Noi reguli pentru transportul rutier european
Comitetul de Transport al Parlamentului European a votat noile propuneri de modificare a Pachetului de Mobilitate privind transportul rutier, propuneri ce nu garantizeaza in tocmai conditii mai bune de munca pentru conducatorii profesionisti.
In continuare, expunem cateva dintre propunerile votate, privind timpii de conducere si repaus prevazuti in Regulamentul CE NR. 561/2006 si ale Regulamentului CE NR. 165/2014:
- Aplicarea Regulamentului CE NR. 561/2006 pentru transportul international de marfuri de la 2.4 T;
- Pauza de 45 minute poate fi fractionata in trei pauze de 15 minute si in acest caz, primele 15 minute se pot lua dupa o conducere de cel putin 45 minute;
- Pe parcursul a patru saptamani consecutive, conducatorul auto trebuie sa efectueze patru repausuri saptamanale normale, sau cel putin trei repausuri saptamanale normale si un repaus saptamanal redus;
- Perioada de repaus luata in compensatie pentru reducerea unui repaus saptamanal, trebuie alipita unui repaus de cel putin 45h. Reducerea se compenseaza cu o perioada echivalenta luata in bloc, inainte de sfarsitul celei de-a treia saptamani care urmeaza saptamanii in discutie;
- Regula de 12 zile privind servicile de transport de persoane se aplica atat national cat si international, respectand cerintele prevazute in Regulamentul CE NR. 1073/2009, avand posibilitatea de a efectua repauaul zilnic in trei perioade de 1,2 si 9 ore;
- Interzicerea efectuarii repausului saptamanal normal si redus la cabina, cu exceptia efectuarii acestora in parcari omologate care indeplinesc anumite conditii (exemplu - Marea Britanie);
- Se permite intreruperea unui repaus saptamanal atunci cand un conducator auto insoteste un vehicul transportat cu feribotul sau cu trenul, daca deplasarea dureaza mai mult de 12 ore;
- In cazuri exceptionale, se permite depasirea timpilor cu pana la doua ore, pentru a putea ajunge la baza sau domiciliu, pentru a efectua repausul saptamanal;
- Se inregistreaza pozitia vehicolului la fiecare minut de conducere si la fiecare trecere printr-o frontiera;
- Daca tahograful nu inregistreaza locatia la trecerea print-o frontiera, conducatorul auto are obligatia de a efectua aceasta inregistrare in primul loc de oprire adecuat dupa trecerea unei frontiere;
- Simbolul ,,pat,, inregistreaza orice pauza, repaus, concediu de odihna sau concediu medical;
- La cererea unui agent de control autorizat, conducatorul auto este obligat sa prezinte activitatile din ziua in curs si ultimele 56 zile precedente;

de
Florin AmarieiRedactor Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Va rugam sa ne confirmati daca se poate aplica solicitarea de mai jos. Avem cativa angajati care solicita banii de concediu in avans, urmand ca zilele de concediu sa le foloseasca pana la sfarsitul anului curent. Avand in vedere ca firma este dispusa sa plateasca banii de concediu in avans, va rugam confirmati cum se poate aplica acesta solicitare conform Codului muncii. Se pot vira aceste sume in avans, si sa retina pe parcursul anului in momentul cand se ponteaza zilele de concediu?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Care este procedura legala in cazul angajarii unui cetatean roman, domiciliat in strainatate, avand ca act de identitate pasaportul romanesc? Societatea angajatoare are sediul in Romania, dar presteaza servicii in strainatate. Locul prestarii serviciului este in tara de domiciliu actual al viitorului salariat. Sunt necesare documente suplimentare in cazul unei astfel de angajari? Va rugam sa ne comunicati care sunt etapele procedurii de angajare si conditiile de impozitare.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Este obligatorie intocmirea condicii de prezenta cu semnatura angajatului la venirea si plecarea din unitate? In cazul telemuncii cum trebuie intocmit pontajul?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Votati articolul "Noi reguli pentru transportul rutier european":Rating: Nota: 4.83 din 5 din 3 voturi
Poate sunteti interesat si de: