Romanii vor avea noi carti de identitate de la 1 aprilie 2014. Decizia a fost luata de Ministerul Afacerilor Interne, care a transmis datele pe care trebuie sa le contina noile acte. Documentele de identitate nu vor mai putea fi falsificate, sustin autoritatile, deoarece vor contine cip-uri si amprentele titularilor, dar si dovada ca acestia sunt asigurati medical.
Noile carti de identitate vor contine date in format tiparit, dar vor fi si inscriptionate prin tehnici speciale. Astfel, datele personale ce vor fi inscriptionate sunt cele cunoscute: numele si prenumele, sexul, cetatenia, data si locul nasterii, semnatura, fotografia, codul numeric personal si adresa de domiciliu.
Cartile electronice vor contine si informatii inscriptionate pe cip-ul incorporat. Se vor relua toate datele din formatul tiparit pe suportul electronic, cu exceptia semnaturii. Acolo vor fi trecute insa si prenumele parintilor, cat si date biometrice, precum imaginea faciala si amprentele a doua degete. Acestea din urma vor fi preluate doar cu acordul expres al titularului sau al parintilor, in cazul minorilor.
Sursa: Digi24
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Sub sanctiunea nulitatii absolute, nicio masura, cu exceptia celei prevazute la art. 248 alin. 1 lit. a, respectiv avertismentul scris, nu poate fi dispusa mai inainte de efectuarea unei cercetari disciplinare prealabile. Se sanctoneaza un salariat cu avertisment scris. Precizati daca este suficienta comunicarea deciziei de sanctionare, cu avertisment in acest caz, pe e-mail-ul de serviciu al salariatului. Mentionez ca e-mail-ul de serviciu este utilizat oficial pentru comunicari importante,...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul pensiei la limita de varsta in cei 40 de ani cu reducere de 5 ani, sunt inclusi anii pentru concediu crestere copii? Daca salariata are 40 de ani de munca 36 de ani munca 4 ani crestere copil = total 40 ani, poate iesi la pensie cu 5 ani mai devreme, 63-5 = 58 ani?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<