Consiliul Superior al Magistraturii a dat publicitatii propunerile privind concursul de admitere la Institutul National al Magistraturii discutate cu ocazia dezbaterii “Institutul National al Magistraturii – prezent si perspective” din data de 7 decembrie 2010, astfel:
Aspecte dezbatute
Punctul de plecare al dezbaterilor l-a constituit concluziile din data de 30 iunie 2010:
- necesitatea reformarii probelor concursului de admitere la INM;
- necesitatea regandirii rolului testarii psihologice a candidatilor;
- necesitatea stabilirii acelorasi standarde atat pentru admiterea la INM cat si pentru admiterea in magistratura in conditiile art. 33 alin. 1 din Legea nr. 303/2004.
Va recomandam
Compuneri perfecte pentru clasele III-IV
Vacanta! Distractie si pregatire in acelasi timp! Iata lucrarea noastra cu 25 de tipuri de compuneri perfect adaptate preocuparilor copiilor din clasele III-IV! Stim, copilul dvs. este in vacanta. E o perioada binemeritata de relaxare, desigur, dar totodata, din punct de vedere scolar, este si o perioada periculoasa: o pauza totala timp de 3...
Sunt vizate urmatoarele aspecte:
- introducerea unor noi probe de concurs,
- in acelasi timp cu cresterea ponderii acelor probe de concurs care au drept scop verificarea abilitatilor si atitudinilor necesare exercitarii profesiei de magistrat;
- modificarea unor dispozitii legale si regulamentare privind organizarea si desfasurarea concursului, necesara pentru remedierea unor disfunctionalitati constatate.
Propuneri:
* punerea unui accent sporit pe probele care verifica abilitatile, atitudinile si calitatile umane ale candidatilor, prin:
- introducerea unor noi probe de concurs (proba constand in rezolvarea unor cazuri practice, proba scrisa de verificare a cunostintelor de limba straina, proba constand in redactarea unui eseu, ultimele doua incepand cu anul 2012);
- cresterea ponderii probelor de concurs actuale care au drept scop verificarea abilitatilor si atitudinilor necesare exercitarii profesiei de magistrat (cresterea ponderii notei de la testul de verificare a rationamentului logic si a interviului in media finala);
* clarificarea rolului testarii psihologice si inlaturarea problemelor legate de momentul administrarii acesteia
* modificarea unor dispozitii privind organizarea si desfasurarea concursului, necesare pentru cresterea eficientei concursului (introducerea unui nou sistem de promovare a primei etape eliminatorii a concursului si scaderea mediei minime de promovare de la 7 la 5).