I. In ziua de 19 iunie 2013, Plenul Curtii Constitutionale, investit in temeiul art.146 lit.a) din Constitutia Romaniei si al art.15 din Legea nr.47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, s-a intrunit pentru a solutiona, in cadrul controlului anterior promulgarii, obiectia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art.I pct.18 [referitoare la modificarea art.24] si ale art.I pct.19 [referitoare la introducerea art.24²] din Legea pentru modificarea si completarea Legii nr.96∕2006 privind Statutul deputatilor si senatorilor, obiectie formulata de Presedintele Romaniei.
In urma deliberarilor, Curtea Constitutionala, cu majoritate de voturi, admite obiectia de neconstitutionalitate si constata ca dispozitiile art.I pct.18 [referitoare la modificarea art.24] si ale art.I pct.19 [referitoare la introducerea art.24²] din Legea pentru modificarea si completarea Legii nr.96∕2006 privind Statutul deputatilor si senatorilor sunt neconstitutionale.
Argumentatia retinuta in motivarea solutiei pronuntate de Plenul Curtii Constitutionale va fi prezentata in cuprinsul deciziei, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Decizia este definitiva si general obligatorie si se comunica Presedintelui Romaniei, presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si primului-ministru.
II. In aceeasi zi, Plenul Curtii Constitutionale, investit in temeiul art.146 lit.a) din Constitutia Romaniei si al art.15 din Legea nr.47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, s-a intrunit pentru a solutiona, in cadrul controlului anterior promulgarii, obiectia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.71∕2012 privind desemnarea Ministerului Sanatatii ca unitate de achizitii publice centralizata, obiectie formulata de un numar de 80 deputati apartinand grupurilor parlamentare ale Uniunii Democrate Maghiare din Romania, Partidului Democrat Liberal si Partidului Poporului – Dan Diaconescu.
In urma deliberarilor, Curtea Constitutionala, cu majoritate de voturi, respinge, ca neintemeiata, obiectia de neconstitutionalitate si constata ca Legea pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.71/2012 privind desemnarea Ministerului Sanatatii ca unitate de achizitii publice centralizata este constitutionala in raport cu criticile formulate.
Argumentatia retinuta in motivarea solutiei pronuntate de Plenul Curtii Constitutionale va fi prezentata in cuprinsul deciziei, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Decizia este definitiva si general obligatorie si se comunica Presedintelui Romaniei.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<