Pe site-ul Ministerului Justitiei, a fost dat publicitatii comunicatul de presa referitor la posibilitatea de transmitere partilor si participantilor la un proces incheierile de sedinta si hotararile in format electronic.
In mod concret, vom putea solicita instantei de judecata in toate cazuele civile ca incheierea de sedinta sau hotararea judecatoreasca sa le fie transmisa in format electronic.
Demersurile au fost sustinute de Ministerul Justitiei si Consiliul Superior al Magistraturii.
In mod concret, programul informativ al instantelor a fost modificat incat sa se permita transmiterea pe email catre partile dintr-un proces dar si catre reprezentantii legali ai acestora, a incheierilor de sedinta sau a hotararii judecatoresti din momentul in care acestea sunt incarcate in sistem.
“Este un alt pas pe care il facem spre implementarea conceptului de dosar electronic, in acest moment fiind posibila comunicarea si prin e-mail a incheierilor de sedinta si a hotararilor. Am parcurs inca un moment in cooperarea cu C.S.M. care a sustinut aceasta initiativa si a aprobat rapid implementarea ei la nivelul tuturor instantelor din tara. Practic, in cauzele civile, partile vor putea sa primeasca in format electronic aceste documente imediat ce ele vor fi incarcate in sistemul ECRIS. Pana in acest moment, daca un justitiabil dorea sa vada o incheiere de sedinta, document care nu i se comunica, sau daca intentiona sa citeasca o hotarare inainte de a-i fi comunicata prin posta, trebuia sa vina personal la instanta si sa solicite dosarul cu actele respective.", declara ministrul Justitiei, Robert Cazanciuc.
"Intreaga strategie a Ministerului Justitiei vizeaza reducerea duratei proceselor si eficientizarea sistemului. Dupa ani de zile de subfinantare, am reusit ca din 2012 sa alocam suplimentar sute de posturi de magistrati si grefieri concomitent cu implementarea de tehnologii de ultima ora. Complementar, am reusit sa reluam si investitiile in sediile instantelor, ” a mai declarat ministrul Justitiei, Robert Cazanciuc.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Avem urmatoarea speta: un angajat sofer trebuie sa si desfasoare activitatea pe un camion cu care colecteaza marfa. Responsabilul de parc auto a facut un proces verbal cu starea camionului in momentul predarii dar angajatul nu vrea sa preia camionul, si nu semneaza procesul verbal. Va rugam sa ne sfatuiti cum trebuie sa procedam cf.Codului muncii deoarece el trebuie sa si desfasoare activitatea pentru care a fost angajat si pentru care este remunerat si nu poate pleca in cursa daca nu preia...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Am fost angajata stat plata cu conventie de munca conform Legii 1/2005 la o societate cooperativa mestesugareasca. In acest moment sunt pensionata anticipat Sunt membru cooperator inca, si unul din cei 5 asociati ai societatii membru fondator. De asemeni sunt administratorul firmei prin contract de administrare specific cooperatiei care se transmite periodic la Registrul Comertului. Conform celor descrise anterior, imi desfasor inca activitea in firma ca si cum as fi angajata. Exista...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<