Telekom a incasat recent cea de-a treia amenda de la ANSPDCP pentru incalcarea GDPR. Iata ce s-a descoperit acum.
Dupa
o amenda de 3.000 de euro in 2020 si
una de 3.000 de euro la final de martie 2021, Telekom primeste o noua sanctiune pentru incalcarea GDPR.
ANSPDCP i-a aplicat companiei de telecomunicatii un avertisment si o amenda de 2.000 de euro pentru incalcarea art. 6 si a art. 21 din
Legea GDPR.
Sanctiunile au fost aplicate ca urmare a unei plangeri prin care se reclama faptul ca petentul a fost contactat pe numarul sau de telefon in scop de marketing de catre un reprezentant Telekom, desi acesta isi retrasese consimtamantul pentru utilizarea datelor sale cu caracter personal odata cu incetarea relatiei contractuale cu operatorul.
Ulterior, petentul si-a exercitat dreptul de opozitie fata de prelucrarea datelor sale personale in scop de marketing si publicitate solicitand operatorului stergerea numarului sau de telefon si a adresei de e-mail din baza de date a Telekom.
Cu toate acestea, petentul a fost din nou contactat de un reprezentant Telekom in scop de marketing. Astfel, petentul a transmis operatorului o noua solicitare de a nu mai fi contactat si de a i se sterge numarul de telefon si adresa de e-mail din baza de date.
Urmare a acestei solicitari, operatorul i-a comunicat petentului ca adresa sa de e-mail si numarul de telefon au fost sterse din sistemul de gestionare a clientilor confirmand, totodata, ca a fost apelat de un reprezentant Telekom, care, dintr-o eroare umana, nu si-a dat seama ca nu avea permisiunea petentului de a-l apela.
In cursul desfasurarii investigatiei Autoritatea Nationala de Supraveghere a constatat ca Telekom Romania Communications SA a prelucrat datele cu caracter personal ale petentului in scop de marketing fara a avea temei legal, incalcandu-se astfel prevederile art. 6 din GDPR.
De asemenea, operatorul a contactat telefonic petentul desi acesta isi exercitase dreptul de opozitie, incalcandu-se astfel prevederile art. 21 din GDPR.