Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Raspunsul CSM la solicitarile formulate de Tribunalul Vrancea si Tribunalul Prahova

Comunicat de presa CSM

Sectia pentru judecatori a  Consiliului Superior al Magistraturii a analizat azi 15 octombrie 2009 solicitarile formulate de Tribunalul Vrancea si Tribunalul Prahova in legatura cu refuzul judecatorilor de participare la birourile electorale raportat intelesul dispozitiilor art. 29 alin 2 din Legea 370/2004 pentru alegerea Presedintelui Romaniei, potrivit carora pe perioada cat functioneaza birourile electorale, membri acestora „se considera detasati” si fata de dispozitii speciale ale ar. 52 alin 1 din legea 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor din care rezulta ca detasarea judecatorilor se poate dispune numai de catre Consiliul Superior al Magistraturii si numai cu acordul acestora.

De asemenea, va transmite Avocatului Poporului  solicitarea de  sesizare a  Curtii Constitutionale pentru a se constata ca dispozitiile art. 29 alin 2 din Legea 370/2004 pentru alegerea Presedintelui Romaniei, nu sunt in acord cu prevederile legii fundamentale.

Sectia pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii a apreciat ca intelesul expresiei „se considera detasati” nu poate fi identic cu notiunea utilizata in Legea 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, astfel ca pentru participarea magistratilor la birourile electorale nu este necesara derularea procedurii ce presupune acordul judecatorului si nici dispozitia data de consiliu in acest sens.

Pentru a concluziona astfel, Sectia pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii a retinut ca sintagma „se considera detasati” din cuprinsul articolului 29 al Legii 370/2004 pentru alegerea Presedintelui Romaniei a fost supusa si interpretarii Curtii Constitutionale, care prin Deciziile  305/2008 si 1225/2008 a precizat ca, pe perioada desfasurarii activitatii in cadrul biroului electoral, judecatorii au statutul de detasati, in sensul ca exercita atributii proprii procesului electoral. Ceea ce s-a urmarit prin utilizarea de catre legiuitor a  sintagmei „se considera detasati” este necesitatea desfasurarii de catre magistrati pe perioada procesului electoral doar a activitatii proprii acestuia si pe cale de consecinta necesitatea excluderii desfasurarii, pentru aceeasi perioada, a activitatii de judecata.

De aceea, exercitarea atributiilor specifice procesului electoral nu poate implica dispozitia Consiliului Superior al Magistraturii pentru detasarea magistratilor la birourile electorale, ei fiind considerati detasati prin efectul legii, in aceeasi modalitate fiind investiti si cu desfasurarea activitatilor pe care procesul electoral le presupune.     


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 16 Octombrie 2009
Votati articolul "Raspunsul CSM la solicitarile formulate de Tribunalul Vrancea si Tribunalul Prahova":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Poate sunteti interesat si de:

©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI