Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Consilierul Juridic a fost incadrat gresit. Cum se remediaza situatia?

"In cazul in care in cadrul institutiei noastre un Consilier Juridic gradul II a fost promovat in anul 2011 in functia consilier juridic gradul I cu salariul de incadrare de 1322 la care se aduga restul sporurilor, iar in 2014 urmeaza sa promoveze in functia de Consilier Juridic gradul IA, in OUG 10/2008 salariul de incadrare al acestui grad IA este de 1475 iar in cadrul institutiei noastre nu exista functie similara cu acest salariu, un Inspector de specialitate gradul IA are salariul de incadrare IA este maximul de incadrare in cadrul institutiei noastre, ce salariu de incadrare va avea, daca in 2011 s-a facut promovarea gresita, adica trebuia sa I se acorde salariul de incadrare din cadrul institutie al unui inspector de specialitate gr.I de 1168, cum se poate remedia aceasta problema."

Raspunsul specialistilor PortalCodulMuncii.ro:

 Potrivit prevederilor art. 2 din Legea 285/2010 privind salarizarea in anul 2011 a personalului platit din fonduri publice, in anul 2011, pentru personalul promovat in functii sau in grade/trepte, salarizarea se face la nivelul de salarizare in plata pentru functiile similare din institutia/autoritatea publica in care acesta este incadrat.

In prezent, sunt incidente prevederile art. 5 alin.(1) din OUG 103/2013, cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit carora  in anul 2014, pentru personalul promovat in functii sau in grade/trepte, salarizarea se face la nivelul de salarizare in plata pentru functiile similare din institutia/autoritatea publica in care acesta este incadrat sau din institutiile subordonate acestora, in cazul in care nu exista o functie similara in plata.

In situatia in care, nu exista functii similare la nivelul institutiei dvs, salarizarea se va realiza similar ca pentru un post vacant. In aceasta situatie, salariul se va stabili in mod similar cu cel stabilit pentru luna decembrie 2009, aplicand legislatia specifica la acel moment, precum si toate etapele prevazute de legislatia ulterioara in domeniul salarizarii.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari


Rezolvati rapid si perfect legal orice problema generata de noile reglementari ce modifica in Codul fiscal 4 argumente solide pentru a va abona la Consilier – Taxe si Impozite pentru Contabili 1 Evitati garantat orice greseala fiscala din contabilitate 2 Va rezolvati rapid toate problemele de fiscalitate 3 Salvati sume importante din...

Oferta Speciala
valabila 48h


Astfel, salariul se va stabili conform Legii 330/2009 pentru luna decembrie 2009. Ulterior acestui moment asupra respectivei functii si a salariului corespunzator va fi aplicata toata legislatia ulterioara in domeniul salarizarii.

Asadar, salariul respectiv, stabilit conform prevederilor Legii 330/2009 si Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 1/2010 privind unele masuri de reincadrare in functii a unor categorii de personal din sectorul bugetar si stabilirea salariilor acestora, precum si alte masuri in domeniul bugetar, cu modificarile si completarile ulterioare, va fi dimunat conform prevederilor Legii 118/2010 privind unele masuri necesare in vederea restabilirii echilibrului bugetar.

Apoi, se va realiza actualizarea functiei conform Legii 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare, ulterior conform Legii 285/2010, incepand cu 1 ianuarie 2011, cuantumul brut al salariilor de baza, astfel cum au fost acordate personalului platit din fonduri publice pentru luna octombrie 2010, se majoreaza cu 15%.

In continuare, vor fi aplicate prevederile OUG 80/2010, astfel cum a fost aceasta modificata prin Legea 283/2011. Conform acestor prevederi legale, in anul 2012, cuantumul brut al salariilor de baza se mentine la acelasi nivel cu cel ce se acorda personalului platit din fonduri publice pentru luna decembrie 2011.

De asemenea, in anul 2012 se vor aplica salariului astfel obtinut si cresterile salariale prevazute de OUG 19/2012, urmand ca in anul 2013 sa aplicati prevederile OUG 84/2012, iar in 2014 cele ale OUG 103/2013, cu modificarile si completarile ulterioare.

Asadar, veti stabili salariul la nivelul lunii decembrie 2009, conform prevederilor Legii 330/2009, salarizarea pentru functia respectiva astfel realizata suportand toate reducerile si cresterile salariale acordate potrivit actelor normative in vigoare, pana in prezent. Astfel, urmarind pasii prevazuti de legile salarizarii veti obtine salariul corespunzator functiei la aceasta data.
Aceasta metoda trebuia aplicata si la nivelul anului 2011.

In situatia in care, ca urmare a aplicarii algoritmului mentionat ar rezulta ca slariatul a primit un salariu mai mare, in aceasta situatie apreciem ca, responsabilitatea remedierii acesteia apartine departamentului de resurse umane, care trebuie sa intocmeasca o nota justificativa in care sa se precizeze si totalul sumelor platite salariatului in cauza cu titlu necuvenit.

In aceasta ipoteza, apreciem ca angajatorul are obligativitatea recalcularii drepturilor salariale, potrivit legii, si recuperarii sumei acordate necuvenit de la respectivul salariat. Este insa de luat in calcaul ca remedierea acestei situatii are implicatii si asupra completarii declaratiilor 112, fiind necesara rectificarea acestora.


Raspuns furnizat de specialistii PortalCodulMuncii.ro
Data aparitiei: 17 Noiembrie 2014
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Consilierul Juridic a fost incadrat gresit. Cum se remediaza situatia?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

    Poate sunteti interesat si de:

    ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

    Data termen semnare la condamnare cu suspendare.

    Intrebare: Buna ziua, Am revenit cu speta urmatoare: Va rog din suflet: O persoana care a primit o condamnare cu suspendare sub supraveghere, pentru conducere auto sub influenta alcoolului, cu termen de semnare 15 ale luni, este obligatoriu sa respecte data de 15 la judecatorie? Daca se prezinta, din motive obiective, pe 16, 17 ale lunii? Va multumesc mult! Cu consideratie, Valentina Budin.

    Raspuns: in cazul in care motiveaza obiectiv neprezentarea conforma programului stabilit... nu este nici un... [citeste tot raspunsul aici...]

    Atentie, Juristi!
    5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

    Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

    Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

    Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


    Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016