Noi reguli pentru transportul rutier european
Comitetul de Transport al Parlamentului European a votat noile propuneri de modificare a Pachetului de Mobilitate privind transportul rutier, propuneri ce nu garantizeaza in tocmai conditii mai bune de munca pentru conducatorii profesionisti.
In continuare, expunem cateva dintre propunerile votate, privind timpii de conducere si repaus prevazuti in Regulamentul CE NR. 561/2006 si ale Regulamentului CE NR. 165/2014:
- Aplicarea Regulamentului CE NR. 561/2006 pentru transportul international de marfuri de la 2.4 T;
- Pauza de 45 minute poate fi fractionata in trei pauze de 15 minute si in acest caz, primele 15 minute se pot lua dupa o conducere de cel putin 45 minute;
- Pe parcursul a patru saptamani consecutive, conducatorul auto trebuie sa efectueze patru repausuri saptamanale normale, sau cel putin trei repausuri saptamanale normale si un repaus saptamanal redus;
- Perioada de repaus luata in compensatie pentru reducerea unui repaus saptamanal, trebuie alipita unui repaus de cel putin 45h. Reducerea se compenseaza cu o perioada echivalenta luata in bloc, inainte de sfarsitul celei de-a treia saptamani care urmeaza saptamanii in discutie;
- Regula de 12 zile privind servicile de transport de persoane se aplica atat national cat si international, respectand cerintele prevazute in Regulamentul CE NR. 1073/2009, avand posibilitatea de a efectua repauaul zilnic in trei perioade de 1,2 si 9 ore;
- Interzicerea efectuarii repausului saptamanal normal si redus la cabina, cu exceptia efectuarii acestora in parcari omologate care indeplinesc anumite conditii (exemplu - Marea Britanie);
- Se permite intreruperea unui repaus saptamanal atunci cand un conducator auto insoteste un vehicul transportat cu feribotul sau cu trenul, daca deplasarea dureaza mai mult de 12 ore;
- In cazuri exceptionale, se permite depasirea timpilor cu pana la doua ore, pentru a putea ajunge la baza sau domiciliu, pentru a efectua repausul saptamanal;
- Se inregistreaza pozitia vehicolului la fiecare minut de conducere si la fiecare trecere printr-o frontiera;
- Daca tahograful nu inregistreaza locatia la trecerea print-o frontiera, conducatorul auto are obligatia de a efectua aceasta inregistrare in primul loc de oprire adecuat dupa trecerea unei frontiere;
- Simbolul ,,pat,, inregistreaza orice pauza, repaus, concediu de odihna sau concediu medical;
- La cererea unui agent de control autorizat, conducatorul auto este obligat sa prezinte activitatile din ziua in curs si ultimele 56 zile precedente;
![Florin Amariei](https://e-juridic.manager.ro/dbimg/florin-amarieiautor_img.jpg)
de
Florin AmarieiRedactor Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Sub sanctiunea nulitatii absolute, nicio masura, cu exceptia celei prevazute la art. 248 alin. 1 lit. a, respectiv avertismentul scris, nu poate fi dispusa mai inainte de efectuarea unei cercetari disciplinare prealabile. Se sanctoneaza un salariat cu avertisment scris. Precizati daca este suficienta comunicarea deciziei de sanctionare, cu avertisment in acest caz, pe e-mail-ul de serviciu al salariatului. Mentionez ca e-mail-ul de serviciu este utilizat oficial pentru comunicari importante,...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul pensiei la limita de varsta in cei 40 de ani cu reducere de 5 ani, sunt inclusi anii pentru concediu crestere copii? Daca salariata are 40 de ani de munca 36 de ani munca 4 ani crestere copil = total 40 ani, poate iesi la pensie cu 5 ani mai devreme, 63-5 = 58 ani?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Votati articolul "Noi reguli pentru transportul rutier european":Rating: Nota: 4.83 din 5 din 3 voturi
Poate sunteti interesat si de: