I. In ziua de 19 iunie 2013, Plenul Curtii Constitutionale, investit in temeiul art.146 lit.a) din Constitutia Romaniei si al art.15 din Legea nr.47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, s-a intrunit pentru a solutiona, in cadrul controlului anterior promulgarii, obiectia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art.I pct.18 [referitoare la modificarea art.24] si ale art.I pct.19 [referitoare la introducerea art.24²] din Legea pentru modificarea si completarea Legii nr.96∕2006 privind Statutul deputatilor si senatorilor, obiectie formulata de Presedintele Romaniei.
In urma deliberarilor, Curtea Constitutionala, cu majoritate de voturi, admite obiectia de neconstitutionalitate si constata ca dispozitiile art.I pct.18 [referitoare la modificarea art.24] si ale art.I pct.19 [referitoare la introducerea art.24²] din Legea pentru modificarea si completarea Legii nr.96∕2006 privind Statutul deputatilor si senatorilor sunt neconstitutionale.
Argumentatia retinuta in motivarea solutiei pronuntate de Plenul Curtii Constitutionale va fi prezentata in cuprinsul deciziei, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Decizia este definitiva si general obligatorie si se comunica Presedintelui Romaniei, presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si primului-ministru.
II. In aceeasi zi, Plenul Curtii Constitutionale, investit in temeiul art.146 lit.a) din Constitutia Romaniei si al art.15 din Legea nr.47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, s-a intrunit pentru a solutiona, in cadrul controlului anterior promulgarii, obiectia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.71∕2012 privind desemnarea Ministerului Sanatatii ca unitate de achizitii publice centralizata, obiectie formulata de un numar de 80 deputati apartinand grupurilor parlamentare ale Uniunii Democrate Maghiare din Romania, Partidului Democrat Liberal si Partidului Poporului – Dan Diaconescu.
In urma deliberarilor, Curtea Constitutionala, cu majoritate de voturi, respinge, ca neintemeiata, obiectia de neconstitutionalitate si constata ca Legea pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.71/2012 privind desemnarea Ministerului Sanatatii ca unitate de achizitii publice centralizata este constitutionala in raport cu criticile formulate.
Argumentatia retinuta in motivarea solutiei pronuntate de Plenul Curtii Constitutionale va fi prezentata in cuprinsul deciziei, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Decizia este definitiva si general obligatorie si se comunica Presedintelui Romaniei.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cadrul aceleasi firmei ne dorim sa mutam o persoana pe un alt loc de munca de lucru practic intr-o alta echipa, nu este necasar schimbarea functiei COR si nici a fisei de post, va avea in continuare aceleasi atributii ca si pana acum. Conform unei proceduri interne a companiei am intocmit un formular de transfer si am instiiintat persoana in cauza, dar a refuzat semnarea transferului si a mutarii in alta echipa. Informarea despre transfer a fost facuta in prezenta martorilor care au si semnat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<