Este legala incadrarea la un birou notarial a unui absolvent al Facultatii de drept pe post de consilier juridic, dar care are atributii de operator de date calculator si arhiva, stiut fiind ca atributiile legale pentru consilier juridic sunt contrare celor pentru notar stabilite de Legea nr. 36/1995 ori acesta nu poate avea atributii peste cele stabilite pentru notar in subordinea caruia se afla. Care este modalitatea de rezolvare a situatiei?
Raspuns: Un notar are dreptul de a angaja un consilier juridic, insa aspectele privind atributiile raman a fi stabilite in masura in care cadrul legal o permite.
Astfel, angajarea unui operator de date si arhiva nu este conditionata de obligativitatea ca angajatul sa aibe studii juridice, iar angajarea unui consilier juridic se poate face prin stabilirea sarcinilor de serviciu care ii revin conform statutului de angajat si conform statutului profesiei.
Atributiile consilierului juridic nu pot fi confundate cu cele ale notarului si nici nu pot fi delegate atributiile notarului catre consilierul juridic. Insa consilierul juridic poate fi consultat la redactarea actelor si la intocmirea contractelor, fara a fi incalcate prevederile legale. De asemenea, consilierul juridic poate reprezenta biroul notarului public in diverse ltigii sau in situatii litigioase.
Exista insa si posibilitatea ca, pe langa atributiile speciale, consilierului juridic sa ii fie incredintate si alte sarcini care, nu inseamna ca nu sunt legale, ci doar ca sarcinile stabilite prin contractul individual de munca au fost depasite. In acest caz, angajatul poate refuza indeplinirea unor astfel de sarcini, notarul public neavand dreptul legal de a-i desface contractul de munca pentru aceste motive. Rezolvarea situatiei depinde de aspectele discutate la momentul angajarii si a sarcinilor de serviciu asumate prin contract.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cadrul aceleasi firmei ne dorim sa mutam o persoana pe un alt loc de munca de lucru practic intr-o alta echipa, nu este necasar schimbarea functiei COR si nici a fisei de post, va avea in continuare aceleasi atributii ca si pana acum. Conform unei proceduri interne a companiei am intocmit un formular de transfer si am instiiintat persoana in cauza, dar a refuzat semnarea transferului si a mutarii in alta echipa. Informarea despre transfer a fost facuta in prezenta martorilor care au si semnat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<