OUG nr. 80/2018 aduce schimbari importante privind combustibilii pe care-i gasim in benzinarii.
Actul normativ a intrat partial in vigoare din 19 septembrie, intrucat dispozitiile privind contraventiile se vor aplica incepand cu 29 septembrie. Totodata, OUG nr. 80/2018 aduce schimbari si completari pentru Legea nr. 220/2008 privind stabilirea sistemului de promovare a producerii energiei din surse regenerabile de energie, astfel introducandu-se monitorizarea si raportarea pentru carburanti si emisii de gaze cu efect de sera.
Inainte de a analiza schimbarile pe care le vom regasi la pompa incepand cu 1 ianuarie 2019, trebuie sa precizam faptul ca statul roman este obligat de reglementarile europene sa puna in legislatia nationala aceste modificari privind combustibilii. Introducerea de benzina si motorina cu un anumit continut minim de biocarburant face parte din misiunea UE de a reduce poluarea provenita din utilizarea mijloacelor de transport in comun si ale celor de transport marfa. Indeplinirea noilor conditii de catre furnizori este obligatorie incepand cu 1 ianuarie 2019, insa de obligativitatea acestei masuri se stia inca din 2011 din informatiile cuprinse in HG nr. 935. In luna decembrie a anului trecut Guvernul a amanat implementarea acestei masuri pentru inceputul anului 2019.
Combustibilii vor avea, conform OUG nr. 80/2018, un continut de minimum 8% de biocarburant. Aspectul acesta este important pentru soferii de masini mai vechi, intrucat acestea vor consuma mai mult dupa modificarea compozitiei chimice a carburantilor. Un test efectuat de britanicii de la Whatcar pe un model Dacia Sandero cu motor de 0,9 litri pe benzina a aratat ca in urma utilizarii noului tip de combustibil, consumul a crescut cu 11,5%. Rezultatul? Un proprietar de Sandero va scoate din buzunar cu 950-1000 de lei mai mult pentru fiecare 19.000 de kilometri parcursi. Culmea, acelasi test a relevat faptul ca majorarea continutului de biocombustibili in benzina de la pompa a anulat "efectul ecologic" al utilizarii etanolului, intrucat modelul Sandero testat a emis cu 11g de CO2/km in plus fata de atunci cand folosea benzina clasica.
Pentru benzina se va:
Pentru motorina se va:
Furnizorii vor raporta incepand cu 2019 in perioada 15 ianuarie - 1 martie a fiecarui an calendaristic cel putin urmatoarele informatii:
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Compuneri perfecte pentru clasele III-IV
Furnizorii incadrati la IMM vor aplica o metoda simplificata de calcul disponibila in anexa OUG.
Asadar, va recomandam sa va informati de la statia dumneavoastra de alimentare preferata cu privire la modificarile pe care furnizorii de combustibili le vor opera incepand cu 1 ianuarie 2019.
E-Juridic va contacta reprezentantii OMV Petrom, iar in cazul in care vor exista completari la acest articol, il vom actualiza.
Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
ARTICOLE SIMILARE
ARTICOLE SIMILARE