situatie precum cea care s-a produs la sfarsitul lui septembrie/inceputul lui octombrie 2016 la TUIfly riscurile care decurg din consecintele sociale care insotesc astfel de masuri trebuie sa fie considerate inerente exercitarii normale a activitatii companiei aeriene in cauza. In al doilea rand, „greva spontana” in cauza nu poate fi considerata ca scapand controlului efectiv al TUIfly. Astfel, nu numai ca aceasta „greva spontana” iti are originea intr-o decizie a TUIfly, dar, in pofida ratei ridicate de absenteism, a incetat ca urmare a acordului incheiat de TUIfly cu reprezentantii lucratorilor la 7 octombrie 2016.

Curtea arata in continuare ca faptul ca miscarea sociala mentionata ar trebui sa fie calificata, in sensul legislatiei sociale germane aplicabile, drept „greva spontana”, daca nu a fost initiata in mod oficial de un sindicat este irelevanta in scopul aprecierii notiunii „imprejurari exceptionale”.

Astfel, distingerea grevelor care, pe baza dreptului national aplicabil, ar fi legale de cele care nu ar fi legale pentru a se stabili daca trebuie sa fie calificate drept „imprejurari exceptionale”, in sensul Regulamentului privind drepturile pasagerilor aerieni ar avea drept consecinta conditionarea dreptului la despagubiri al pasagerilor de legislatia sociala proprie fiecarui stat membru, aducanduse astfel atingere obiectivelor acestui regulament, de asigurare a unui inalt nivel de protectie a pasagerilor, precum si a unor conditii armonizate de desfasurare a activitatilor operatorilor de
transport aerian pe teritoriul Uniunii.

Riscurile care decurg din consecințele sociale care însoțesc astfel de măsuri trebuie să fie considerate inerente exercitării normale a activității companiei aeriene, se arata in comunicatul CJUE.

 

S-ar putea sa te intereseze si: Litigii de munca in Romania. Obiectele cel mai des intalnite in instanta

de

Data aparitiei: 19 Aprilie 2018
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "CJUE: Despagubire acordata obligatoriu pentru clienti, chiar daca angajatii au fost in greva":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Recuperare restante intretinere

Intrebare: Daca o asociatie de proprietari doreste sa actioneze in instanta un locatar care a acumulat restante la intretinere este obligatoriu sa apelam la un mediator sau putem direct actiona locatarul in instanta . Daca cel care are datorii la intretinere a murit el fiind proprietar si locuia cu fiul sau si acum in apartament locuieste doar fiul sau ma intereseaza daca asociatia de proprietari vrea sa recupereze restantele in instanta intrucat cu fiul nu s-a ajuns la nici un consens amiabil de plata a restantelor urmatoarele:daca asociatia da in judecata fiul care nu este proprietar - cine trebuie sa faca succesiunea daca fiul refuza orice inclusiv succesiunea si cam cat dureaza un asemenea proces si care ar fi procedura de urmat pentru recuperarea restantelor tinand cont ca fiul nu doreste nici un fel de comunicare cu asociatia Va multumesc anticipat

Raspuns: Se poate fara mediere . Contactati-ma la 0722508464... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016