Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Atentie: Noile reguli de publicitate pentru avocati


Uniunea Nationala a Barourilor din Romania a publicat noutatile privind regulile de publicitate pe care avocatii trebuie sa le respecte. Astfel, avocatii nu vor mai putea sa foloseasca adrese de email ce apartin Google sau Yahoo si nici sa aiba prezentari sub forma de blog-uri, oferite gratuit de Wordpress sau Blogger.

Aceste obligatii revin avocatilor inca din data de 20 decembrie 2013. In data de 14 decembrie 2013, Consiliul UNBR a adoptat Hotararea nr. 852, hotarare referitoare la modificarea si completarea Statutului profesiei de avocat, adoptat prin Hotararea Consiliul UNBR nr. 64/2011, publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 898 din 19 decembrie 2011, in care se se fac si modificari referitoare la modurile in care avocatii isi pot face publicitate profesionala.

O prima regula referitoare la publicitatea profesionala pentru avocati, spune ca aceasta se realizeaza in exclusivitate de catre organele profesiei.

Conform noilor prevederi, se face distinctie intre tipurile de publicitate pe care avocatii le pot folosi. Publicitatea formelor de exercitare a profesiei este diferita de publicitatea profesionala. Publicitatea profesionala urmareste promovare profesiei de avocat si se realizeaza doar de catre organele profesiei sau la cererea si sub supravegherea acestora.

Mai mult, conform noilor prevederi din Statut, mijloacele de publicitate sunt urmatoarele: domeniul de Internet, adresele de email, pagina web si publicarea de articole in reviste sau alte publicatii de specialitate, ori care nu sunt destinate publicului larg, plasarea unei firme, anunturi de publicitate, anunturi si mentiuni in anuare si carti de telefon; invitatii, brosuri si anunturi de participare la conferinte, colocvii profesionale si de specialitate; corespondenta profesionala si carti de vizita profesionale.


„Art. 244
(1) Formele de exercitare a profesiei de avocat pot utiliza una sau mai multe mijloace de publicitate, respectiv:
a) amplasarea unei firme conforme cu prevederile art. 232;
b) anunturi de publicitate potrivit prezentului statut;
c) anunturi si mentiuni in anuare si carti de telefon;
d) invitatii, brosuri si anunturi de participare la conferinte, colocvii, etc. profesionale ori cu o componenta de specialitate juridica;
e) corespondenta profesionala si carti de vizita profesionale;
f) domeniu de Internet si adrese de email;
g) pagina web;
h) publicarea de articole in reviste sau alte publicatii de specialitate, ori care nu sunt destinate publicului larg.

(2) Nu este permisa utilizarea urmatoarelor forme de publicitate:
a) racolarea clientelei, constand in oferirea serviciilor, prin prezentare proprie sau prin intermediar, la domiciliul sau resedinta unei persoane sau intr-un loc public, ori in propunerea personalizata de prestari de servicii efectuata de o forma de exercitare a
profesiei, fara ca aceasta sa fi fost in prealabil solicitata in acest sens. Se considera racolare si adresarea personala sau prin terti catre victimele accidentelor sau catre mostenitorii acestora, aflati in imposibilitate de a alege un avocat;

b) acordarea de consultatii si/sau redactarea de acte juridice, realizate pe orice suportmaterial precum si prin orice alt mijloc de comunicare in masa, inclusiv prin emisiuni radiofonice sau televizate, cu exceptia publicatiilor care contin o rubrica de consultanta juridica;

c) publicarea unor materiale cu continut publicitar in publicatii, altele decat cele despecialitate ori care nu sunt destinate publicului larg;

d) aducerea la cunostinta publicului, prin orice mijloace, a donatiilor sau altor liberalitati acordate de forma de exercitare a profesiei sau de avocatii din cadrul acesteia, cu exceptia sponsorizarilor de conferinte, colocvii etc. profesionale ori cu o componenta de specialitate juridica, ori a unor alte evenimente sau actiuni care nu sunt destinate publicului larg

e) utilizarea, in scopul realizarii corespondentei prin email sau al postarii unei pagini web, a unui domeniu de Internet rezervat de un agent economic in scopul prezentarii sale;

f) prezentarea formei de exercitare a profesiei sau a avocatilor care functioneaza in cadrul acesteia prin orice mijloace de publicitate realizate sau asociate cu numele si denumirea unui agent economic sau cu domeniul de Internet rezervat de acesta in scopul prezentarii sale;

g) promiterea obtinerii unor rezultate profesionale care nu depind exclusiv de activitatea formei de exercitare a profesiei;

h)comunicarea publica a functiilor detinute anterior in cadrul unor autoritati, de catre avocatii inclusi in forma de exercitare a profesiei;

i) incitarea publica la initierea unui litigiu sau a unui conflict sau la amplificarea acestora.

(3) In raporturile sale cu mijloacele de comunicare in masa, avocatul este obligat sa respecte interesele clientului sau, onoarea si reputatia profesiei, precum si obligatiile profesionale. In exercitarea mandatului sau, sunt permise luari de pozitie publice, prin mijloacele de comunicare in masa, daca acestea nu contravin interesului clientului si daca exista permisiune expresa din partea acestuia.

(4) Barourile, U.N.B.R. si organele profesiei nu raspund pentru opinia sau activitatea avocatului reflectata in mijloacele de comunicare in masa.”

Mai mult, conform art. 249 din proiectul de Statut al avocatului, oricare ar fi mijlocul de publicitate folosit, sunt interzise:

a) mentiunile autolaudative sau comparative;
b) nominalizarea clientilor din portofoliu sau indicarea litigiilor in care forma de exercitare a profesiei a fost sau este implicata;
c) informatiile privind realizarile de ordin financiar, cifra de afaceri sau succesele profesionale;
d) furnizarea de informatii in vederea includerii in clasamente intocmite pe criterii financiare;
e) mentiunile referitoare la valoarea serviciilor oferite de avocat, la gratuita si sau la modalitatea de plata si care constituie politici de dumping;
f) orice afirmatii contrare demnitatii persoanelor, profesiei sau justitiei;
g) orice forme de publicitate realizate de catre terti.


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 17 Ianuarie 2014
Votati articolul "Atentie: Noile reguli de publicitate pentru avocati":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

ARTICOLE SIMILARE

Mai multe articole despre publicitate profesionala pentru avocati
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016