Daca Guvernul nu reuseste sa faca nimic concret in materie de infrastructura pentru zona Moldovei, atunci Legislativul a reusit, finalmente, sa aprobe o Lege pentru un proiect de investitie privind realizarea Autostrazii Unirii sau A8 Tg. Mures - Iasi.
Proiectul de lege pentru construirea A8 Tg. Mures - Iasi a fost initiat de PMP si adoptat astazi de Camera Deputatilor in calitate de camera decizionala. Conform textului de lege, A8 ca avea 320 de km si va fi realizata pana la granita cu Republica Moldova, finalizandu-se cu un pod peste Prut pana la Ungheni.
Daca totul decurge conform legii si nu vor aparea alte modificari de-a lungul anilor viitori, atunci A8 va fi realizata din credite externe, pe fonduri europene si/sau PPP, iar procedurile necesare pentru ca Autostrada Unirii sa devina realitate vor trebui pornite in 30 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial.
Atentie! In momentul de fata mai este nevoie de promulgarea proiectului legislativ de catre Klaus Iohannis si publicarea in Monitorul Oficial!
Deputatul USR Catalin Drula arata ca amendamentele depuse de el si sustinute in comisiile parlamentare, dar si in plen vor asigura o finantare predictibila pentru aceasta autostrada, an de an, ca punctul de plecare va fi de la Prut si ca va trebui asigurata conexiunea cu Republica Moldova.
Retinem faptul ca doamna Corina Cretu a cerut Guvernului Dancila folosirea banilor europeni pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din Romania, insa amendamentul privind folosirea parteneriatului public-privat (PPP) a fost introdusa prin amendament de catre deputatul "mitraliera", Catalin Radulescu.
In plus, s-a stabilit prin lege ca Ministerul Transporturilor este responsabil de implementarea acestui drum.
A8 Tg. Mures - Iasi ar urma sa coste 4 miliarde de euro.
Autostrada Unirii era prevazuta in Masterplanul de Transport si trebuia realizata inca din 2014 in doua parti:
Literatura romana Rezumatele textelor studiate in clasele V-VIII
Teste rezolvate de matematica pentru clasele V-VIII
Consilier Codul Muncii
Finalmente, precizam ca in prezent la Transporturi se lucreaza la o analiza care ar putea sugera ca in locul A8 ar fi trebuit construita A13 Brasov-Bacau. Aceasta miscare are o sustinere majora din partea alesilor locali si nationali ai PSD Bacau. In mod normal, A13 ar fi urmat sa fie realizata din 2023 si pana in 2027.
Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri