Pe site-ul Ministerului Justitiei, a fost dat publicitatii comunicatul de presa referitor la posibilitatea de transmitere partilor si participantilor la un proces incheierile de sedinta si hotararile in format electronic.
In mod concret, vom putea solicita instantei de judecata in toate cazuele civile ca incheierea de sedinta sau hotararea judecatoreasca sa le fie transmisa in format electronic.
Demersurile au fost sustinute de Ministerul Justitiei si Consiliul Superior al Magistraturii.
In mod concret, programul informativ al instantelor a fost modificat incat sa se permita transmiterea pe email catre partile dintr-un proces dar si catre reprezentantii legali ai acestora, a incheierilor de sedinta sau a hotararii judecatoresti din momentul in care acestea sunt incarcate in sistem.
“Este un alt pas pe care il facem spre implementarea conceptului de dosar electronic, in acest moment fiind posibila comunicarea si prin e-mail a incheierilor de sedinta si a hotararilor. Am parcurs inca un moment in cooperarea cu C.S.M. care a sustinut aceasta initiativa si a aprobat rapid implementarea ei la nivelul tuturor instantelor din tara. Practic, in cauzele civile, partile vor putea sa primeasca in format electronic aceste documente imediat ce ele vor fi incarcate in sistemul ECRIS. Pana in acest moment, daca un justitiabil dorea sa vada o incheiere de sedinta, document care nu i se comunica, sau daca intentiona sa citeasca o hotarare inainte de a-i fi comunicata prin posta, trebuia sa vina personal la instanta si sa solicite dosarul cu actele respective.", declara ministrul Justitiei, Robert Cazanciuc.
"Intreaga strategie a Ministerului Justitiei vizeaza reducerea duratei proceselor si eficientizarea sistemului. Dupa ani de zile de subfinantare, am reusit ca din 2012 sa alocam suplimentar sute de posturi de magistrati si grefieri concomitent cu implementarea de tehnologii de ultima ora. Complementar, am reusit sa reluam si investitiile in sediile instantelor, ” a mai declarat ministrul Justitiei, Robert Cazanciuc.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: S.C. activeaza in domeniul fabricarii robinetilor de extractie petrol, cu un numar de 157 salariati. Categorii de meserii: frezor, lacatusi mecanici, vopsitori industriali, modelieri, etc. S.C. este in insolventa si o parte din activitate si-a modificat structura nevoilor de muncitori calificati. Societatea poate asigura la sediul sau, calificare la locul de munca? Care sunt conditiile si documentele necesare a.i. calificarea sa fie valabila si trecuta in Revisal?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Companie care are sediul in Ilfov, dar punct de lucru in Bucuresti, a obtinut in trecut delegare de competenta in Bucuresti. Care sunt pasii pentru accesarea si autorizarea accesului in Reges Online? Accesul se face cu CUI Companie sediu si apoi cum se acceseaza inregistrarile realizate pe punctul de lucru?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<