Prin Ordinul ministrului administratiei si internelor nr. 174, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei nr.521 din 27 iulie 2012, a fost aprobat Planul Sectorial de Actiune pentru implementarea la nivelul Ministerului Administratiei si Internelor a Strategiei Nationale Anticoruptie pentru perioada 2012 – 2015, precum si Inventarul masurilor preventive anticoruptie si a indicatorilor de evaluare la nivelul Ministerului Administratiei si Internelor.
Documentul prevede actiunile si masurile care trebuie intreprinse la nivelul institutiei pentru realizarea obiectivelor Strategiei nationale anticoruptie. Acestea se incadreaza in ansamblul masurilor initiate de catre Ministerul Administratiei si Internelor in directia prevenirii si combaterii coruptiei, atat la nivelul aparatului propriu cat si al administratiei publice locale, demersuri apreciate in rapoartele de tara elaborate de catre Comisia Europeana in cadrul Mecanismului de Cooperare si Verificare.
In vederea indeplinirii sarcinilor din Planul sectorial, Unitatea Centrala pentru Reforma Administratiei Publice din cadrul ministerului va implementa doua proiecte cofinantate din Programul Operational Dezvoltarea Capacitatii Administrative, cu un buget total de aproximativ 7.000.000 lei.
Este vorba despre proiectul „Dezvoltarea unui mecanism de monitorizare a implementarii actiunilor anticoruptie din cadrul SNA 2012 – 2015 la nivelul administratiei publice locale, precum si promovarea acestuia in vederea cunoasterii de catre toate institutiile implicate”, cod SMIS 40606 si respectiv proiectul „Politici anticoruptie pentru cetatean, intr-o administratie responsabila (PACAR)”, cod SMIS 40449, acesta din urma fiind implementat in parteneriat cu Directia Generala Anticoruptie si Asociatia pentru Implementarea Democratiei.
Prin aceste proiecte se urmareste o mai buna cunoastere a masurilor si a obiectivelor Strategiei Nationale Anticoruptie 2012 – 2015 si a Planului National de Actiune si a Planului Sectorial al MAI,
Totodata, proiectele vizeaza sprijinirea autoritatilor administratiei publice locale in elaborarea planurilor proprii de actiune pentru prevenirea coruptiei, implementarea masurilor prevazute in acestea, precum si instruirea personalului cu atributii in domeniul relatiilor cu publicul, integritatii, transparentei, prevenirii si combaterii coruptiei in administratia publica. In acest sens, vor fi organizate 82 de reuniuni de lucru la nivelul tuturor judetelor.
De asemenea, prin intermediul proiectelor mentionate, in cooperare cu Ministerul Justitiei, se va crea un mecanism eficient de monitorizare a progreselor inregistrate de autoritatile administratiei publice locale in demersurile de prevenire a coruptiei.
Gasiti
AICI cuprinsul integral al Proiectului
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - salvamar
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Va rog sa-mi spuneti daca este specificat undeva cite zile libere se acorda la casatoria unui salariat. Suntem intreprindere mica si nu avem contract colectiv de munca doar regulament unde am prevazut 2 zile libere pentru casatorie. Este alta reglementare in afara de Codul muncii unde spune ca se acorda zile libere pentru casatorie conform contrat colectiv de munca sau regulament? Societatea a fost infiintata in anul 2020.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Daca dorim sa angajam un candidat cu experienta si certificari in domeniul achizitiilor publice, dar cu diploma de Inginer diplomat, Profilul Inginerie economica, Specializarea Inginerie si manangement in alimetatie publica si agroturism, Facultatea de Management, inginerie economica in agricultura si dezvoltare rurala Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara, o putem face pe postul de Economist cu atributii specifice achizitiilor publice pana la introducerea in Nomenclatorul...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<