Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2024 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Modificarile Codului Silvic intrate deja in vigoare

Codul Silvic a fost modificat prin Legea nr. 230/2018 (poate fi citita integral la finalul articolului) care a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 693/2018 si se afla in vigoare inca din 11 august 2018. 

Avand in vedere ca pe E-Juridic puteti gasi Codul Silvic in format actualizat la zi si disponibil pentru descarcare in format .PDF complet gratuit, consideram de bun augur prezentarea noilor modificari aduse acestui act important.

In primul rand, pentru serviciile silvice contractuale au fost simplificate dispozitiile din lege. Asadar, pentru suprafetele de fond forestier de maximum 30 ha inclusiv, pe de o parte, care apartin persoanelor fizice si juridice, vor beneficia de serviciile silvice asigurate de ocolul silvic. Bineinteles, asta inseamna ca se va si un contract. Pe de alta parte, pentru suprafetele de fond forestier de peste 30 ha pentru care nu exista administrare sau pentru care nu sunt asigurate serviciile silvice, asigurarea serviciilor silvice de catre ocolul silvic nominalizat se face prin act de constatare incheiat intre reprezentantul ocolului silvic nominalizat si reprezentantul structurii teritoriale de specialitate a autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura, dupa realizarea controlului de fond, in conditiile legii. 

In al doilea rand, terenurile necesare realizarii sau extinderii cimitirelor apartinand domeniului public al unitatilor administrativ-teritoriale au fost incluse in lista obiectivelor care pot fi scoase definitiv din fondul forestier national, doar cu conditia compensarii acestora, fara reducerea suprafetei fondului forestier si cu plata anticipata a obligatiilor banesti.

In al treilea rand, s-au adus modificari la reglementarile privind regimul de taiere din fondul forestier, de catre administratorii prevazuti de lege, pentru lucrari de ingrijire si conducere a arboretelor, taieri de igiena, precum si taierile de produse accidentale dispersate sau realizate pe suprafetele compacte de maximum 3 ha, executate in fondul forestier proprietate publica a statului. Retinem, dintre acestea:

  • valorificarea ca masa lemnoasa pe picior se poate face numai pentru volumul din actele de punere in valoare care depaseste capacitatea proprie de exploatare la nivelul ocolului silvic/bazei experimentale si dupa organizarea a cel putin doua proceduri de achizitie publica, in conditiile legii.
  • pentru necesarul de lemn al populatiei, pe baza de solicitare individuala sau in baza solicitarilor centralizate de unitatile administrativ-teritoriale pe suprafata carora este amplasat fondul forestier administrat de ocolul silvic de stat; aceasta cantitate se valorifica prin vanzare directa, iar cumparatorul acesteia nu are dreptul de comercializare;
  • pentru consumul propriu al unitatilor de interes local, cantitate care se valorifica prin vanzare directa, iar cumparatorul acesteia nu are dreptul de comercializare.

 

Volumul disponibil de lemn de lucru cu diametrul la capatul gros de maximum 24 cm si de lemn de foc, ramas dupa acoperirea necesarului de lemn in conditiile alin. (52) si (53), se valorifica in conditiile regulamentului de valorificare a masei lemnoase din fondul forestier proprietate publica, in vigoare. 

In al patrulea rand, au fost modificate formularele privind plata serviciilor silvice. Aici avem in vedere fisa de calcul a sumelor pentru asigurarea serviciilor silvice, cu incadrare pe forme de relief si decontul justificativ privind acordarea alocatiilor bugetare proprietarilor de paduri in vederea gestionarii durabile a fondului forestier.

Finalmente, Legea nr. 230/2018 abroga o prevedere introdusa in 2015 in Codul Silvic prin Legea nr. 133/2015. Este vorba despre prejudiciul adus fondului forestier national, unde se specifica faptul ca doar personalul silvic il poate evalua, in conditiile legii, indiferent de natura juridica a proprietatii.

