Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Legea 247/2016. Noutati aprobate privind cazierul judiciar

Regasiti mai jos Legea nr. 247/2016 pentru modificarea si completarea Legii nr. 290/2004 privind cazierul judiciar in vigoare de la 10.12.2016

Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

Art. I.

Legea nr. 290/2004 privind cazierul judiciar, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 777 din 13 noiembrie 2009, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Dupa articolul 3 se introduce un nou articol, articolul 31, cu urmatorul cuprins:
"
Art. 31.

in intelesul prezentei legi, expresiile de mai jos au urmatoarea semnificatie:

Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule

Vezi detalii

Dreptul muncii. Anxietati ale prezentului
Dreptul muncii. Anxietati ale prezentului

Vezi detalii

Softuri de Legislatia Muncii
Softuri de Legislatia Muncii

Vezi detalii

a) certificatul de cazier judiciar - documentul eliberat persoanelor, care atesta situatia judiciara a acestora;

b) extrasul din cazierul judiciar - documentul emis cu ocazia schimbului de informatii din cazierele judiciare, efectuat cu statele membre ale Uniunii Europene si statele terte;

c) extrasul de pe cazierul judiciar - documentul eliberat institutiilor publice si organelor de specialitate ale administratiei publice in baza consimtamantului expres al persoanei pentru care se efectueaza verificari specifice;

d) copia de pe cazierul judiciar - documentul eliberat autoritatilor romane competente;

e) Sistemul european de informatii cu privire la cazierele judiciare (ECRIS) - sistemul descentralizat de tehnologie a informatiei instituit prin Decizia 2009/316/JAI a Consiliului din 6 aprilie 2009 de instituire a Sistemului european de informatii cu privire la cazierele judiciare (ECRIS) in aplicarea articolului 11 din Decizia-cadru 2009/315/JAI, alcatuit din:

(i) un software de interconectare, alcatuit in conformitate cu un set comun de protocoale, care permite schimbul de informatii intre bazele de date privind cazierele judiciare din statele membre ale Uniunii Europene, si

(ii) o infrastructura comuna de comunicatii, care asigura o retea criptata, astfel cum este prevazut la art. 3 alin. (1) al deciziei;

f) stat membru - statul membru al Uniunii Europene;

g) stat tert - statul care nu este membru al Uniunii Europene."

2. Articolul 5 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
Art. 5.

(1) Evidenta informatizata a cazierului judiciar si evidenta informatizata dactiloscopica se organizeaza si functioneaza in cadrul Politiei Romane, care asigura si coordonarea activitatilor desfasurate in aceste domenii.

(2) Activitatea privind cazierul judiciar este condusa, la nivel central, de Directia cazier judiciar, statistica si evidente operative din cadrul Inspectoratului General al Politiei Romane.

(3) Inspectoratul General al Politiei Romane, prin Directia cazier judiciar, statistica si evidente operative, este autoritatea centrala desemnata pentru transmiterea notificarilor privind condamnarile si schimbul de date inscrise in cazierul judiciar cu statele membre ale Uniunii Europene, in sensul Deciziei-cadru 2009/315/JAI a Consiliului din 26 februarie 2009 privind organizarea si continutul schimbului de informatii extrase din cazierele judiciare intre statele membre, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 93 din 7 aprilie 2009.

(4) Directia cazier judiciar, statistica si evidente operative notifica, printr-o declaratie depusa la Secretariatul General al Consiliului, limbile oficiale pe care le accepta in schimbul de informatii.

(5) Ministerul Justitiei, prin structura competenta, in temeiul Deciziei 2009/316/JAI, furnizeaza Secretariatului General al Consiliului si actualizeaza periodic informatii privind:

a) lista infractiunilor de drept intern din fiecare categorie mentionata in tabelul de infractiuni din anexa A la Decizia 2009/316/JAI. Aceasta lista cuprinde denumirea sau clasificarea juridica a infractiunii, precum si trimiterea la dispozitia legala aplicabila. De asemenea, lista poate include o scurta descriere a elementelor constitutive ale infractiunii;

b) lista tipurilor de pedepse, posibilele pedepse complementare si masuri de siguranta, precum si posibilele hotarari ulterioare de modificare a executarii pedepsei, astfel cum se prevede in dreptul intern, din fiecare categorie mentionata in tabelul cu pedepse si masuri din anexa i3 la Decizia 2009/316/JAI. Aceasta poate include, de asemenea, o scurta descriere a pedepsei sau a masurii respective.

(6) Inspectoratul General al Politiei Romane este autoritatea centrala desemnata pentru informarea si consultarea, in cadrul Consiliului Uniunii Europene, cu privire la realizarea, utilizarea si functionarea Sistemului european de informatii cu privire la cazierele judiciare (ECRIS), astfel cum este prevazut la art. 6 din Decizia 2009/316/JAI.

(7) Transmiterea si obtinerea hotararilor judecatoresti de condamnare, precum si a informatiilor cu privire la masurile luate ulterior se realizeaza potrivit dispozitiilor Legii nr. 302/2004 privind cooperarea judiciara internationala in materie penala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare."

3. La articolul 6, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"

(2) in cazierul judiciar central se tine, de asemenea, si evidenta persoanelor de cetatenie romana despre care s-au primit comunicari de luare in evidenta din partea autoritatilor centrale din celelalte state membre ale Uniunii Europene si ale autoritatilor competente din statele terte."

4. La articolul 6, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
"

(3) Orice modificare sau stergere a informatiilor transmise in conformitate cu prevederile alin. (2) atrage modificari sau stergeri identice in evidenta, in masura in care aceste hotarari nu au fost recunoscute de organele romane competente."

