Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2024 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Reguli noi pentru inregistrarea avocatilor, notarilor sau contabililor la ONPCSB prin sistemul electronic

Reguli noi pentru inregistrarea avocatilor, notarilor sau contabililor la ONPCSB prin sistemul electronic
Avocatii, notarii si contabilii au reguli noi de infruntat cu privire la inregistrarea in registrul ONPCSB!

Notarii publici, avocatii, executorii judecatoresti, dar si contabilii, auditorii si evaluatorii, precum si entitatile care au obligatia de a raporta tranzactiile suspecte sau in numerar de cel putin 10.000 de euro, se pot inscrie la Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor (ONPCSB) prin intermediul Sistemului electronic de transmisie de date (SETD), conform unui ordin ONPSCB oficializat recent.

Ordinul ONPCSB nr. 47/2021, publicat in 18 martie in Monitorul Oficial, aproba modalitatea prin care entitatile raportatoare se pot inregistra la Oficiul pentru combaterea spalarii banilor pentru a obtine contul de raportator necesar transmiterii raportoarelor prevazute de Legea 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului.

Printre entitatile raportoare, care au obligatia de a raporta tranzactiile suspecte si tranzactiile in numerar in lei sau in valuta a caror limita reprezinta echivalentul a 10.000 euro, se numara si avocatii, notarii publici, executorii judecatoresti, alte persoane care exercita profesii juridice liberale, auditorii, expertii contabili si contabili autorizati, evaluatorii autorizati, consultantii fiscale sau persoanele care ofera consultanta financiara.

In urma inregistrarii in sistemul SETD, entitatea raportoare primeste un document de solicitare de alocare a unui cont de utilizator, ce trebuie descarcat, tiparit si semnat de reprezentantul legal, care, ulterior, trebuie transmis prin posta, curier sau e-mail la ONPCSB.

Dupa inregistrarea cererii la Oficiu, entitatea raportoare va primi parola pe baza careia va accesa sistemul. Parola de acces la sistem se va depozita intr-un loc sigur pentru a putea fi folosita si ulterior la accesarea sistemului, ori de cate ori va fi nevoie, potrivit specificatiilor prezentate in Ordinul 47/2021.

ATENTIE! Au inceput controalele din partea Oficiului pentru Combaterea Spalarii Banilor! Se verifica daca ati elaborat procedurile obligatorii prin Legea nr. 129/2019!
 
REGULAMENT din 12 martie 2021
privind inregistrarea entitatii raportoare in evidentele Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor
 
Aprobat prin ORDINUL nr. 47 din 12 martie 2021, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 270 din 18 martie 2021.

Articolul 1
Prezentul regulament stabileste modul de inregistrare a entitatilor raportoare in evidentele Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor, denumit in continuare Oficiu, prin intermediul aplicatiei „Sistemul electronic de transmisie de date“ in vederea obtinerii contului de raportor necesar transmiterii rapoartelor prevazute la art. 6 si 7 din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Lege.

Articolul 2
Intra sub incidenta prevederilor prezentului regulament entitatile raportoare prevazute la art. 5 alin. (1) din Lege, dupa cum urmeaza:
a) institutiile de credit persoane juridice romane si sucursalele institutiilor de credit persoane juridice straine, cu exceptia institutiilor bancare;
b) institutiile financiare persoane juridice romane si sucursalele institutiilor financiare persoane juridice straine;
c) administratorii de fonduri de pensii private, in nume propriu si pentru fondurile de pensii private pe care le administreaza, cu exceptia caselor de pensii ocupationale profesionale;
d) furnizorii de servicii de jocuri de noroc;
e) auditorii, expertii contabili si contabilii autorizati, evaluatorii autorizati, consultantii fiscali, persoanele care acorda consultanta financiara, de afaceri sau contabila, alte persoane care se angajeaza sa furnizeze, direct sau prin intermediul altor persoane cu care persoana respectiva este afiliata, ajutor material, asistenta sau consiliere cu privire la aspectele fiscale, financiare, ca activitate economica sau profesionala principala;
f) notarii publici, avocatii, executorii judecatoresti si alte persoane care exercita profesii juridice liberale, in cazul in care acorda asistenta pentru intocmirea sau perfectarea de operatiuni pentru clientii lor privind cumpararea ori vanzarea de bunuri imobile, actiuni sau parti sociale ori elemente ale fondului de comert, administrarea instrumentelor financiare, valorilor mobiliare sau a altor bunuri ale clientilor, operatiuni sau tranzactii care implica o suma de bani sau un transfer de proprietate, constituirea sau administrarea de conturi bancare, de economii ori de instrumente financiare, organizarea procesului de subscriere a aporturilor necesare constituirii, functionarii sau administrarii unei societati; constituirea, administrarea ori conducerea unor astfel de societati, organismelor de plasament colectiv in valori mobiliare sau a altor structuri similare, precum si in cazul in care participa in numele sau pentru clientii lor in orice operatiune cu caracter financiar ori vizand bunuri imobile; crearea, functionarea sau administrarea de fiducii, societati, fundatii sau structuri similare;
g) furnizorii de servicii pentru societati sau fiducii, altii decat cei prevazuti la lit. e) si f);
h) furnizorii de servicii de schimb intre monede virtuale si monede fiduciare;
i) furnizorii de portofele digitale;
j) agentii si dezvoltatorii imobiliari, inclusiv atunci cand actioneaza in calitate de intermediari in inchirierea de bunuri imobile, dar numai in ceea ce priveste tranzactiile pentru care valoarea chiriei lunare reprezinta echivalentul in lei a 10.000 euro sau mai mult;
k) alte persoane care, in calitate de profesionisti, comercializeaza bunuri, numai in masura in care efectueaza tranzactii in numerar a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a 10.000 euro, indiferent daca tranzactia se executa printr-o singura operatiune sau prin mai multe operatiuni care au o legatura intre ele;
l) persoanele care comercializeaza opere de arta sau care actioneaza ca intermediari in comertul de opere de arta, inclusiv atunci cand aceasta activitate este desfasurata de galerii de arta si case de licitatii, in cazul in care valoarea tranzactiei sau a unei serii de tranzactii legate intre ele reprezinta echivalentul in lei a 10.000 euro sau mai mult;
m) persoanele care depoziteaza sau comercializeaza opere de arta sau care actioneaza ca intermediari in comertul cu opere de arta, atunci cand aceasta activitate este desfasurata in zone libere, in cazul in care valoarea tranzactiei sau a unei serii de tranzactii legate intre ele reprezinta echivalentul in lei a 10.000 euro sau mai mult.

Articolul 3
(1) Sistemul electronic de transmisie de date, denumit in continuare SETD, reprezinta platforma pusa la dispozitia entitatilor raportoare de catre Oficiu, in vederea inregistrarii si transmiterii de informatii prevazute de Lege.
(2) Modul de utilizare a sistemului SETD este prezentat in Manualul utilizatorului care se regaseste pe site-ul Oficiului, www.onpcsb.ro, sectiunea „raportare on-line“.

Articolul 4
(1) Pentru a avea acces la sistemul SETD, o entitate raportoare trebuie sa se inregistreze o singura data in sistemul SETD. Inregistrarea in sistemul SETD presupune alocarea unui cont.
(2) Entitatea raportoare solicita alocarea si activarea contului atunci cand are de transmis catre Oficiu un raport conform prevederilor art. 6 si 7 din Lege.

Articolul 5
Pentru inregistrarea in sistem entitatea trebuie sa realizeze urmatoarele actiuni:
a) acceseaza sistemul SETD la adresa https://raportare.onpcsb.ro;
b) apasa butonul „Inregistrati-va acum !“ de pe prima pagina, pentru a ajunge la formularul de inregistrare;
c) daca este de acord cu mesajul mai jos prezentat, apasa butonul „OK“ in fereastra de atentionare;
d) completeaza datele din pagina de inregistrare;
e) in urma completarii datelor de identificare cerute in formularul de inregistrare, sistemul genereaza un document .pdf de solicitare de alocare a contului de utilizator care trebuie descarcat, tiparit (doar prima pagina a documentului .pdf) si semnat de catre reprezentantul legal al entitatii;
f) documentul privind solicitarea de alocare de cont, semnat olograf sau cu semnatura electronica, se transmite prin posta, curier sau e-mail la Oficiu. Datele de contact ale Oficiului se regasesc pe pagina www.onpcsb.ro la sectiunea „CONTACT“;
g) dupa inregistrarea cererii la Oficiu, entitatea raportoare va primi parola pe baza careia va accesa sistemul. Parola de acces la sistem se va depozita intr-un loc sigur pentru a putea fi folosita si ulterior la accesarea sistemului, ori de cate ori va fi nevoie.

Florin Amariei
de Florin Amariei
Redactor

Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie.  In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.  

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Reguli noi pentru inregistrarea avocatilor, notarilor sau contabililor la ONPCSB prin sistemul electronic":
Rating:

Nota: 4.83 din 5 din 3 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Poate sunteti interesat si de:

©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016