 

Legea nr. 230/2018 pentru modificarea si completarea Codului silvic

 

Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
 
 
Art. I. -
Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 611 din 12 august 2015, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
 
1. La articolul 16, alineatele (4) si (10) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(4) Pentru suprafetele de fond forestier de maximum 30 ha inclusiv, apartinand persoanelor fizice si juridice, la cererea detinatorului, ocolul silvic nominalizat are obligatia sa asigure serviciile silvice, pe baza de contract.
. . . . . . . . . .
(10) Pentru suprafetele de fond forestier de peste 30 ha, pentru care nu exista administrare sau pentru care nu sunt asigurate serviciile silvice, asigurarea serviciilor silvice de catre ocolul silvic nominalizat se face prin act de constatare incheiat intre reprezentantul ocolului silvic nominalizat si reprezentantul structurii teritoriale de specialitate a autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura, dupa realizarea controlului de fond/evaluarea de catre ocolul silvic, in conditiile legii, a eventualelor pagube aduse fondului forestier."
 
2. La articolul 16, dupa alineatul (15) se introduce un nou alineat, alineatul (16), cu urmatorul cuprins:
"(16) Metodologia de stabilire a ocolului silvic nominalizat si procedura de preluare in teren a suprafetelor de fond forestier de maximum 30 ha inclusiv se stabilesc prin ordin al autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura."
 
3. La articolul 37 alineatul (1), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"b) obiective turistice, de agrement, inclusiv structuri de primire turistica, unitati de cult, cimitirele apartinand domeniului public al unitatilor administrativ-teritoriale, obiective sportive, medicale, precum si obiective sociale realizate numai de furnizorii de servicii sociale; pentru teritoriul administrativ in zonele de interes economic al Rezervatiei Biosferei «Delta Dunarii» se pot realiza pontoane de acostare pentru ambarcatiuni cu scop turistic si de agrement si de aprovizionare cu alimente si combustibil, pontoane plutitoare si adaposturi pescaresti pentru pescari constituiti in asociatii;".
 
4. La articolul 59, alineatul (51) si literele a) si b) ale alineatului (52) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
 
"(51) Lucrarile de ingrijire si conducere a arboretelor, taierile de igiena, precum si taierile de produse accidentale dispersate sau realizate pe suprafetele compacte de maximum 3 ha, executate in fondul forestier proprietate publica a statului, se realizeaza de catre administratorii prevazuti de lege, in urmatoarea ordine:
a) prin exploatare in regie proprie, cu forte proprii;
b) prin exploatare in regie proprie, prin prestari servicii cu operatori economici atestati pentru lucrari de exploatare forestiera;
c) prin valorificare ca masa lemnoasa pe picior; valorificarea ca masa lemnoasa pe picior se poate face numai pentru volumul din actele de punere in valoare care depaseste capacitatea proprie de exploatare la nivelul ocolului silvic/bazei experimentale si dupa organizarea a cel putin doua proceduri de achizitie publica, in conditiile legii. Volumul lemnului de foc rezultat din masa lemnoasa valorificata pe picior se ofera spre valorificare in ordinea de prioritati prevazuta la alin. (52).
. . . . . . . . . .
 
a) pentru necesarul de lemn al populatiei, pe baza de solicitare individuala sau in baza solicitarilor centralizate de unitatile administrativ-teritoriale pe suprafata carora este amplasat fondul forestier administrat de ocolul silvic de stat; aceasta cantitate se valorifica prin vanzare directa, iar cumparatorul acesteia nu are dreptul de comercializare;
 
b) pentru consumul propriu al unitatilor de interes local finantate, integral sau partial, de la bugetul de stat sau bugetul local, care nu desfasoara activitate economica in sensul reglementarilor comunitare in domeniul ajutorului de stat, in baza solicitarii unitatii de interes local sau in baza solicitarilor centralizate de unitatile administrativ-teritoriale pe suprafata carora estre amplasat fondul forestier; aceasta cantitate se valorifica prin vanzare directa, iar cumparatorul acesteia nu are dreptul de comercializare;".
 
5. La articolul 59, alineatul (54) se abroga.
 
6. La articolul 59, alineatul (55) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(55) Volumul disponibil de lemn de lucru cu diametrul la capatul gros de maximum 24 cm si de lemn de foc, ramas dupa acoperirea necesarului de lemn in conditiile alin. (52) si (53), se valorifica in conditiile regulamentului de valorificare a masei lemnoase din fondul forestier proprietate publica, in vigoare."
 
7. La anexa nr. 2, tabelele nr. 1 si 2 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
 
"Tabelul nr. 1
Se avizeaza
Inspector-sef,
. . . . . . . . . .
 
FISA DE CALCUL
al sumelor pentru asigurarea serviciilor silvice
- model -
 
Nr. crt. Forma de relief*) 
- ha - Suprafata
- ha - Valoarea unitara calculata conform metodologiei 
- lei/an/ha/forme de relief - Numar zile asigurare servicii silvice Valoarea totala**) 
- lei -
0 1 2 3 4 5 = 2 x 3 x 4/nr. zile an
campie
deal
munte
Total x x
*) Incadrarea pe forme de relief se face in functie de amenajamentul silvic in vigoare sau, in situatia in care amenajamentul silvic nu mai este in vigoare, incadrarea se face in functie de ultimul amenajament silvic elaborat pentru suprafata respectiva.
 
**) Valoarea se exprima in lei cu doua zecimale.
 
Seful ocolului silvic,
. . . . . . . . . .
 
Tabelul nr. 2
Autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura
 
(. . . . . . . . . .)
 
Garda Forestiera
 
DECONT JUSTIFICATIV
privind acordarea alocatiilor bugetare proprietarilor de paduri in vederea gestionarii durabile a fondului forestier pe trimestrul . . . . . . . . . . anul . . . . . . . . . .
- model -
 
Se intocmeste un decont pentru toate suprafetele de fond forestier cu proprietar neidentificat pentru care sunt asigurate serviciile silvice de acelasi ocol silvic.
 
1. Amplasamentul suprafetei pentru care se asigura serviciile silvice:
 
judetul . . . . . . . . . ., localitatea . . . . . . . . . ., Ocolul Silvic . . . . . . . . . .
 
2. Beneficiarii lucrarii:
 
Nr. crt. Documente privind identificarea terenului forestier*) Titularul documentelor privind identificarea terenului forestier Nr. si data actului de constatare potrivit art. 16 alin. (7) UP ua Forma de relief Suprafata 
- ha - Valoarea unitara calculata conform metodologiei 
- lei/an/ha/forme de relief**) - Numar zile asigurare servicii silvice Valoare totala 
- lei -
0 1 2 3 4 5 6 7 8**) 9 10 = 7 x 8 x 9/nr. zile an
TOTAL OCOL X X X X X X
Din care: Campie
Deal
Munte
*) Identificarea terenului se face prin: proces-verbal de punere in posesie/titlu de proprietate/act administrativ, in original, emis de unitatea administrativ- teritoriala prin care se face dovada inregistrarii terenului forestier, in care este inscrisa si suprafata.
 
**) La prima decontare, coloana 8 se calculeaza de la data din coloana 3 pana la sfarsitul perioadei pentru care se intocmeste decontul.
 
3. Ocolul silvic care realizeaza serviciile silvice:
 
Denumirea . . . . . . . . . .
 
Sediul: comuna/orasul . . . . . . . . . ., str. . . . . . . . . . ., nr. . . . . . . . . . .
 
Numarul de inmatriculare in registrul comertului/Numarul de inregistrare in Registrul asociatiilor si fundatiilor . . . . . . . . . .
 
Codul unic de inregistrare . . . . . . . . . .
 
Contul ocolului silvic in care se transmit sumele . . . . . . . . . .
 
Inspector-sef,
. . . . . . . . . .
(numele si prenumele, semnatura)
L.S./S. Seful serviciului financiar-contabil,
. . . . . . . . . .
(numele si prenumele, semnatura)"
 
Art. II. -
La data intrarii in vigoare a prezentei legi, alineatul (24) al articolului II din Legea nr. 133/2015 pentru modificarea si completarea Legii nr. 46/2008 - Codul silvic, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 411 din 10 iunie 2015, se abroga.
 
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.
 
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
CARMEN-ILEANA MIHALCESCU
 
p. PRESEDINTELE SENATULUI,
ADRIAN TUTUIANU
Bucuresti, 2 august 2018.
 
Nr. 230.

Redactia E-juridic
de Redactia E-juridic

Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 28 August 2018
Votati articolul "Modificarile Codului Silvic intrate deja in vigoare":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016