5. La articolul 8, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
Art. 8.

(1) inregistrarea in cazierul judiciar se face nominal, prin inscrierea datelor cu caracter personal pentru persoanele fizice, respectiv a datelor de identificare pentru persoanele juridice, precum si a datelor judiciare prevazute la alin. (11)-(13)."

6. La articolul 8, dupa alineatul (1) se introduc trei noi alineate, alineatele (11)-(13), cu urmatorul cuprins:
"

(11) Pentru inscrierea in evidentele cazierului judiciar a persoanelor fizice se prelucreaza urmatoarele date cu caracter personal: codul numeric personal, numele, prenumele, prenumele parintilor, data si locul nasterii, numele purtate anterior, domiciliul, seria si numarul actului de identitate, sexul, cetatenia.

(12) in cazul persoanelor juridice se prelucreaza urmatoarele date de identificare: codul unic de identificare, denumirea persoanei juridice, codul fiscal, numarul de ordine in registrul comertului - in cazul societatilor reglementate de Legea societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare -, sediul, precum si datele cu caracter personal ale reprezentantului legal.

(13) Datele inregistrate in cazierul judiciar privesc: cuantumul pedepsei/sanctiunii aplicate, renuntarea la aplicarea pedepsei, amanarea aplicarii pedepsei, achitarea sau incetarea procesului penal, denumirea infractiunii, a masurii cu caracter penal dispuse, incadrarea juridica, numarul si data ordonantei de punere in miscare a actiunii penale, numarul ordonantei de clasare sau renuntare la urmarirea penala, numarul sentintei penale, al deciziei penale, numarul dosarului penal, titulatura completa a organului judiciar, data ramanerii definitive, modalitatea de executare/stingere a pedepsei, data arestarii, data eliberarii, restul de pedeapsa ramas de executat."

7. Articolul 11 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
Art. 11.

in evidenta cazierului judiciar organizata la unitatile de politie prevazute la art. 6 si 7 se noteaza in mod provizoriu, pana la solutionarea definitiva a cauzei, cand se sterg din evidenta date privind persoanele fizice sau persoanele juridice fata de care s-a dispus punerea in miscare a actiunii penale sau fata de care a fost luata una dintre masurile preventive prevazute de Codul de procedura penala."

8. La articolul 14, dupa alineatul (4) se introduc doua noi alineate, alineatele (5) si (6), cu urmatorul cuprins:
"

(5) Extrasele, comunicarile si celelalte acte prevazute la art. 12 si 13 se inscriu in evidentele cazierului judiciar in cel mult 30 de zile de la data comunicarii.

(6) Comunicarile de luare in evidenta transmise conform art. 6 alin. (2) de catre autoritatile centrale din celelalte state membre ale Uniunii Europene ori de organele competente ale statelor terte se inscriu in evidentele cazierului judiciar in cel mult 30 de zile de la data comunicarii."

9. La articolul 15, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
"

(3) Scoaterea din evidenta a mentiunilor stocate in vederea retransmiterii, conform art. 6 alin. (2), se face dupa expirarea termenelor stipulate in comunicarile statului de condamnare, in masura in care aceste hotarari nu au fost recunoscute de organele romane competente."

10. Articolul 17 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
Art. 17.

in certificatul de cazier judiciar se inscriu sanctiunile penale din hotararile judecatoresti ramase definitive care produc efecte juridice."

11. La articolul 18 alineatul (1), dupa litera b) se introduce o noua litera, litera c), cu urmatorul cuprins:
"

c) datele referitoare la persoanele fata de care s-a dispus punerea in miscare a actiunii penale sau fata de care a fost luata una dintre masurile preventive prevazute de Codul de procedura penala;".

12. La articolul 18, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmatorul cuprins:
"

(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) lit. c), in situatia in care certificatul de cazier judiciar este eliberat in vederea inregistrarii in Registrul operatorilor intracomunitari, potrivit dispozitiilor art. 329 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, in certificatul de cazier judiciar se inscriu si date notate in mod provizoriu privind persoanele fizice sau persoanele juridice fata de care s-a dispus punerea in miscare a actiunii penale."

Consultati actul normativ integral aici.

 

de
Redactor

Data aparitiei: 26 Decembrie 2016
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Legea 247/2016. Noutati aprobate privind cazierul judiciar":
Rating:

Nota: 4.17 din 5 din 3 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Este admisibila succesiune de 2 ori?

Intrebare: In 2007 s-a finalizat suceesiunea ,la,06.08.2007, evacuare legale, cu validitatea platilor cerute, platite, creante stinse , confirmate de instante,cu hotariri irevocabile,la contestatie la executare si drept de retentie,mie si fratelui,ni s-a atribuit toata masa succesorala, indivizibila,fiind un tot unitar.Dupa refuzul banilor ceruti,platiti prin executor ,la 13.07.2007,evacuatul, nu are actiiune de contestatie sau de prescriptie,in cele 15 zile.In recursul piritului din sept 2007,s-a modificat de instanta,ilegal, componenta masei succesorale, din casa cu 2 camere cu anexa gospodareasca si teren, in casa veche si casa noua- anexa gosp.,s-a dispus rejudecare apel,si s-a facut succesiune in natura,a doua oara, cu anexa si teren.,ce o fost "casa noua" contrar actelor din dosare si din realitate. In acest zile ne obliga sa-si i-a succesiunea in natura,dupa ce noi nu mai avem nici o obligatie juridica -legal-fata de pirit,inca de la evacuarea legala din 06.08.2007. Prin contestatie la executare ,se va face dreptate sau sunt admise de peste 7 ani ilegalitatile si incalacrea legii?. Va multumesc. Revin,daca e necesar cu alte date.

Raspuns: Doamna Sabadus, inteleg ca instanta a admis recursul, a dispus rejudecarea cauzei si in aceasta reju... [citeste tot raspunsul aici...]

©2017 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice