Parlamentarii AUR au initiat un proiect de lege prin care forteaza realizarea autostrazii A7 Siret-Bucuresti.
Initiativa semnata de George Simion si Lucian Puscasu ar duce la stabilirea unui termen clar pentru realizarea A7. Conform unui articol din initiativa, drumul ar trebui sa fie gata pana in 2025.
"Autostrada A7, denumita Autostrada Moldovei sau Autostrada Unirii Principatelor Romane este o autostrada aflata in constructie in Romania dar care nu are termen de realizare clar definit. In documentele CNAIR la stadiul executiei lucrarilor apare cuvantul planificat ceea ce poate sa insemne ca realizarea va fi amanata la nesfarsit", sustin cei doi parlamentari in expunerea de motive atasata proiectului de lege.
Acestia mai arata ca pentru a institui un "sistem de control permanent si sustenabil din partea reprezentantilor cetatenilor in Parlamentul Romaniei, care sa fie operational si predictibil si care sa incurajeze cresterea ratei de investitii in regiune" este necesara o lege.
Conform Master Planului General de Transport adoptat prin HG nr. 666/2016 este prevazut un drum rapid cu numarul 7 care ar urma sa inceapa la Buzau din Soseaua Muntenia Expres, si sa duca spre nord la Focsani si Bacau, apoi mai departe in zona Roman-Pascani (unde urmeaza sa aiba un nod de legatura cu o alta autostrada aflata in plan, Autostrada Targu Mures-Iasi si apoi spre nord la Suceava si la granita cu Ucraina: portiunea dintre granita cu Ucraina si Pascani urmeaza sa fie realizata ca drum expres; cea intre Pascani si Bacau — ca autostrada, iar portiunea de la Bacau la Buzau va fi realizata ca drumul expres Ploiesti-Bacau, impreuna cu portiunea Ploiesti-Buzau.
Autostrada A7 ar primi finantarea prioritara de la Comisia Europeana, intrucat acest drum face parte din reteaua europeana prioritara TEN-T Core. Momentan, insa, numai un sector de 16 km a fost realizat si dat in folosinta: centura municipiului Bacau.
"Proiectul A7 reprezinta practic „coloana vertebrala” a Moldovei - va prelua traficul pe ruta Nord-Sud, acolo unde se inregistreaza cele mai mari valori ale traficului din regiune si care in prezent se desfasoara pe DN2/E85, un drum national cu cate o banda pe sens si un acostament putin mai lat folosit adesea neregulamentar de catre soferi drept inca o banda de circulatie - unul din drumurile nationale cele mai periculoase daca nu cel mai periculos dupa numarul de accidente", mai spun parlamentarii.
Proiectul de lege prin care se forteaza realizarea A7 Siret-Bucuresti are cinci articole si stabileste urmatoarele:
Important! Un
astfel de proiect de lege a fost deja adoptat de Senat in 2019, asadar initiativa AUR este similara cu cea a PMP.
Daca actul va fi aprobat, atunci autostrada A7 Siret-Bucuresti ar trebui sa fie gata la 1 ianuarie 2025. Ramane, insa, de vazut daca ceilalti alesi vor vota acest proiect de lege.
Initiativa a fost introdusa pentru dezbatere la Senat, urmand ca deputatii sa aiba votul decizional.
Procedura de urgenta a fost aprobata.
Punctul de vedere al Guvernului nu a fost solicitat inca.
Revenim cu actualizari, de indata ce acestea vor fi disponibile.