Comunicat de presa
Ministerul Justitiei si Libertatilor Cetatenesti a inaintat, joi, 12 noiembrie, presedintilor celor doua Comisii juridice, de disciplina si imunitati din Parlamentul Romaniei solicitarea de a analiza posibilitatea preluarii sub forma unei initiative legislative a solutiilor propuse de MJLC privind activitatea de inregistrare in registrul comertului.
Solicitarea MJLC a fost adresata in conditiile in care, in prezent, Oficiul National al Registrului Comertului se confrunta cu o situatie deosebita, pe rolul acestei institutii existand peste 10.000 de solicitari ale agentilor economici care nu pot fi rezolvate cu celeritate, situatia deteriorandu-se in continuare.
Conform datelor comunicate de catre ONRC, la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Bucuresti exista 1.526 cereri de inregistrare nesolutionate din perioada 01.09 - 23.10.2009, amanate la diverse termene. De asemenea, pentru 10.763 cereri de inregistrare au fost acordate termene de solutionare pana la data de 10.12.2009 pentru autorizari si pana la data de 30.06.2010 pentru modificari ale actelor constitutive.
Termenele foarte lungi de solutionare a cererilor se datoreaza planificarii activitatii judecatorilor delegati la Oficiul Registrului Comertului Bucuresti. Astfel, conform hotararii Adunarii generale a judecatorilor din cadrul Tribunalului Bucuresti nr.6/2009, au fost stabilite 3 sedinte de judecata pe saptamana si limitarea numarului de cereri de inregistrare care pot fi solutionate in cadrul fiecarei sedinte la 50 de cereri de constituiri si 100 de cereri de inscriere de mentiuni. In aceste conditii, in fiecare saptamana nu se pot solutiona decat 450 de inregistrari, in conditiile in care se depun peste 400 de cereri zilnic.
Avand in vedere impactul negativ al situatiei existente asupra mediului de afaceri din Romania, MJLC a identificat solutii normative de natura a debloca activitatea de registru.Astfel, in urma unei analize riguroase a cadrului legal intern si comunitar, MJLC a elaborat un proiect de ordonanta de urgenta avand ca obiect transferarea in competenta de solutionare a directorului oficiului registrului comertului a cererilor de inregistrare in registrul comertului si, dupa caz, a altor cereri aflate, potrivit dispozitiilor legale in vigoare, in competenta de solutionare a judecatorului delegat.
Din pacate, aceasta propunere nu a putut fi adoptata inainte de votarea motiunii de cenzura depusa la adresa Guvernului. Actualmente, date fiind prevederile constitutionale potrivit carora Executivul nu mai poate adopta decat acte de administrare a treburilor publice, sfera in care nu poate fi inclusa si modificarea cadrului legal in materia inregistrarilor in registrul comertului, ne aflam in imposibilitatea de promova actul normativ mai sus mentionat.
Aceasta propunere legislativa este o solutie temporara, urmand a fi elaborat un nou cadru de reglementare al activitatii de inregistrare in registrul comertului, mentinandu-se controlul administrativ de legalitate la nivelul oficiilor registrului comertului, dar instituindu-se competenta de efectuare a acestuia pentru un nou corp profesional, respectiv registratorii comerciali.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Care este procedura legala ca un angajator sa recupereze banii din fondul FNUASS? cererile au fost depuse la Casa de Sanatate in anul 2022...In cat timp, se stinge/prescrie obligatia celor de la Casa de Sanatate de a a restutui banii catre angajator? Este vorba despre concedii medicale cu cod indemnizatie 08.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Un angajat, dupa perioada maxima de concediu medical, ajunge la comisie medicala pentru pensionare anticipata. Cand se incheie contractul de munca? la momentul eliberarii deciziei de catre comisia medicala de pensionare anticipata sau la momentul eliberarii deciziei de pensionare pe caz de boala?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Am avut o Intreprindere Individuala intre perioada 01.08.2023 si 30.08.2024. Pentru anul 2023 am realizat venituri impozabile in valoare de 28.000, iar pentru anul 2024 37.000. Pentru anul 2023 am platit numai impozit si sanatate, si pentru 2024 tot impozit si sanatate. CAS-ul ar fi trebuit platit in situatia de fata, tinund cont, ca nici un an nu a fost intreaga?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<