Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2024 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Prelucrarea datelor in cazul Asociatiilor de proprietari: avantajele desemnarii unui DPO

Prelucrarea datelor in cazul Asociatiilor de proprietari: avantajele desemnarii unui DPO
Asociatiile de proprietari nu sunt obligate sa numeasca un responsabil cu protectia datelor cu caracter personal (DPO). Bineinteles, in masura in care considera necesar, asociatiile pot decide sa numeasca o astfel de persoana care sa monitorizeze aspectele legate de prelucrarea datelor personale.

Potrivit art. 37 din Regulamentul pentru Protectia Datelor Personale (GDPR), pentru a fi obligatorie desemnarea unui DPO este necesara intrunirea, in mod cumulativ, a urmatoarelor conditii:

(1) operatiunile de prelucrare sunt periodice;
(2) operatiunile de prelucrare se efectueaza asupra datelor cu caracter special;
(3) operatiunile de prelucrare se fac pe scara larga (prezumtie: cel putin 250 de salariati);
(4) operatiunile de prelucrare sunt sistematice (care se efectueaza metodic si organizat);
(5) operatiunile de prelucrare reprezinta o activitatea principala a persoanei imputernicite (prin natura, domeniul de aplicare si/scopurile operatiunilor). 

Fii mereu pregatit cu Ghidul GDPR pentru asociatiile de proprietari​! 
Lista cu tot ce trebuie sa stie un presedinte de asociatie...click pentru detalii si comenzi<< 


Asa cum am mentionat inca de la inceputul articolului, Autoritatea de Supraveghere a precizat ca in ceea ce priveste asociatiile de proprietari, acestea nu au obligatia de numire a unui responsabil cu protectia datelor.

Cu toate acestea, asociatiile de proprietari, in masura in care considera necesar si dispun de resurse materiale si umane, pot decide sa numeasca o persoana care sa monitorizeze aspectele legate de prelucrarea datelor personale. 

Responsabilul cu protectia datelor este desemnat pe baza calitatilor profesionale si, in special, a cunostintelor de specialitate in dreptul si practicile din domeniul protectiei datelor, precum si pe baza capacitatii de a indeplini sarcinile prevazute de Regulament.

Responsabilul cu protectia datelor poate fi un membru al personalului operatorului sau al persoanei imputernicite de operator sau poate sa isi indeplineasca sarcinile in baza unui contract de servicii (situatie in care DPO ar fi o persoana din exteriorul asociatiei).

Operatorul sau persoana imputernicita de operator publica datele de contact ale responsabilului cu protectia datelor si le comunica Autoritatii de supraveghere. Nu este necesara publicarea datelor de identificare a DPO-ului, precum nume, prenume sau adresa de e-mail care sa contina numele acestuia.

In ceea ceea ce priveste activitatea Asociatiilor de proprietari, apreciem oportuna decizia de numire a unui responsabil cu protectia datelor in cadrul acestora, avand in vedere periodicitatea prelucrarilor, monitorizarea periodica si sistematica a persoanelor vizate, precum si prelucrarea unor categorii speciale de date.

Responsabilul cu protectia datelor are cel putin urmatoarele sarcini:
  • informeaza si consiliaza operatorul de date cu caracter personal, precum si angajatii care se ocupa de prelucrare cu privire la obligatiile care le revin in temeiul Regulamentului;
  • monitorizeaza respectarea Regulamentului si a politicilor operatorului in ceea ce priveste protectia datelor cu caracter personal, inclusiv alocarea responsabilitatilor si actiunile de sensibilizare si de formare a personalului implicat in operatiunile de prelucrare, precum si auditurile aferente;
  • furnizeaza consiliere la cerere in ceea ce priveste evaluarea impactului asupra protectiei datelor si monitorizarea functionarii acesteia;
  • coopereaza cu Autoritatea de supraveghere;
  • asumarea rolului de punct de contact pentru Autoritatea de supraveghere privind aspectele legate de prelucrare, inclusiv consultarea prealabila prevazuta de Regulament, precum si, daca este cazul, consultarea cu privire la orice alta chestiune;
  • va putea fi contactat de catre persoanele vizate in ceea ce priveste chestiunile legate de prelucrarea datelor lor si exercitarea drepturilor aferente regulamentului;
  • obligatia de respectare a secretului sau confidentialitatii in ceea ce priveste indeplinirea sarcinilor sale.

Redactia E-juridic
de Redactia E-juridic

Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 05 August 2024
Votati articolul "Prelucrarea datelor in cazul Asociatiilor de proprietari: avantajele desemnarii unui DPO":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!

Modificarile din

Contractele Civile si Actele Comerciale

se aplica deja!

Descarcati GRATUIT Raportul Special

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016