Andrei Gerea, ministrul Energiei, IMM-urilor si Mediului de Afaceri, a declarat recent ca se ia in considerare reducerea taxei pe valoarea adaugata cu cel putin doua puncte procentuale pana in vara acestui an.
Mai mult, se ia in considerare si eliminarea din sistem a altor taxe care se aplica in prezent.
"Conditiile de a face business s-au imbunatatit in Romania, chiar daca inca inca nu resimtim un impact major. A fost redus CAS-ul cu 5%, s-au acordat scutiri de impozit pe profitul reinvestit, s-a redus taxa pe valoare adaugata pentru paine si speram ca, pana la vara, sa reusim scaderea TVA-ului macar cu doua puncte procentuale, precum si eliminarea altor taxe. Trebuie sa actionam calculat, iar pentru asta lucram la strategii solide", a declarat Andrei Gerea, citat de Agerpres.
Mai mult, ministrul Energiei a prezentat programele nationale care vin in sprijinul antreprenorilor, punctele principale vizate de Strategia pentru intreprinderile Mici si Mijlocii, proiectele de lege "Business Angels","Incubatoare de Afaceri", "Mediator de credite pentru IMM-uri", proiectul de lege privind finantarile participative (Crowd Funding), precum si solutiile de finantare oferite prin Programul romano-elvetian pentru IMM-uri.
De asemenea, in cadrul intalnirii care a avut loc in Arges, au fost discutate si problemele mediului privat, precum instabilitatea politica, reflectata in lipsa de predictibilitate a cadrului legal, cu precadere in domeniul fiscal, birocratia excesiva, dificultatile de a obtine finantare pentru proiecte, lentoarea cu care instantele solutioneaza litigiile comerciale.
Evident, in viitor se doreste stimularea mediului economic prin intermediul reducerilor de taxe, prin simplificarea proceselor birocratice, prin coagularea oamenilor de afaceri in organizatii mai puternice, reprezentative in dialogul cu autoritatile.
sursa: Agerpres, Fiscalitatea.ro
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<