Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Codul Silvic actualizat 2018 - Titlul I

CODUL SILVIC actualizat 2018 - Titlul I

 

Titlul I

Dispozitii generale

 

Art. 1 - (1) Totalitatea padurilor, a terenurilor destinate impaduririi, a celor care servesc nevoilor de cultura, productie sau administratie silvica, a iazurilor, a albiilor paraielor, a altor terenuri cu destinatie forestiera, inclusiv cele neproductive, cuprinse in amenajamente silvice la data de 1 ianuarie 1990, inclusiv cu modificarile de suprafata, conform operatiunilor de intrari-iesiri efectuate in conditiile legii, constituie, indiferent de forma de proprietate, fondul forestier national.

(2) Potrivit alin. (1), fondul forestier national include:

a) padurile;

b) terenurile in curs de regenerare si plantatiile infiintate in scopuri forestiere;

c) terenurile destinate impaduririi: terenuri degradate si terenuri neimpadurite, stabilite in conditiile legii a fi impadurite;

d) terenurile care servesc nevoilor de cultura: pepiniere, solarii, plantaje si culturi de plante-mama;

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari


Rezolvati rapid si perfect legal orice problema generata de noile reglementari ce modifica in Codul fiscal 4 argumente solide pentru a va abona la Consilier – Taxe si Impozite pentru Contabili 1 Evitati garantat orice greseala fiscala din contabilitate 2 Va rezolvati rapid toate problemele de fiscalitate 3 Salvati sume importante din...

Oferta Speciala
valabila 48h

e) terenurile care servesc nevoilor de productie silvica: culturile de rachita, pomi de Craciun, arbori si arbusti ornamentali si fructiferi;

f) terenurile care servesc nevoilor de administratie silvica: terenuri destinate asigurarii hranei vanatului si producerii de furaje, terenuri date in folosinta temporara personalului silvic;

g) terenurile ocupate de constructii si curtile aferente acestora: sedii administrative, cabane, fazanerii, pastravarii, crescatorii de animale de interes vanatoresc, drumuri si cai ferate forestiere de transport, spatii industriale, alte dotari tehnice specifice sectorului forestier, terenurile ocupate temporar si cele afectate de sarcini si/sau litigii, precum si terenurile forestiere din cadrul culoarului de frontiera si fasiei de protectie a frontierei de stat si cele destinate realizarii unor obiective din cadrul Sistemului Integrat de Securizare a Frontierei de Stat;

h) iazurile, albiile paraielor, precum si terenurile neproductive incluse in amenajamentele silvice.

(3) Toate terenurile incluse in fondul forestier national sunt terenuri cu destinatie forestiera.

 

Art. 2 - (1) Sunt considerate paduri, in sensul prezentului cod, si sunt incluse in fondul forestier national terenurile cu o suprafata de cel putin 0,25 ha, acoperite cu arbori; arborii trebuie sa atinga o inaltime minima de 5 m la maturitate in conditii normale de vegetatie.

(2) Termenul padure include:

a) terenurile cu folosinta padure cuprinse in amenajamentele silvice la data de 1 ianuarie 1990, inclusiv cu modificarile de suprafata, conform operatiunilor de intrari-iesiri efectuate in conditiile legii; b

) perdelele forestiere de protectie;

c) terenurile pe care sunt instalate jnepenisurile;

d) terenurile acoperite cu pasuni impadurite cu consistenta mai mare sau egala cu 0,4, calculata numai pentru suprafata ocupata efectiv de vegetatia forestiera;

e) plantatiile cu specii forestiere din zonele de protectie a lucrarilor hidrotehnice si de imbunatatiri funciare realizate pe terenurile proprietate publica a statului, precum si plantatiile cu specii forestiere de pe terenurile administrate de Agentia Domeniilor Statului, care indeplinesc conditiile prevazute la alin. (1); interventiile administratorilor lucrarilor hidrotehnice si de imbunatatiri funciare pe terenurile carora sunt amplasate aceste plantatii se fac numai in baza aprobarii administratorului fondului forestier proprietate publica a statului, fara alte avize/aprobari/autorizatii; prevederile art. 33 si 35-42 nu sunt aplicabile in cazul acestor interventii; trecerea acestor terenuri in administrarea Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva se face prin hotarare a Guvernului.

 

Art. 3 - (1) Fondul forestier national este, dupa caz, proprietate publica sau privata si constituie bun de interes national.

(2) Dreptul de proprietate asupra terenurilor care constituie fondul forestier national se exercita in conformitate cu dispozitiile prezentului cod.

(3) Dovada detinerii in administrare a terenurilor forestiere proprietate publica de catre administrator se face potrivit legii si pe baza amenajamentelor silvice, in conditiile regimului silvic.

 

Art. 4 - In sensul prezentului cod, definitiile termenilor utilizati sunt prevazute in anexa nr. 1.

 

Art. 5 - Principiile care stau la baza gestionarii durabile a padurilor sunt urmatoarele:

a) promovarea practicilor care asigura gestionarea durabila a padurilor;

b) asigurarea integritatii fondului forestier si a permanentei padurii;

c) majorarea suprafetei terenurilor ocupate cu paduri;

d) politici forestiere stabile pe termen lung;

e) asigurarea nivelului adecvat de continuitate juridica, institutionala si operationala in gestionarea padurilor;

f) primordialitatea obiectivelor ecologice ale silviculturii;

g) cresterea rolului silviculturii in dezvoltarea rurala;

h) promovarea tipului natural fundamental de padure si asigurarea diversitatii biologice a padurii;

i) armonizarea relatiilor dintre silvicultura si alte domenii de activitate;

j) sprijinirea proprietarilor de paduri si stimularea asocierii acestora;

k) prevenirea degradarii ireversibile a padurilor, ca urmare a actiunilor umane si a factorilor de mediu destabilizatori;

l) gestionarea padurilor pe principiul teritorialitatii;

m) atenuarea consecintelor produse de schimbarile climatice asupra padurilor, precum si adaptarea padurilor la schimbarile climatice.

 

Art. 6 - (1) Fondul forestier national este supus regimului silvic.

(2) Vegetatia forestiera din afara fondului forestier national este supusa normelor tehnice silvice privind evaluarea masei lemnoase si reglementarilor privind circulatia materialului lemnos.

(3) Recoltarea si valorificarea lemnului din vegetatia forestiera de pe terenurile din afara fondului forestier national sunt la latitudinea proprietarilor, cu respectarea prevederilor alin. (2).

(4) Persoanele juridice si institutiile publice care beneficiaza, sub raport economic, ecologic sau social, de efectele functiei de protectie a padurilor invecinate, altele decat cele aflate in proprietate, platesc contravaloarea acestor functii potrivit prevederilor reglementate prin lege speciala.

 

Art. 7 - (1) Dupa forma de proprietate, fondul forestier national poate fi:

a) fond forestier proprietate publica a statului;

b) fond forestier proprietate publica a unitatilor administrativ-teritoriale;

c) fond forestier proprietate privata a persoanelor fizice si juridice;

d) fond forestier proprietate privata a unitatilor administrativ-teritoriale.

(2) Fondul forestier proprietate privata a unitatilor administrativ-teritoriale cuprinde pasunile impadurite, incluse in domeniul privat al unitatilor administrativ-teritoriale, care, prin efectul prezentului cod, se includ in fondul forestier national.

(3) Este interzisa trecerea terenurilor forestiere din domeniul public al unitatilor administrativ-teritoriale in domeniul privat al acestora prin hotarare a consiliului local, a consiliului judetean, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucuresti.

(4) Este interzisa includerea padurilor in intravilan.

 

Art. 8 - Autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura reprezinta autoritatea de stat in domeniul silviculturii.

 

Art. 9 - (1) Autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura infiinteaza structuri teritoriale de specialitate.

(2) Denumirea si regulamentul de organizare si functionare a structurilor teritoriale de specialitate ale autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura se aproba prin hotarare a Guvernului, la propunerea acesteia.

(3) Numarul personalului tehnic de specialitate din structurile teritoriale de specialitate ale autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura se dimensioneaza in raport cu suprafata fondului forestier si cu numarul de proprietari.

(4) Pentru o suprafata de cel mult 12.000 ha fond forestier, in cadrul structurilor teritoriale de specialitate ale autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura trebuie incadrat un inginer silvic.

(5) Structurile teritoriale de specialitate ale autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura se infiinteaza pentru suprafata minima de fond forestier, dupa cum urmeaza: a) 60.000 ha in zona de campie; b) 120.000 ha in zona de deal; c) 180.000 ha in zona de munte.

 

REVINO LA CUPRINS DAND CLICK AICI: CODUL SILVIC 2018.

 

de
Data aparitiei: 08 Iunie 2018
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Codul Silvic actualizat 2018 - Titlul I":
Rating:

Nota: 4.39 din 5 din 9 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Daca o asociatie de proprietari nu mai poate plati restantele la apa si gunoi ,poate fi declarata falimentara ?

Intrebare: Cum trebuie procedat , avem restante la apa si la gunoi de 4 miliarde si jumatate lei vechi ,nu putem sa ajungem la zero ,lunar , factura este de o suta de milioane la apa si de 40 de milioane la gunoi lunar ,noi avem restante foarte mari de mai multi ani ,sau furat banii ,am depus plangere la parchet impotriva administratorului dar inca nu sa facut nimic . Noi nu putem restantele inca odata ,noi am platit ,astazi platim ce apare pe tabel la casa scarii de bloc ,restantele aceste foarte mari nu sunt afisate pe tabele ,este un fals si un abuz in serviciu ca nu vrea noul administrator sa afiseze restantele . Noi putem sa declaram asociatia de proprietari in faliment si sa stearga datoriile restante care nu apar pe tabel si sa incepem cu facturile lunare ?

Raspuns: Nu e nevoie de nicio hotarare de suspendare sau intrerupere a prescriptiei. Va redau mai jos cazuri... [citeste tot raspunsul aici...]