Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ombudsmanul European

Ombudsmanul European
Monica Stoian,
Manager Editorial

Orice cetatean al unui stat membru al Uniunii poate face plangere adresata Ombudsmanului European privind un caz de administrare defectuoasa in activitatea institutiilor sau organelor UE.

Tot astfel, poate face plangere si persoana care are resedinta intr-unul dintre statele membre, precum si societatile comerciale, asociatiile sau alte persoane juridice cu sediul social in Uniune pot, de asemenea, sesiza Ombudsmanul printr-o plangere.

1. Administrarea defectuoasa reprezinta administrarea inadecvata sau incorecta si corespunde situatiilor in care o institutie nu actioneaza in conformitate cu legile in vigoare, nu respecta principiile bunei administrari sau incalca drepturile omului (cum ar fi: nereguli administrative; incorectitudine; discriminare; abuz de putere; lipsa de raspuns; nefurnizare de informatii; intarziere nejustificata).


2. Plangerea adresata Ombudsmanului poate fi scrisa in oricare dintre limbile tratatelor si trebuie sa cuprinda: identitatea persoanei care face sesizarea, institutia sau organul impotriva caruia este formulata, precum si motivele care stau la baza acesteia.

Plangerea trebuie sa fie introdusa in termen de doi ani de la data la care persoana care formuleaza plangerea a luat cunostinta de faptele care o justifica.
Trebuie mentionat ca trebuie sa fie contactata deja institutia sau organul in cauza in legatura cu obiectul plangerii (printr-o scrisoare, de exemplu), dar pe de alta parte Ombudsmanul nu poate interveni intr-o procedura in curs in fata unei instante si nici nu poate pune la indoiala temeinicia unei hotarari judecatoresti.

Plangerea poate fi expediata prin posta, prin telefon, pe fax ori pe site-ul https://www.ombudsman.europa.eu

3. Solutionarea plangerilor. Pe baza plangerilor impotriva institutiilor si organelor Uniunii Europene, Ombudsmanul European, in cadrul anchetei sale, efectueaza investigatii pentru rezolvarea acestora.
Pentru a solutiona plangerea, este de multe ori suficient ca Ombudsmanul sa aduca la cunostinta institutiei respective faptul ca a fost primita o astfel de plangere.

De asemenea, Ombudsmanul poate incearca, in masura posibilului, sa gaseasca o cale amiabila de remediere a cazului de administrare defectuoasa, care sa permita obtinerea unui rezultat favorabil pentru autorul plangerii.

In cazul in care incercarea de conciliere esueaza, Ombudsmanul poate formula o serie de recomandari in vederea rezolvarii cazului, pe care daca institutia respectiva nu i le accepta, acesta poate intocmi un raport adresat Parlamentului European.


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 17 Aprilie 2008
Votati articolul "Ombudsmanul European":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!

Modificarile din

Contractele Civile si Actele Comerciale

se aplica deja!

Descarcati GRATUIT Raportul Special

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016